هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
امکان دارد پزشک در هفته هفتم بارداری برای تعیین دقیق سن بارداری و زمان زایمان پیشنهاد سونوگرافی بدهد . چون تعیین سن بارداری در سه ماهه اول دقیق تر از ماه های بعد است هم چنین چون سرعت رشد جنین ها مانند نوزادان در ماه های مختلف متفاوت است . به همین دلیل با جلو رفتن بارداری دقت تخمین سن جنین کاهش می یابد .

در واقع هفته هفت حاملگی بهترین زمان برای انجام اولین آزمایش سونوگرافی است . در این زمان سونوگرافی با دقت جنین را بررسی می کند و سن جنین و رشد نطفه را مشاهده می کند . در این هنگام ، جنین وارد مرحله اصلی رشد شده است در هفته هفتم بارداری می توان نکات مهمی را در خصوص بارداری با استفاده از سونوگرافی متوجه شد که شامل سن بارداری ، تعیین بارداری خارج رحمی ، وضعیت رحم ، تخمدان ، و لوله ها ، شنیدن و صدای ضربان قلب جنین است .

در این مقاله به بررسی هفته هفتم بارداری شامل ویژگی هفته هفتم بارداری ، وضعیت جنین در هفته هفتم حاملگی ، علائم بارداری در هفته هفتم یا وضعیت مادر در هفته هفتم بارداری و تغذیه در هفته هفتم حاملگی می پردازیم .





” هفته هفت حاملگی بهترین زمان برای انجام اولین آزمایش سونوگرافی است . “



ویژگی هفته هفتم بارداری
در هفته هفت بارداری رحم زن باردار هر روز بزرگ تر می شود و جا و مکان را برای جنین باز می کند و بزرگ می شود . به همین دلیل امکان دارد خانم ها در این مدت دردهای خفیف و یا گاهی دردهای شدیدی را در ناحیه شکم و لگن خود حس کنند . خانم ها حالت تهوع ، سردرد ، خستگی هم چنان ادامه دارد . هنوز تغییرات جسمی زنان باردار چندان قابل مشاهده نیست ، ولی به تدریج احساس سنگین شدن می کنند .

حتما بخوانید: تاثیر سن در بارداری




وضعیت جنین در هفته هفتم حاملگی
وضعیت جنین در هفته هفتم حاملگی این است که برجستگی های دست و پا که در هفته ششم بارداری جوانه زده اند بیشتر رشد می کنند ، سر نوزادان از بدن آن ها بزرگتر است ، هر دو نیمکره مغز جنین در حال رشد هستند.

تقریبا در هر دقیقه 100 سلول مغزی درحال شکل گیری است پوستش خیلی نازک است که می توان به راحتی رگ هایش را دید ضربان قلبش هم با دستگاه سونوگرافی در این هفته قابل شنیدن است.

در این هفته کلیه ها بیشتر رشد می کنند ، صورت هنوز کاملا شکل نگرفته است و حفره های بینی در حال شکل گیری هستند هم چنین چشم ها خیلی بزرگ و بدون پلک هستند . روده ها در حال شکل گیری در داخل طناب نافی بوده و به داخل شکم حرکت می کنند .

حتما بخوانید: غربالگری های بارداری


علائم بارداری در هفته هفتم یا وضعیت مادر در هفته هفتم بارداری
از علائم بارداری در هفته هفتم یا وضعیت مادر در هفته هفتم بارداری می توان به حساسیت در سینه ها ، حالت تهوع ، استفراغ ، خستگی ، احساس ضعف ، افزایش یا کاهش وزن ، نفخ ، ترشح زیاد آب دهان ، سوزش سر دل ، افزایش ضربان قلب ، عدم تمرکز ،  گیجی ، تغییرات و نازکی پوست سینه ها ، سردرد ، ویار شدید به خوردن برخی مواد غذایی ، تکرر ادرار ، مشکلات گوارشی ، گرفتگی عضلات لگن ، تغییر در خلق و خو اشاره کرد .



تغذیه در هفته هفتم حاملگی
مادران باردار باید مصرف آهن خود را از طریق مواد غذایی افزایش دهید چون افزایش حجم خون در طول بارداری و نیازهای جنین در حال رشد ، مادر را در معرض خطر ابتلا به فقر آهن و کم خونی قرار می دهد . مواد غذایی سرشار از آهن شامل سبزیجات برگ سبز ، عدس ، نخود و لوبیا را باید همراه مواد سرشار از ویتامین c مانند پرتقال ، و فلفل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در جذب آهن به شما کمک کند .

هم چنین مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز ، ماهی ، تخم مرغ برای جنین لازم است . مصرف مواد غذایی سالم و مغذی در هفته پنجم بارداری تا هفته هشتم بارداری نقش مهمی در رشد دستگاه عصبی ، گردش خون ، تنفس و دیگر اندام های مهم جنین دارد .

در ادامه بخوانید: باید ها و نبایدهای بارداری سالم


سوالات متداول


1- وضعیت جنین در هفته هفتم بارداری چگونه است؟
در این هفته برخی از اعضای بدن جنین مانند کلیه ها و جوانه های دست و پا در حال رشد کردن هستند اما برای آگاهی از تمامی تغییرات و رشد جنین می توانید به مقاله مراجعه کنید.




2- وضعیت مادر بارداری در هفته هفتم به چه صورت است؟
مادران باردار در هفته هفتم علائمی مانند حالت تهوع، خستگی، استفراغ و غیره دارند که در مقاله به طور کامل بیان شده اند.




3- تغذیه مادر در هفته هفتم بارداری باید چگونه باشد؟
مصرف مواد پروتئینی و آهن در این هفته بسیار توصیه می شود که لیست منابع سرشار از این مواد در متن مقاله بیان شده اند.

منبع : هفته هفتم بارداری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/90MD
نظرتان را بنویسید