ثبت نام آزمون دوره های فنی حرفه ای

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
آزمون های فنی حرفه ای در سه نوع آزمون هماهنگ، آزمون های ادواری و آزمون های آنلاین برگزار میشه که افراد با شرکت در این آزمون ها می تونن گواهینامه فنی حرفه ای رو دریافت کنن. ثبت نام آزمون های فنی حرفه ای هم به صورت اینترنتی در پورتال این سازمان انجام میشه.




دوره های مهارت آموزشی فنی حرفه ای، دوره هایی هستن که برای افزایش مهارت افراد جامعه تشکیل می شن. در واقع، افرادی که علاقه مند به یکی از دوره های خاص و رشته های خاص عملی هستن می تونن با شرکت کردن در دوره های آموزشی فنی حرفه ای، آموزش های لازم رو ببینن.

بعد از برگزاری هر دوره مهارت آموزی فنی حرفه ای، افراد باید برای ثبت نام آزمون فنی حرفه ای اقدام کنن. چون که این آزمون تعیین می کنه که افراد می تونن گواهینامه مهارت آموزیشون رو دریافت کنن یا خیر! در این مقاله قصد داریم شما رو با ثبت نام دوره های آموزشی آزمون فنی حرفه ای و یا ثبت نام آزمون فنی حرفه ای آشنا کنیم.



آزمون های فنی حرفه ای
اگه شما هم با آزمون ها و دوره های مختلف فنی حرفه ای سر و کار داشته باشین، می دونین که آزمون های فنی حرفه ای در چند نوع هستن که هر کدوم از اون به روش های خاصی برگزار میشن. به طور کلی ما سه نوع آزمون در سازمان فنی حرفه ای داریم که بستگی به دوره آموزشی و جایی که دوره برگزار میشه، نوع آزمون و ثبت نام آزمون فنی حرفه ای هم متفاوته. قبل از هر چیزی باید بدونیم که انواع آزمون های فنی حرفه ای چه مواردی هستن و هر کدوم با هم چه تفاوت هایی دارن؟

همونطور که اشاره کردیم، آزمون های فنی حرفه ای سه نوع هستند. اولین نوع از آزمون های فنی حرفه ای، آزمون هماهنگ هست که شاید بیشتر هنرجوها با این نوع آزمون آشنایی داشته باشن، ولی دو نوع دیگه ای از آزمون فنی حرفه ای به نام آزمون های ادواری و آزمون های آنلاین هم وجود داره که در ادامه اون ها رو توضیح میدیم.



آزمون های هماهنگ سازمان فنی حرفه ای: اولین نوع آزمون های فنی حرفه ای، همین آزمون هماهنگه. این آزمون همونطور که از اسمش هم پیداست به طور هماهنگ در بین تمام کشور برگزار میشه و تاریخ برگزاری مشخصی هم داره.

افرادی که در دوره های آموزشی هماهنگ فنی حرفه ای شرکت کردن، می تونن با ثبت نام آزمون فنی حرفه ای هماهنگ که معمولا در سایت سازمان فنی حرفه ای انجام میشه، در آزمون مورد نظر شرکت کنن و اگه نمره کافی در امتحان آوردن، گواهینامه خودشون رو دریافت کنن. البته این نکته رو در نظر داشته باشین که معمولا بعد از امتحان کتبی هماهنگ، یک امتحان عملی هم از افراد گرفته میشه که باید در اون هم نمره کافی کسب کنن تا بتونن گواهینامه رو بگیرن.



آزمون های ادواری سازمان فنی حرفه ای: یکی دیگه از انواع آزمون های فنی حرفه ای، آزمون های ادواری هست. زمان برگزاری این آزمون ها مشخصه. تفاوت آزمون ادواری با آزمون های هماهنگ در اینه که افرادی که نمی تونن در دوره های آموزشی فنی حرفه ای شرکت کنن، می تونن آزمون ادواری رو بدون شرکت کردن در دوره بدن و اگه قبول شدن، گواهینامه خودشون رو دریافت کنن.



آزمون های آنلاین سازمان فنی حرفه ای: یک نوع دیگه از آزمون های فنی حرفه ای، آزمون آنلاینه. این نوع آزمون، همون آزمون های کتبیه که بعد از اتمام دوره های آموزشی آموزشگاه های زیر فنی حرفه ای گرفته میشه و زمان مشخصی هم برای آزمون وجود نداره.



گواهینامه های مهارت دوره آموزشی فنی حرفه ای
بعد از اینکه افراد در آزمون های کتبی و عملی سازمان فنی حرفه ای شرکت کردن و نتایج مربوط به آزمون ها منتشر شدن، می تونن گواهینامه مهارت دوره آموزشی فنی حرفه ای خودشون رو دریافت کنن. البته دریافت کردن این گواهینامه به شرطیه که شما نمره حد نصاب قبولی رو در هر دو تا آزمون کتبی و عملی به دست آورده باشین.

به طور کلی گواهینامه هایی که بعد از ثبت نام آزمون فنی حرفه ای و شرکت در آزمون به افراد داده میشه در سطح های مختلفی هست که هر کدوم این سطح ها نشان دهنده میزان مهارت و توانایی فرد در اون مهارته. در ادامه این 4 سطح رو توضیح میدیم.



مهارت درجه سه:

این سطح از مهارت به این معنی که فرد مهارت بسیار کمی در رابطه با آموزش ها داره. این نوع گواهینامه بیشتر به افرادی داده میشه که توانایی زیادی برای مهارت آموزی نداشته باشن.

مهارت درجه دو:

این نوع گواهینامه که به مهارت درجه دو معروفه، به افرادی داده میشه که آموزش های اولیه مهارت مورد نظر رو دیده باشن و خلاصه بهتون بگم تا با مسائل اولیه و مقدماتی اون حرفه آشنا شده باشن.

مهارت درجه یک:

وقتی که یک فردی گواهینامه مهارت درجه دو رو دریافت کرد، میتونه برای مهارت آموزی بیشتر و تکمیلی در دوره های دیگه و پیشرفته تری شرکت کنه. در این صورته که به این افراد گواهینامه مهارت درجه یک داده میشه.

مهارت کارگر ماهر:

این سطح از گواهینامه های آزمون فنی حرفه ای، بالاترین سطحه. افرادی که میخوان گواهینامه رو با این نوع مهارت دریافت کنن، اولا باید مهارت درجه دو رو دریافت کنن و بعد از اون مهارت درجه یک رو دریافت کنن. این دو مهارت پیش نیاز مهارت کارگر ماهره. بعد از اینکه افراد مهارت درجه یک رو دریافت کردن، می تونن آموزش های تکمیلی رو ببینن و گواهینامه مهارت کارگر ماهر رو دریافت کنن.









شرایط شرکت در دوره آموزشی فنی حرفه ای
همونطور که می دونین شرکت و ثبت نام دوره های آموزشی آزمون فنی حرفه ای برای ثبت نام آزمون فنی حرفه ای مورد نیازه. برای شرکت در دوره های فنی حرفه ای هم یک سری شرایطی وجود داره که افراد باید قبل از ثبت نام در هر دوره ای، از اون ها مطلع باشن.

شرایط مختلفی برای شرکت در دوره های آموزشی فنی حرفه ای لازمه، یک سری از شرایط، شرایط عمومی هستن مثل اعتقاد به ادیان داخل کشور و یا نداشتن اعتیاد، اما یک سری از شرایط دیگه شرایط اختصاصی تری هستن که در ادامه اون ها رو به طور کامل توضیح میدیم.



شرایط عمومی برای ثبت نام دوره های آموزشی فنی حرفه ای
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در کشور

نداشتن فساد اخلاقی برای شرکت در دوره لازمه!

افرادی که دارای اعتیاد هستن، نمی تونن در دوره های فنی حرفه ای شرکت کنن.

اتباع خارجی عزیز، حتما باید مجوز قانونی اقامت خودشون رو برای ثبت نام در دوره های آموزشی فنی حرفه ای ارائه کنن.

شرایط اختصاصی برای ثبت نام دوره های آموزشی فنی حرفه ای
داشتن توانایی جسمی و سلامتی لازم برای مهارتی که هنرجو قصد داره اون رو آموزش ببینه، الزامیه.

داشتن حداقل سن 15 سال برای شرکت در دوره لازمه، ولی اگه یک فردی دارای سن 12 تا 15 سال بود، باید اجازه قیم خودش رو برای شرکت در دوره بگیره.

افراد باید مدرک تحصیلی مرتبطی با دوره مهارت آموزی فنی حرفه ای داشته باشن.

آقایانی که به سن مشمولیت رسیدن، باید دارای کارت پایان خدمت یا کارت معافیت سربازی باشن یا اصلا به سن مشمولیت نرسیده باشن یا ارائه عدم منع قانونی از سوی نظام وظیفه برای افرادی که سرباز هستن.

شرکت در دوره های مهارت آموزی درجه یک نیاز به گواهینامه مهارت درجه دو داره.

همچنین، شرکت در دوره های مهارت آموزی کارگر ماهر نیاز به گواهینامه مهارت درجه یک داره.

نحوه ثبت نام در آزمون های فنی حرفه ای
ثبت نام آزمون های فنی حرفه ای طریق سامانه یا همون پورتال سازمان فنی حرفه ای انجام میشه. افرادی که قصد شرکت در آزمون های مختلف فنی حرفه ای رو دارن باید برای ثبت نام آزمون فنی حرفه ای به پورتال سازمان فنی حرفه ای وارد بشن و با پرداخت کردن مبلغی به عنوان کارت اعتباری، هزینه آزمون رو پرداخت کنن و بعد از اون به قسمت ثبت نام آزمون برن و با وارد کردن اطلاعات خودشون در این سایت ثبت نام کنن. بعد از ثبت نام در آزمون تا چند روز قبل از آزمون کارت ورود به جلسه در پورتال سازمان فنی حرفه ای قابل دریافت هست.

نکته: ثبت نام آزمون های ادواری به صورت هماهنگ در سایت سازمان فنی و حرفه ای انجام میشه، اما آزمون های دیگه سازمان فنی حرفه ای مثل آزمون هماهنگ و آزمون آنلاین روش ثبت نام متفاوتی داره. برای این دو نوع آزمون شما باید اول ثبت نام دوره های آموزشی فنی حرفه ای رو انجام بدین و در دوره ها شرکت کنین، بعدش در آزمون کتبی دوره مربوط به خودتون شرکت کنین.

نحوه ثبت نام در آزمون های فنی حرفه ای
برای ثبت نام آزمون فنی حرفه ای، ابتدا بعد از ورود به «پورتال فنی حرفه ای» ، شما باید بر روی گزینه ثبت نام در آزمون ادواری و صنعت ساختمان کلیک کنین.







در صفحه پیش رو از بخش استان ها ، نام استانی را که قصد شرکت در دوره های آموزشی آن رو دارید انتخاب کرده و سپس بر روی جستجو کلیک کنید .







این بخش به معرفی سازمان فنی و حرفه ای پرداخته و شما می توانید تمامی دوره های فنی و حرفه ای را که در مراکز آموزشی دولتی و آزاد شهر منتخب خود برگزار می شه، ببینین. تاریخ شروع و پایان کلاس ها، ظرفیت باقی مانده و جزئیات مربوط به هر دوره رو هم می تونین از همین بخش مطالعه کنین. بر روی گزینه " ثبت نام " که با فلش های آبی نشان داده شده کلیک کرده تا وارد صفحه ثبت نام بشین.







در صورت پرداخت هزینه ثبت نام، شماره پرونده و شناسه پرداخت رو وارد کنین. در غیر اینصورت ابتدا بر روی پرداخت هزینه که در تصویر زیر نیز مشخص شده کلیک کنید .







اطلاعات خواسته شده رو وارد کنین و بعد از اون روی گزینه ذخیره بزنین تا اطلاعات شما ثبت بشه و به قسمت پرداخت هدایت بشین.







برای ورود به سایت آزمون فنی حرفه ای کلیک کنید.



سایت ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای
همونطور که گفتیم سایت سازمان فنی حرفه ای، وظیفه ثبت نام آزمون های ادواری فنی و حرفه ای و آزمون های صنعت ساختمان رو بر عهده داره. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای رو دارن، باید برای ثبت نام آزمون فنی حرفه ای به سایت یا همون پورتال سازمان فنی و حرفه ای به آدرس portaltvto.com مراجعه کنن و با انتخاب گزینه ثبت نام آزمون فنی حرفه ای، به قسمت مربوطه وارد بشن و با خریداری کردن کارت اعتباری در آزمون مورد نظر خودشون ثبت نام کنن.

هر مرحله از آزمون های ادواری در پورتال سازمان فنی و حرفه ای قرار می گیره. فقط کافیه که داوطلبان برای ثبت نام در آزمون های ادواری سازمان فنی حرفه ای در زمان مقرر به پورتال این سازمان به آدرس portaltvto.com مراجعه کنن و طبق مراحل توضیح داده شده، ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای رو انجام بدن

البته portaltvto.com تنها مختص ثبت نام آزمون فنی حرفه ای نیست و امکانات دیگه ای رو هم به داوطلبان و هنرجوهای سازمان فنی حرفه ای ارائه میده. مثلا اگه شما بخواین کارت ورود به جلسه آزمون های هماهنگ یا ادواری portaltvto.comرو دریافت کنین، باید به این سایت مراجعه کنین. همچنین، نتایج مربوط به آزمون های هماهنگ، ادواری و آنلاین در پورتال سازمان فنی حرفه ای منتشر میشه.

داوطلبانی که قصد دارن ثبت نام دوره های آموزشی آزمون فنی حرفه ای رو انجام بدن هم باید با مراجعه به سایت سازمان فنی حرفه ای به آدرس portaltvto.com وارد بشن و از طریق گزینه مربوط به ثبت نام دوره های آموزشی اقدام به ثبت نام در دوره های مختلف کنن. پس سایت ثبت نام آزمون فنی حرفه ای، تنها برای ثبت نام در آزمون ها نیست و شما می تونین امکانات خیلی زیادی رو از این سایت دریافت کنین.

اگه بعد از خوندن این مقاله باز سوال یا ابهامی در خصوص دوره های فنی حرفه ای داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .  




سوالات متداول


1- آزمون های فنی حرفه ای در چند دوره برگزار میشه ؟
این آزمون ها در سه دوره مختلف برگزار میشه که دوره های مختلف آن در این مقاله گفته شده.


2- منظور از گواهینامه مهارت درجه یک چیه ؟
  همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، وقتی که یک فردی گواهینامه مهارت درجه دو رو دریافت کرد، می تونه برای مهارت آموزی بیشتر شرکت کنه و در این صورته که به این افراد گواهینامه مهارت درجه یک داده میشه.


3- برای شرکت در دوره های فنی حرفه ای چه شرایطی لازمه؟
از جمله شرایط لازم داشتن حداقل سن 15 ساله که بقیه شرایط در این مقاله گفته شده.

منبع : ثبت نام آزمون دوره های فنی حرفه ای
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lqJr
نظرتان را بنویسید