آنچه که باید از کنکور بدانیم

آنچه که باید از کنکور بدانیم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

تغییرات کتاب های درسی عمومی برای کنکور 1402 
دروس عمومی هر ساله در کنکور سراسری 100 سوال را به خود اختصاص می دهند و داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به 25 سوال ادبیات ، 25 سوال عربی ، 25 سوال زبان انگلیسی و 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی پاسخ دهند. درصدهای اکتسابی در دروس عمومی تاثیر زیادی در رتبه داوطلب دارند و نباید از اهمیت این دروس غافل شد.

احتمالا این را هم بپسندید  مزایای دانشگاه امام صادق (ع) 1401 - مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه امام صادق
اما در کنکور 1402 نحوه تاثیر نمره دروس عمومی در آزمون متفاوت خواهد بود و طبق تصمیماتی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ، از کنکور 1402 و پس از آن ، سوالات دروس عمومی به طور کلی از آزمون حذف خواهند شد و در واقع داوطلبان دیگر نیازی نیست که 4 درس عمومی را برای شرکت در کنکور مطالعه کنند.

اما حذف دفترچه سوالات عمومی از کنکور به معنای بی تاثیر بودن این دروس بر نتیجه آزمون نیست بلکه ، نمراتی که دانش آموزان در امتحانات کتبی در دروس عمومی کسب کرده اند ، به طور مستقیم بر نتیجه آزمون تاثیر گذار خواهند بود.

بنابراین اگر داوطلب کنکور سراسری 1402 هستید ، سعی داشته باشید در امتحانات کتبی دروس عمومی نمرات بالایی کسب کنید تا تاثیر مثبتی بر رتبه کنکور شما داشته باشند. اگر هم دانش آموز نیستید و فارغ التحصیل شده اید ، می توانید با شرکت در امتحانات ترمیم معدل ، نمرات خود را ارتقا دهید.

مرتبط بخوانید : حذف دروس عمومی از کنکور – آخرین اخبار حذف دروس عمومی کنکور

تغییرات کتاب های درسی اختصاصی برای کنکور 1402 
در کنکور 1402 فقط از دروس تخصصی سوال مطرح خواهد شد و هیچ یک از کتاب های تخصصی حذف نمی شوند. ضمن اینکه دو بار در سال آزمون برگزار می شود و داوطلبانی که در آزمون مرحله اول موفق به کسب رتبه و تراز لازم نشوند ، می توانند در همان سال در آزمون مرحله دوم شرکت کنند.

توجه داشته باشید که دو بار برگزار شدن آزمون سراسری در سال به معنای دو مرحله ای شدن این آزمون نیست بلکه یک آزمون ، دو بار برگزار می شود و رتبه ای که داوطلب در کنکور کسب می کند ، می تواند با استفاده از این رتبه در کنکور 1403 نیز انتخاب رشته نماید.با توجه به اینکه تغییرات کنکور 1402 گسترده تر از کنکور سال های قبل است ، هنوز تغییرات کتاب های درسی مشخص نیست و با در نظر گرفتن اینکه آزمون دو بار در سال برگزار خواهد شد ، احتمال دارد که مباحث هر یک از آزمون ها متفاوت یا مشترک باشند.

مرتبط بخوانید : کنکور 1402 برای نظام قدیم – صفر تا صد قوانین کنکور 1402 برای نظام قدیم

دروس تخصصی کنکور تجربی 1402
دروس تخصصی کنکور تجربی 1402 شامل دروس ریاضی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و زمین شناسی هستند که تعداد سوالاتی که از دروس در کنکور مطرح می شوند ، به شرح زیر می باشد :

ریاضیات : 30 سوال
زیست شناسی : 50 سوال
شیمی : 35 سوال
فیزیک : 30 سوال
زمین شناسی : 20 سوال
مرتبط بخوانید :  حذفیات کنکور تجربی  – حذفیات زیست کنکور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/y0zW
نظرتان را بنویسید