لیست آهنگ های کمتر شنیده شده مهستی

لیست آهنگ های کمتر شنیده شده مهستی
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مریم احمدی

مهستی خواننده ایرانی بود که به عنوان بانوی گلها و دلها شناخته شد. او خواهر کوچکتر یکی دیگر از خواننده های زن محبوب ایرانی به نام هایده بود. صدای مهستی توسط استاد پرویز یاحقی، آهنگساز و نوازنده برجسته ایرانی کشف شد. او فعالیت خود را در برنامه رادیویی موسیقی سنتی ایرانی گل های رنگارنگ در سال 1963 با آهنگی به آهنگسازی و تنظیم استاد پرویز یاحقی آغاز کرد.

خانواده مهستی در ابتدا تمایلی نداشتند به او اجازه دهند که در زمینه سرگرمی فعالیت کند، زیرا در آن زمان این شغل برای زنان در ایران مورد قدردانی نبود. با این حال، مهستی بر این ننگ غلبه کرد و تصویر جدیدی برای زنان در صنعت سرگرمی به ایران داد. مهستی تصویری از یک خواننده «زن مهربان» خلق کرد، بانویی با اخلاق عالی. موفقیت عظیم او در موسیقی راه را برای بسیاری از زنان از جمله خواهر بزرگش، هایده، که 5 سال پس از مهستی شروع به کار کرد، باز کرد. این دو خواهر در بهبود وجهه خوانندگان زن در ایران و انتقال موسیقی ایرانی از جایی که بود به جایی که اکنون است، سهم بسزایی داشتند.

پدر و مادر مهستی طلاق گرفتند و با افراد دیگری ازدواج کردند. هنگامی که او می خواست حرفه خوانندگی را دنبال کند والدینش به دلیل نگاه جامعه به خواننده های زن در آن زمان خوشحال نبودند. مهستی با کوروس ناظمیان ازدواج کرد و تنها فرزندش سحر را به دنیا آورد. مهستی و خانواده اش چندین سال در آبادان زندگی کردند و سرانجام به تهران بازگشتند. ازدواج او با ناظمیان در نهایت به طلاق ختم شد. و اما آهنگ های کمتر شنیده شده مهستی کدام اند؟

آهنگ‌های کمتر شنیده شده مهستی

آهنگ فدات بشم مهربون خوبم از مهستی : یکی از آهنگ های مهستی که کمتر از سایر آثارش شنیده شده اما قطعا ارزشش به اندازه‌ی بقیه آثارش است، آهنگ فدات بشم مهربون خوبم است. اطلاعات زیادی از این قطعه در دسترس نیست.

آهنگ پرستوهای آزاد مهاجر: یکی دیگر از آهنگ‌های شنیدنی مهستی است که خیلی مشهور نشد اما به نظر می‌رسد این روزها افراد بیشتری به دنبال شنیدن آن هستند. 

آهنگ خونت آباد بشه: خونت آباد بشه هم یکی از ترانه‌های مهستی، خواننده خوش صدای ایرانی است که کمتر شنیده شده است. پیشنهاد می‌کنیم شما این آهنگ جذاب و متفاوت را گوش دهید. 

منبع: https://peoplepill.com/people/mahasti

 

نظرتان را بنویسید