شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که متقاضی نام نویسی در کنکور کاردانی به کارشناسی 99 هستند باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده برای پذیرش باشند . شرایطی اعم از تاریخ فارغ التحصیلی ، تجانس مدارک تحصیلی ، نظام وظیفه و .... برای پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته در نظر گرفته می شود .

پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون و بدون آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی مشروط به رعایت برخی قوانین و شرایط می باشد . داوطلبان متقاضی نام نویسی باید با اطلاع از این شرایط برای ثبت نام خود اقدام کنند ، در غیر این صورت قبولی و پذیرش وی دچار مشکل شده و یا لغو خواهد شد .

داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 را دارند می بایست واجد شرایط ثبت نام بوده و از تمامی شرایط عمومی ، اختصاصی ، مقررات وظیفه عمومی ، شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و شرایط مربوط به مشمولین سهمیه های رزمندگان و ایثارگران اطلاع کافی داشته باشند . مطالعه و بررسی تمامی این موارد با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 امکان پذیر است . ما نیز در ادامه این مقاله مهم ترین بند های شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 را عنوان کرده ایم .


شرایط عمومی ثبت نام ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99
شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 به شرح زیر می باشد :





 اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

 ملتزم به احكام عملی اسلام ( انجام دادن واجبات و پرهیز كردن از محرمات )

تبصره 1 - ملاک وضع كنونی داوطلب در هنگام ثبت نام است .

تبصره 2 - اقلیت های دینی ( ادیان رسمی ) مندرج در قانون اساسی ، از این شرط مستثنی هستند ( به شرط عدم تجاهر به نقص احكام اسلام ) .

 عدم احراز عناد ( نه اعتراض ) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

تبصره ـ در صورتی كه داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، باید تغییر نظر او احراز شود .

 نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن

 عدم احراز فساد اخلاقی

 عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال ( در صورت اشتغال فعلی )

 برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر


شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99
همان طور که می دانید داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 از نظر وضعیت تحصیلی ، نظام وظیفه ، طرح نیروی انسانی و .... در وضعیت های مختلفی قرار دارند . سازمان سنجش کشور به منظور ایجاد رقابتی سالم وضعیت های مختلف داوطلبان را بررسی کرده و تحت عنوان شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 ارائه می کند . در این قسمت بخشی از این شرایط را مورد بررسی قرار می دهیم .





 وضعیت تحصیلی داوطلبان :

 داوطلبان می بایست دارای مدرك كاردانی مورد تأييد وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و يا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند .

 دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره كاردانی به شرط اخذ مدرك كاردانی تا تاريخ 99/06/31 برای انتخاب رشته های تحصيلی نيمسال اول و يا در صورت فارغ التحصيلی تا تاريخ 99/11/30 منحصراً برای انتخاب رشته های تحصيلی نيمسال دوم مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون مي باشند . 

 داوطلبانی که مدرک بالاتر از کارشناسی داشته باشند حق ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 در رشته های گروه پزشکی و غیر پزشکی را ندارند .

 دارندگان مدارک معادل مورد تأیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و مدارك معادل سازمان امور استخدامی كشور ( كـه فاقـد مجـوز وزارت علـوم هستند ) به شرط ارائه گواهی قبولی در آزمون جامع دارندگان مدارک معادل ، میتوانند در دوره های بدون آزمون دانشگاه ها و مؤسسات و مراكـز آمـوزش عالی و پردیس ها ثبت نام نمایند .

 پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دوره روزانه در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال 98 در صورت ثبت نام و شركت در آزمـون كـاردانی بـه كارشناسی ناپیوسته سال 99 منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیرروزانه ( دانشـگاه آزاد اسـلامی ، نوبـت دوم ( شـبانه ) ، غیرانتفـاعی ، پـردیس خودگردان و مجازی ) می باشند . 



 وضعیت طرح نیروی انسانی :

با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشكی ، فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی پیوسته در صورت دارا بودن مدرک كاردانی مرتبط مندرج دفترچه راهنما ، با رعایت شرایط زیر می توانند در مقطع كارشناسی ناپیوسته رشته های گروه پزشـكی از طریـق قبولی در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته ، تحصیل نمایند .


 لزوم گذراندن طرح نیروی انسانی برای دانش آموختگان مقطع كارشناسی پیوسته مشمول طرح .

 دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم .

 نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران . 

اگر داوطلبی کاردانی یکی از رشته گروه پزشکی که طرح اجباری دارند را داشته باشد بشرطی بدون انجام دوره طرح می تواند در آزمون شرکت کند که رشته انتخابی او در کنکور کاردانی به کارشناسی 99 دارای طرح اجباری باشد .



 وضعیت نظام وظیفه :

 مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت قبولی و پذيرش در دانشگاه ، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاهها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند .

 دانشجويان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت و يا اخذ معافيت دائم ، شرايط استفاده از معافيت تحصيلی را نخواهند داشت . 



 وضعیت انتخاب رشته فرهنگیان :

 دارا بودن حكم كارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت نام در آزمون ( مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش 

تبصره 1 : تاریخ صدور حكم استخدام رسمی و یا پیمانی داوطلبان باید قبل از پایان مهلت قانونی ثبت نام در آزمون باشد در غیر اینصورت مجـاز بـه انتخـاب رشـته هـای تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و در صورت انتخاب و قبولی ، قبولی آنان «لغو» می گردد .

تبصره 2 : معلمان حق التدریس و آموزش یاران نهضت سواد آموزی و نیروهای قراردادی و ... كه فاقد حكم كارگزینی رسمی و یـا پیمـانی باشـند ، مجـاز بـه انتخـاب رشـته نمی باشند و در صورت انتخاب ، قبولی آنان لغو خواهد شد . 

 دارا بودن فرم « موافقت با ادامه تحصیل كاركنان » ( رسمی یا پیمانی ) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود براساس شـرایط منـدرج در فـرم موافقـت بـا ادامـه تحصیل كاركنان .

تبصره : داوطلبان بايـد بـرای دريافت اين فرم به ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه نمايند .

 عدم اشتغال به تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیردولتی .

فرهنگیانی كه به هر نحوی قبلاً مدرك كارشناسی ( پیوسته یا ناپیوسته ) و بالاتر از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی یا آزاد بصورت معادل یـا غیـر معادل دریافت نموده اند مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نمی باشند .


مشاوره انتخاب رشته متقاضیان گروه پزشکی کنکور کاردانی به کارشناسی 99
با توجه به این که در ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی در رشته های پزشکی ، شرط تجانس رشته وجود داشته و هر داوطلب تنها مجاز به شرکت در رشته های امتحانی متناسب با مدرک کاردانی خود می باشد توصیه می کنیم ضمن مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی ، جدول مربوط به رشته های امتحانی و مدرک کاردانی مورد پذیرش هر رشته را نیز مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن تمامی شرایط و امکان شرکت در رشته مورد علاقه برای پرداخت هزینه ثبت نام کاردانی به کارشناسی 99 و تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایید .



رشته امتحانی

مدرک کاردانی مورد قبول 

تکنولوژی اتاق عمل

تکنسین اتاق عمل -اتاق عمل - پرستاری

بهداشت عمومی

بهداشت دهان و دندان -بهداشت عمومی - بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده - بهداشت عمومی گزایش مبارزه با بیماری ها - پرستاری دندان پزشکی - راهنمای بهداشت عمومی 

تکنولوژی پرتو شناسی 

تکنسین رادیولوژی - تکنولوژی رادیولوژی - کاردانی رادیوتراپی - رادیولوژی - رادیولوژی تشخیصی - تکنولوژی پزشکی هسته ای 

علوم ازمایشگاهی 

علوم ازمایشگاهی 

مامایی ( جنس پذیرش فقط زن ) 

کاردانی مامایی

هوشبری

پرستاری - هوشبری - تنفس درمانی ( ارزشیابی شده توسط وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی )

فوریت های پزشکی (جنس پذیزش فقط مرد)

اتاق عمل - پرستاری - هوشبری - فوریت های پزشکی 



توجه : رشته فوریت پزشکی از رشته های نیمه متمرکز می باشد که فرد در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط زیر و حد نصاب علمی در آزمون دعوت به مصاحبه می شود :





 داشتن سلامت كامل جسمانی و عدم ابتلا به بیماری های مزمن ، واگیر و صعب العلاج مانند دیابت ، فشار خون ، آسم ، نارسایی كلیه، بیماری های پیشرفته قلبی و مانند این ها .

 نداشتن صرع و هیچگونه عوارض روانی .

 نداشتن تغییر شكل مادرزادی یا اكتسابی اسكلت بخصـوص اندام ها و عدم اسـتفاده ازاندام های مصنوعی .

 نداشتن اعتیاد به سیگار و سایر مواد مخدر .

 داشتن قدرت تكلم طبیعـی ( نداشـتن لكنـت زبـان ) .

 داشـتن قـدرت بینـایی و شنوایی كامل .

 قد داوطلب نباید از 170 سانتیمتر كمتر باشد . 

 داشتن آمادگی انجام تمرینات ورزشی و كسب مهارتهای بدنی برای امدادرسـانی سریع و صحیح

 تأیید سلامت جسمانی و روانی و سایر موارد گفته شده توسط دانشگاه مربوط پس از قبولی در آزمون و به هنگام ثبت نام در دانشـگاه .

 پذیرش دانشجو به روش نیمه متمركز و از بین معرفی شدگان سه برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت . 

در صورت وجود ابهام در هر قسمت از شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 99 با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید . کارشناسان این مرکز از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهند بود .

سوالات متداول

1- آیا برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی می توان تغییر رشته داد ؟
انتخاب برخی از رشته های ارائه شده مستلزم رعایت تجانس رشته بوده و در انتخاب سایر رشته های می توان تغییر رشته داد که به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده اند .

2- آیا دانشجویان کاردانی هم می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنند ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده ، داوطلبان می توانند در صورت فارغ التحصیلی تا تاریخ معین شده در کنکور کاردانی به کارشناسی ثبت نام کنند .

3- آیا با مدرک کارشناسی می توان مجدد در کنکور کاردانی به کارشناسی ثبت نام کرد ؟
خیر ، همانطور که در مقاله اشاره شده فارغ التحصیلان کارشناسی و بالاتر مجاز به ثبت نام در این مقطع نیستند .

منبع : شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Ak73
نظرتان را بنویسید