ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری

ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های سراسری باید ابتدا شرایط و ضوابط اعلام شده برای این پذیرش را مطالعه کنند . سپس با بررسی رشته های بدون کنکور و دانشگاه های ارائه دهنده در زمان مقرر از سوی سازمان سنجش ، ثبت نام خود را برای ورودی مهر یا بهمن این دانشگاه ها انجام دهند .




ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری پس از تفکیک رشته های بدون آزمون از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، بر اساس تصمیم گیری و مصوبات شورای سنجش و پذیرش به صورت مجزا و مستقل از کنکور سراسری ، از نیمسال دوم تحصیلی 97 شروع شد . از این پس داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری هستند پس از بررسی و یافتن رشته مورد نظر خود دیگر نیاز نیست در ثبت نام کنکور سراسری شرکت کنند .

رشته های بدون کنکور سراسری در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) و پردیس خودگردان ، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی ارائه می شود . متقاضیان رشته های بدون آزمون 99 لازم است ابتدا لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری را بررسی نمایند سپس نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند . در ادامه این مقاله نحوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری را ارائه می دهیم .



شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99
 داوطلبان رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 99 می بایست دارای شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بوده تا بتوانند پس از قبولی در این رشته محل ها ادامه تحصیل دهند . از جمله شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99 ، به موارد زیر می توان اشاره کرد :



دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم ( چهار ساله ) ، دیپلم و پیش دانشگاهی ، دیپلم سال دوازدهم ( نظام جدید ) و یا کاردانی ( فوق دیپلم ) برای متقاضیان رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی سراسری 99 ضروری است . ارائه مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان مقطع کاردانی ضرورتی ندارد .

 حق انتخاب 100 کد رشته محل .

محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 98 از انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 99

عدم محدودیت سنی برای هیچ یک از رشته ها

حق ثبت نام برای فارغ التحصیلان همه گروه ها حتی فنی حرفه ای و کار و دانش ، در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی

برخوردای از تحصیل رایگان در صورت قبولی در رشته های بدون کنکور دوره روزانه

الزام پرداخت شهریه در صورت قبولی در دوره های غیر روزانه شهریه پرداز

عدم درج نحوه پذیرش در مدرک فارغ التحصیلی

 دانشجویان دوره روزانه لازم است تا پایان مهلت ثبت نام انصراف قطعی خود را تسلیم دانشگاه کنند تا مجاز به ثبت نام بدون کنکور سراسری باشند .

از آنجا که پذیرش داوطلبان صـرفاً براسـاس سـوابق تحصیلی ( معدل کتبی دیپلم ) صورت می پذیرد چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد ، درصد اعمـال معدل کتبی متفاوت خواهد بود . 

دانشگاه‌ها و مؤسسات بايد با رعايت تمامی قوانين و مقررات مربوطه مانند سهميه‌ بندی نسبت به پذيرش دانشجو در سقف ظرفيت تعيين شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و نسبت به ثبت‌ نام مشروط پذيرفته‌ شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تائيد به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمايند .



حتما بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور سراسری





زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99
 از این پس مقرر شده است ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری دو بار در سال و برای ورودی های مهر و بهمن انجام شود . داوطلبان پذیرش در این دانشگاه ها موظف هستند مطابق اطلاعیه سازمان سنجش در زمان مقرر اقدام به ثبت نام کنند .



   



 زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 99 :

  طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش ، داوطلبان علاقه مند به پذیرش بدون آزمون رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند از 30 آذر ماه لغایت 3 دی ماه برای نام نویسی اقدام کنند .ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 99  به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام خواهد شد .



++ ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 99 از 30 آذر آغاز می شود ++



 زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر 99 :

 طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر 99 از تاریخ 5 مرداد ماه سال 99 آغاز می شود . داوطلبان متقاضی نام نویسی در این پذیرش تا 14 مهر ماه سال جاری برای ثبت نام و انتخاب رشته خود فرصت دارند .



 لازم به ذکر است به محض مشخص شدن زمان و نحوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری مهر بهمن 99 این مقاله بروز رسانی شده و در کانال تلگرام هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد









داوطلبان ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برای انجام ثبت نام ، رفع ابهامات و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ارتباط برقرار نمایند . برای اطلاع از اخبار دانشگاه های بدون آزمون عضو کانال تلگرام بدون کنکور باشید .










سوالات متداول


1- ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر دانشگاه های سراسری به چه صورتی انجام می شود ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده است ، ثبت نام این دوره معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود .




2- ثبت نام بدون کنکور ورودی بهمن دانشگاه های سراسری به چه صورتی انجام می شود ؟
ثبت نام ورودی بهمن معمولا به صورت حضوری در واحد های دانشگاهی انجام می شود .




3- ثبت نام ورودی مهر چه زمانی انجام می شود ؟
ثبت نام این ورودی معمولا از اواخر اسفند ماه شروع شده و تا آخر شهریور ادامه دارد که در متن مقاله جزئیات آن ذکر شده است .

منبع : ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3LyO
نظرتان را بنویسید