درباره کنکور بدانید

درباره کنکور بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

چرا سهمیه کنکور 1401 اعمال نشده
داوطلبانی که سهمیه کنکور آنها اعمال نشده است باید برای پیگیری های لازم به ارگان مربوطه مراجعه کنند. بنا به گفته های سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، عده ای از داوطلبان هستند که در مرحله اول تاییدیه نگرفته اند و بعد از اعلام سازمان سنجش به ارگان ذیربط ، سهمیه آنها تایید شده است و تاییدیه را به سازمان سنجش ارسال کرده اند. برای این دسته از داوطلبان سهمیه در انتخاب رشته کنکور لحاظ خواهد شد.
بیشتر داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و دریافت کارنامه کنکور خود متوجه می شوند که سهمیه آنها اعمال نشده است و با توجه به تاثیر زیادی که سهمیه های رزمندگان و ایثارگری در افزایش شانس قبولی دارند ، نباید از این موضوع رد شد و حتما اگر برای شما هم چنین مشکلی پیش آمد حتما اقدامات لازم را پیش از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور انجام دهید در غیر این صورت و پس از پایان زمان انتخاب رشته کنکور ، سهمیه برای شما اعمال نخواهد شد.
مرتبط بخوانید : بهترین سهمیه در کنکور – کدام سهمیه کنکور بهتر است

راهنمای تایید سهمیه کنکور 1401
داوطلبان برای تایید سهمیه کنکور خود باید دو اقدام را انجام دهند اقدام اول مراجعه به ارگان مربوطه و دریافت فرم تایید سهمیه و اقدام دوم ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش. ارگان های مربوطه برای تایید سهمیه های کنکور سراسری شامل بنیاد شهید _ امور ایثارگران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی هستند و داوطلبان باید با مراجعه به ارگان مربوط به سهمیه خود ، فرم تایید سهمیه را دریافت و تکمیل نمایند. پس از تایید شدن سهمیه توسط آن سازمان ، داوطلب باید فرم را به سایت سازمان سنجش ارسال نماید.
مرتبط بخوانید : سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد

آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری 1401
آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه است و اگر فرم تایید شده سهمیه در این مهلت یک هفته ای به سازمان سنجش ارسال شد ، سهمیه برای داوطلب اعملال می شود و اگر پس از این مهلت ارهر یک از داوطلبان باید با توجه به نوع سهمیه خود باید به ارگان مربوطه مراجعه نمایند که در جدول زیر توضیح داده شده است :
احتمالا این را هم بپسندید  سهمیه منطقه 3 در کنکور چند درصد است - راهنمای کامل
نام سازمان داوطلبان مشمول
نیروهای مسلح (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) رزمنده کادر و سرباز وظیفه ناجا و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح) رزمنده کادر و سرباز وظیفه و همسر و فرزندان آنها
وزارت جهاد کشاورزی رزمنده جهادگر و همسر و فرزندان آنها
نیرو های مسلح (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) رزمنده کادر و سرباز وظیفه ودجا و همسر و فرزندان آنها
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (رزمنده داوطلب بسیجی) رزمنده داوطلب بسیجی و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، کادر و سرباز وظیفه) رزمنده کادر و سرباز وظیفه و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (ارتش جمهوری اسلامی ایران) رزمنده کادر و سرباز وظیفه آجا و همسر و فرزندان آنهاسال شود ، سهمیه درخواستی داوطلب تایید نخواهد شد و با سهمیه آزاد گزینش می شود.
اگر با

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NN16
نظرتان را بنویسید