معافیت مالیاتی ساخت پایگاه بسیج و کلانتری

معافیت مالیاتی ساخت پایگاه بسیج و کلانتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت اول امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندالحاقی ۴ و بند الحاقی ۵   در رابطه با مالیات و بند الحاقی ۱۱ در تبصره ۱۰ را بررسی کرده و آن را به تصویب کردند.

بر اساس بند الحاقی ۴ در تبصره ۱۰؛ کلیه بانک ها و مؤسسات اعتباری موظفند دو درصد (۲ درصد) از درآمد حاصل از هزینه های دریافتی بابت تراکنش ها را بدون افزایش آن ها در سال ۱۴۰۰ در نظام بانکداری الکترونیکی را به ردیف۱۶۰۱۶۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

بر اساس بند الحاقی ۵ در تبصره ۱۰؛ وجوهی که توسط خیرین و اشخاص صرف احداث، تکمیل، تقویت و توسعه کلانتری ها و پاسگاه ها با تأیید فرماندهی انتظامی استان و پایگاه های بسیج و حوزه‌های بسیج و پروژه های عمرانی جهاد گران با تایید سپاه استان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی شده و بنابراین، از ثبت نام اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات، معاف می باشد.

بر اساس بند الحاقی ۱۱ در تبصره ۱۰، وجوه ارزی حاصل از دعاوی و مطالبات خارجی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تا سقف دویست هزار میلیارد (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به ردیف ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره(۵) این قانون واریز و بابت دیون ارزی داخلی و خارجی آن وزارتخانه تسویه می ­شود.

منبع: معافیت مالیاتی ساخت پایگاه بسیج و کلانتری

در ادامه بخوانید : معافیت مالیاتی ایثارگران

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qOky
نظرتان را بنویسید