راهنمایی برای داوطلبان رشته تجربی

راهنمایی برای داوطلبان رشته تجربی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

کد رشته تجربی کنکور سراسری
داوطلبان کنکور تجربی پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه کنکور ، بر اساس وضعیت مجاز بودن خود در دوره های مختلف می توانند انتخاب رشته را انجام دهند و برای انجام انتخاب رشته ابتدا باید دفترچه راهنما را که در اولین روز انتخاب رشته منتشر می شود را دانلود کنند.
سپس کد رشته های مد نظر خود را از داخل دفترچه استخراج و آن ها در سایت سنجش ثبت کنند. داوطلبان توجه داشته باشید که بدون اطلاع از کد رشته تجربی ، امکان انتخاب رشته را نخواهید داشت و در واقع سیستم انتخاب رشته سازمان سنجش طوری طراحی شده است که با ثبت کد رشته ها در سایت ، می توانید از نام رشته و دانشگاهی که به آن کد تعلق دارد ، مطلع گردید و پس از اطمینان از درستی کد رشته ، تایید نهایی را انجام دهید.
احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور سازمان سنجش - بهترین مشاوره انتخاب رشته
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی
لیست کد رشته های تجربی سراسری 
(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد 1400 هنوز منتشر نشده است و دفترچه های موجود در این مطلب مربوط به سال 1400 است.
در دفترچه انتخاب رشته تجربی اسامی رشته های تمام دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان که رشته های مربوط به گروه آزمایشی تجربی را ارائه می دهند ، موجود می باشند.
البته رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، دامپزشکی فقط در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم و پردیس بین الملل ارائه می شود.
در هنگام ثبت کد رشته ها در سایت سنجش حتما توجه داشته باشید که مجاز به انتخاب آن کد رشته شده باشید و در غیر این صورت با علامت اخطار سامانه مواجه می شوید.
توصیه می شود پیش از انتخاب رشته تجربی ، ابتدا انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش را انجام دهید. این نرم افزار برای داوطلبانی تعبیه شده است  که می خواهند با توجه به رتبه ای که در کارنامه کنکور کسب کرده اند ، از رشته هایی که در آن ها شانس پذیرش دارند ، مطلع گردند و نقش موثری در انتخاب رشته دارد.
هر داوطلب برای انتخاب رشته کنکور سراسری مجاز است که حداکثر 150 کد رشته محل را انتخاب کند و می تواند رشته های انتخابی خود را ترکیبی از تمام دانشگاه های سراسری قرار دهد.
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XgEA
نظرتان را بنویسید