چگونه تتو خود را پاک کنیم؟

چگونه تتو خود را پاک کنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

پاک کردن تتو در اصفهان
برای پاک کردن تتو در اصفهان از روش های مختلفی استفاده می شود. حذف تتو از روی پوست با روش هایی همچون لیزر ، جراحی و یا درم ابریژن امکان پذیر است ؛ اما به طور کلی تمامی روش های نامبرده در حذف تتو از روی پوست موثر عمل می کنند. اما موضوعی که وجود دارد این است که تتو ها با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است برخی آسان تر و برخی سخت تر از روی پوست پاک شوند. هر چه خالکوبی ها قدیمی تر باشد ، پاک کردن آن راحت تر خواهد بود.

از سویی دیگر تتوهایی با رنگ های سیاه ، قهوه ای ، آبی تیره و سبز راحت تر از روی پوست پاک می شوند ؛ همینطور در نظر داشته باشید که خالکوبی های بزرگ تر و رنگارنگ تر نسبت به خالکوبی های کوچک تر ، سبک تر و کمرنگ تر زمان بر و هزینه بر هستند.

هر چه پوست فرد تیره تر باشد و یا مشکلات پوستی شامل اگزما ، تبخال و … بر روی آن وجود داشته باشد ؛ پاک کردن تتو سخت تر خواهد بود؛ نه به این معنی که امکان پاک کردن این دسته از تتو ها از روی پوست وجود ندارد ، بلکه به این معنی که برای پاک کردن آن ها به زمان بیشتری نیاز است.

مرتبط بخوانید : اندولیفت در اصفهان – لیست 10 تایی بهترین مراکز اندولیفت اصفهان

پاک کردن تتو در اصفهان با لیزر
اغلب متخصصان برای پاک کردن تتو از روی بدن از لیزر استفاده می کنند چراکه در عین به صرفه بودن بسیار کارآمد نیز می باشد. البته با استفاده از لیزر ، اثرات تتو به طور کامل از بین نمی رود اما به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می کند و محو می شود.

امروزه برای پاک کردن اغلب تتو ها از لیزر Q-switched  استفاده می کنند که انرژی را با یک پالس قوی ارسال می کند. پالس انرژی جوهر موجود در پوست صورت را گرم می کند تا اندازه ای که آن را حل کند. برای پاک کردن تتو با استفاده از لیزر باید در چندین جلسه شرکت کنید تا به طور کامل از روی پوست شما حذف شود.

جالب است بدانید هر چه خالکوبی و تتو قدیمی تر و با پیچیدگی کمتر باشد ، به جلسات کمتری نیاز دارد و سریع تر از روی پوست پاک می شود. در مقابل تتوهای جدید تر با پیچیدگی بیشتر برای پاک شدن به جلسات بیشتری نیاز دارند.

در حال کلی برای پاک کردن تتو با لیزر باید در 7 الی 10 جلسه حضور داشته باشید. فقط باید پس از هر جلسه به مراقبت های مورد نیاز توجه داشته باشید. به طوری که باید ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید و از پماد های ضد باکتری بر روی آن استفاده کنید تا خطر عفونت به حداقل برسد.

در طول درمان باید از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید ، ضمن اینکه در معرض تابش نور مستقیم خورشید نیز قرار نگیرید. در حالت کلی حذف تتو با لیزر دارای کمترین عوارض جانبی است ، فقط باید تلاش کنید از محل تحت درمان مراقبت کنید تا خطر ایجاد زخم را به حداقل برسانید.

مرتبط بخوانید : فیلر بینی در اصفهان – لیست 10 تایی بهترین مراکز فیلر بینی اصفهان

پاک کردن تتو با عمل جراحی در اصفهان
از دیگر روش های پاک کردن تتو ، انجام عمل جراحی است که به آن برداشتن خالکوبی اکسیزیون نیز گفته می شود. در این روش قسمتی که دارای خالکوبی است بریده می شود و پوست باقی مانده به هم دوخته می شوند. این روش در واقع تهاجمی ترین روش برای حذف تتو از روی پوست است اما تنها راه تضمیمن کننده حذف صد در صدی تتو از روی پوست نیز می باشد.

این روش نسبت به پاک کردن تتو با لیزر دارای هزینه کمتری است و خالکوبی به طور کامل برداشته می شود ؛ اما جای زخم آن باقی خواهد ماند. از سویی دیگر این روش برای خالکوبی هایی با ابعاد کوچک کارایی دارد.  برداشتن پوستت تتو شده در این روش در مطب های جراحی پلاستیک انجام می شود و همراه با بی حسی موضعی است و نیازی به بیهوشی ندارد.

روند بهبودی پس از باک کردن تتو در این روش ، معمولا چند هفته ای زمانبر است و در طول این مدت لازم است که افراد از پماد هایی که پزشک تجویز می کند ، به طور مرتب استفاده کنند تا ضمن بهبود یافتن پوست ، از ایجاد عفونت در آن نیز جلوگیری گردد. برای تسریع روند بهبودی لازم است که محل را به مدت دو هفته تمیز و به دور از نور خورشید نگه دارید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RWG0
نظرتان را بنویسید