نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ

به گزارش مسترتست، معاون فنی و آماری سازمان سنجش درباره اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ گفت: در دهه دوم خردادماه ۱۴۰۲ نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز می‌توانند در اواسط خردادماه ۱۴۰۲ انتخاب رشته کنند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شامل چه اطلاعاتی است؟

پس از برگزار کنکور کارشناسی ارشد، جواب اولیه اعلام می‌شود. بر اساس کارنامه اولیه، هر داوطلب از درصد دروس کسب‌شده در آزمون کتبی، نمره تراز و نیز رتبه خود مطلع خواهد شد. همچنین مجاز بودن یا نبودن داوطلب جهت انتخاب رشته ارشد در کارنامه مشخص می‌شود.

نتایج اولیه ارشد ۱۴۰۲ ⭐️ زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1402

اطلاعات رشته امتحانی اول در کارنامه نتایج اولیه به شرح زیر است:

ردیف ۱- شماره داوطلب: در این ردیف، شماره داوطلب در رشته امتحانی اول (اصلی) درج شده است.


ردیف ۲- علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی: در این ردیف، برای آن دسته از داوطلبانی که علاقه‌مندی خود را به رشته‌های تحصیلی در دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی به هنگام ثبت نام در تقاضانامه اینترنتی اعلام نموده اند، کلمه «بلی» و برای سایر داوطلبان کلمه «خیر» درج شده است.

توجه: با توجه به این که در سال ۱۴۰۲ انتخاب علاقه‌مندی برای دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی به زمان انتخاب رشته موکول شده، قاعدتا این ردیف از کارنامه اولیه حذف می‌شود.


ردیف ۳- وضعیت انتخاب رشته داوطلب: در این ردیف مفهوم درج کلمه «مجاز می‌باشید» به این معنا است که با توجه به نمرات اکتسابی داوطلب در رشته امتحانی و کد ضریب و یا کد ضرایب موجود در هر رشته و سهمیه مربوطه مجاز به انتخاب رشته است و برای آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نیستند، عبارت «مجاز نیستید» درج شده است.


ردیف ۴- معدل مؤثر: در این ردیف، بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی تحصیلات تکمیلی، با توجه به اختلاف سطح علمی دانشگاه‎ها، معدل داوطلبان بر اساس رشته، دانشگاه و نمره علمی تراز شده است و به عنوان معدل مؤثر درج شده است.


ردیف ۵- کد و نام رشته امتحانی اول: در این ردیف، کد و نام رشته امتحانی اول (اصلی) داوطلب درج شده است.


اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲

ردیف ۶- نمرات اکتسابی در نتایج ارشد ۱۴۰۲: در این ردیف، نام دروس امتحانی و نمرات اکتسابی داوطلب به ترتیب دروس در فاصله ( ۱۰۰ و ۳۳/۳۳-) درج شده است.

تبصره ۱- نمره‌های خام هر درس به صورت درصدی درج گردیده و این نمرات در هر درس نشانگر آن است که داوطلب چند درصد از نمره یک آزمون (یک درس) را پس از کسر نمرات منفی پاسخ‌های غلط به دست آورده است. مثلاً نمره خام ۷۵ در درس زبان خارجی بدین معنی خواهد بود که پس از محاسبه نمرات مثبت و منفی حاصل از پاسخ‌های داده شده، نمره خام داوطلب در درس مذکور هفتاد و پنج (۷۵) شده است.

تبصره ۲- در مواردی که نمره خام داوطلب در یک درس عدد صفر (۰) درج شده است، به منزله آن است که پس از محاسبه نمرات مثبت و منفی حاصل از پاسخ‌های داده شده، نمره خام داوطلب در درس مذکور صفر (۰) شده است.

تبصره ۳- در مواردی که داوطلب به هیچ یک از سؤالات یک درس پاسخ نداده باشد، در مقابل درس مذکور کلمه «سفید» درج شده است.

تبصره ۴- در مواردی که نمره خام داوطلب در یک درس به صورت عدد منفی درج گردیده، بدین معنا است که پس از محاسبه نمرات مثبت و منفی حاصل از پاسخ‌های داده شده، نمره خام داوطلب در درس مذکور منفی شده است.


ردیف ۷- وضعیت داوطلب در هر کد ضریب: نظر به اینکه بر اساس کلیه شرایط و ضوابط آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ ابتدا فهرست اسامی چند برابر ظرفیت استخراج و فقط این افراد (افرادی که در ردیف چند برابر ظرفیت قرار گرفته اند) مجاز به انتخاب رشته خواهند بود و برای مراحل مختلف شامل بررسی صلاحیت عمومی، شرکت در آزمون تشریحی یا عملی معرفی می‌شوند، بنابراین وضعیت علمی داوطلبان بر اساس گزینش علمی انجام‌شده مذکور در هر گرایش رشته امتحانی، در این جدول مشخص شده است.

مفهوم هر یک از مندرجات جدول شماره ۷ کارنامه اولیه نتایج به شرح زیر است:

۱-۷- کد ضریب: منظور از کد ضریب، کد مجموعه رشته گرایش هایی است که دارای ضرایب یکسان می‌باشند. این کد در جدول ذیل بند ۵ کارنامه و هر یک از کد رشته‌های امتحانی دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد و همچنین بالای جداول کدرشته محل‌های تحصیلی در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد درج شده است.

۲-۷- نمره کل: عبارت است از نمره داوطلب بر اساس %۸۰ نمره علمی حاصل از آزمون کتبی که با ضرایب مربوط برای هر کد ضریب (در رشته هایی که دارای چند گرایش می‌باشند) محاسبه شده و %۲۰ معدل مؤثر مقطع کارشناسی. (درباره تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد بیشتر بخوانید.)

۳-۷- رتبه کل داوطلب در سهمیه: در این ستون، رتبه کل داوطلب در بین کلیه شرکت کنندگان رشته امتحانی در سهمیه و در هر کد ضریب درج شده است.

نمره کل و رتبه داوطلب برای آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و رشته امتحانی آنان دارای آزمون عملی، دروس پروژه و یا تشریحی بوده و آزمون آن متعاقباً برگزار می‌شود، غیرقابل استناد است؛ چرا که پس از برگزاری آزمون عملی و اعمال نمره دروس مربوط، این رتبه‌ها تغییر می‌کند. به عبارت دیگر این رتبه‌ها فقط تا این مرحله معتبر و در گزینش نهایی معتبر نخواهد بود.

۴-۷- رتبه کل داوطلب بدون سهمیه: در این ستون، رتبه داوطلب در بین کلیه شرکت‌کنندگان رشته امتحانی در هر کدضریب بدون در نظر گرفتن سهمیه و در بین همه داوطلبان دارای سهمیه و بدون سهمیه درج گردیده است.

۵-۷- آخرین رتبه مجاز در سهمیه در رشته‌های دوره روزانه و نوبت دوم «شبانه»: در این ستون، آخرین رتبه مجاز در رشته‌های تحصیلی دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه)، در هر کد ضریب با توجه به سهمیه درج گردیده است.

۶-۷- نتیجه در رشته‌های دوره روزانه و نوبت دوم «شبانه»: در این ستون، در رشته‌های دوره روزانه و نوبت دوم شبانه و در هر کد ضریب، که نشانگر مجاز یا غیرمجاز بودن داوطلب برای انتخاب کد رشته محل یا رشته محل‌های کد ضریب مربوط، بر اساس ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی درج شده، مشخص می‌شود. بدین ترتیب داوطلبی مجاز به انتخاب کد رشته محل یا رشته محل هایی از کد ضریب مربوط به رشته امتحانی میباشد، که در ستون نتیجه برای وی کلمه «مجاز» درج شده است. بدیهی است در صورتی که در ستون نتیجه در مقابل کد ضرایبی از رشته امتحانی کلمه «غیرمجاز» درج شده باشد. به منزله آن است که داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته محل یا کدرشته محل‌های کد ضرایب غیرمجاز نیست.

۷-۷- رتبه داوطلب در سهمیه در دوره‌های غیرروزانه و غیر نوبت دوم «شبانه»: در این ستون، رتبه داوطلب در سهمیه و در بین علاقمندان به رشته‌های تحصیلی غیرروزانه و غیرنوبت دوم (شبانه)، در هر کد ضریب با توجه به سهمیه مربوط درج گردیده است.

۸-۷- آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره‌های غیرروزانه و غیرنوبت دوم «شبانه»: در این ستون، آخرین رتبه مجاز برای رشته‌های تحصیلی غیرروزانه و غیرنوبت دوم (شبانه)، در هر کد ضریب با توجه به سهمیه مربوط درج گردیده است.

۹-۷- نتیجه در دوره‌های غیرروزانه و غیرنوبت دوم «شبانه»: در این ستون، نتیجه در رشته‌های تحصیلی غیرروزانه و غیرنوبت دوم (شبانه)، در هر کد ضریب که نشانگر مجاز یا غیرمجاز بودن داوطلب برای انتخاب کد رشته محل یا رشته محل‌های کد ضریب مربوط، بر اساس ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی درج شده، مشخص میشود. بدین ترتیب داوطلبی مجاز به انتخاب کدرشته محل یا کدرشته محلهایی از کد ضریب مربوط به رشته امتحانی میباشد که در ستون نتیجه برای وی کلمه «مجاز» درج شده است. بدیهی است در صورتی که در ستون نتیجه در مقابل کد ضریب و یا کد ضرایبی از رشته امتحانی کلمه «غیرمجاز» درج شده باشد. به منزله آن است که داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته محل یا کدرشته محل‌های کد ضرایب غیرمجاز نمی باشد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

با اعلام جواب اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، داوطلبان با ورود به «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۲» می‌توانند از نتایج کنکور مطلع شوند. بدین منظور داوطلبان می‌بایست با انتخاب گزینه «ورود به سیستم» و وارد کردن اطلاعات موردنیاز نسبت به مشاهده کارنامه نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد خود اقدام نمایند.

جهت مشاهده کارنامه نتایج آزمون کارشناسی ارشد می‌توانید به دو روش اقدام کنید:

  • نام و نام خانوادگی، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
  • نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و شماره پرونده
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mBgO
نظرتان را بنویسید