ویرایش انتخاب رشته ارشد 1400

ویرایش انتخاب رشته ارشد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش به منظور رفاه حال داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 دچار خطا و اشتباه شده و درصدد اصلاح اولویت بندی رشته محل های مورد نظر خود می باشند فرصتی فراهم کرده که بر اساس آن می توانند نسبت به ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 اقدام نمایند . 




داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می شوند باید فرم اینترنتی انتخاب رشته را در نهایت دقت و به دور از هر گونه خطا و اشتباه تکمیل نمایند . 
حال ممکن است برخی داوطلبان پس از تکمیل فرم اینترنتی و دریافت کد رهگیری انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، متوجه خطایی در این فرم شده و قصد اصلاح آن را داشته باشند . از طرفی گاها با متقاضیانی مواجه هستیم که از اولویت بندی انتخاب های خود راضی نبوده و به دنبال راهی برای تغییر اولویت یا جابجایی این انتخاب ها می باشند . 
سازمان سنجش به منظور حل مشکل این دسته از داوطلبان امکانی فراهم کرده که بر اساس آن می توانند نسبت به اصلاح و ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام نمایند . از این رو در ادامه به بررسی زمان و نحوه ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 می پردازیم . 



زمان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400
سازمان سنجش هم زمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 امکان ویرایش فرم اینترنتی انتخاب رشته را فراهم کرده و از این طریق به متقاضیان اجازه می دهد نسبت به حذف ، جابجایی یا اضافه کردن رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند .

البته سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد طوری طراحی شده که داوطلبان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد و دریافت کد رهگیری هم می توانند به اصلاح بخش های مختلف آن بپردازند ، اما این قابلیت تنها در بازه زمانی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت .

سال گذشته به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور و تاخیر در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، ویرایش رشته محل های انتخابی داوطلب نیز با تاخیر و در اواخر شهریور ماه انجام شد اما در خصوص زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 هنوز خبر یا اطلاعیه ای منتشر نشده  است .



زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا بروزرسانی می شود .





به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از زمان دقیق ویرایش انتخاب رشته ارشد 1400 مطلع شوند .



حتما بخوانید: تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400





نحوه ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400
داوطلبان به منظور ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 باید به سایت کارشناسی ارشد سنجش مراجعه کرده و از طریق سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد این فرایند را پشت سر گذارند . با وارد شدن به این سامانه دو روش جستجو در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که با استفاده از اطلاعات ثبت نامی نظیر شماره پرونده ، کد رهگیری و اطلاعات فردی می توانند به ویرایش فرم انتخاب رشته خود بپردازند .

در صورتی که اطلاعات ثبت شده در این قسمت صحیح باشد میز کار داوطلب به نمایش در می آید که یکی از گزینه های آن مربوط به ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 می باشد .  متقاضیان با انتخاب این گزینه به فرم انتخاب رشته خود دست یافته و می توانند نسبت به ویرایش و تغییر اولویت های انتخابی اقدام نمایند . برای آشنایی بیش تر داوطلبان با مراحل ذکر شده راهنمای تصویری نحوه ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 را ارائه داده ایم . 



راهنمای تصویری ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400



به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت راست گزینه " کارشناسی ارشد " را انتخاب نمایید . 







بر روی لینک سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد 1400 کلیک کنید . 







در صفحه باز شده گزینه " ورود به سیستم انتخاب رشته " را انتخاب کنید . 







دو روش جستجو در اختیار شما قرار می گیرد . 
1 - بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
2 - با استفاده از شماره پرونده و اطلاعات فردی







پس از درج اطلاعات درخواستی میز کار داوطلب به نمایش در می آید که یکی از گزینه های آن " انتخاب رشته " می باشد . با انتخاب این گزینه امکان مشاهده فرم انتخاب رشته فراهم شده و داوطلب می تواند برای حذف ، اضافه یا جا به جایی اولویت های مورد نظر خود اقدام نماید . 







راهنمای تصویری بالا انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال پیش را نشان می دهد .



نکته : داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند با ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام را بازیابی کنند .



بیشتر بخوانید: نحوه بازیابی شماره پرونده کنکور ارشد









مشاوره ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400
نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد تعداد دفعات ویرایش رشته محل های انتخابی داوطلب می باشد چرا که سازمان سنجش معمولا محدودیت هایی برای این مرحله قائل شده و تعداد دفعات مجاز برای ویرایش را مشخص می نماید . از این رو به متقاضیان توصیه می کنیم ضمن به کار گیری فرم پیش نویس انتخاب رشته کارشناسی ارشد اصلاحات خود را در یک مرحله انجام داده و تعداد دفعات کلیک بر روی دکمه ثبت نهایی را به حداقل برسانند .  

به علاوه پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 ممکن است شاهد تغییراتی نظیر حذف یا اضافه شدن رشته محل جدید باشیم که تحت عنوان اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد .

از این رو داوطلبان می بایست تمامی اصلاحات منتشر شده توسط سازمان سنجش را بررسی کرده و در صورت لزوم نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود اقدام نمایند . ما نیز به منظور اطلاع به موقع داوطلبان ، اصلاحیه های صورت گرفته را در مقاله دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد قرار خواهیم داد . 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول این فرایند همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به ویرایش فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 می پردازند .

در ادامه بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400









سوالات متداول


1- امکان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 در چه زمان هایی وجود دارد ؟
داوطلبان هم در زمان انتخاب رشته و هم تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد می توانند اولویت بندی رشته محل های خود را اصلاح کنند که جزئیات بیش تر آن در متن مقاله شرح داده شده است .




2- لینک ویرایش انتخاب رشته برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سراسری در چه سایتی فعال می شود ؟
داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 برای ویرایش رشته محل های انتخابی خود باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند که نحوه دسترسی به لینک ویرایش در متن مقاله قرار داده شده است .




3- در زمان ویرایش انتخاب رشته ارشد امکان اضافه کردن رشته محل وجود دارد ؟
داوطلبان در این مرحله می توانند علاوه بر حذف و جابجایی ، رشته محل جدیدی نیز به فرم انتخاب رشته خود اضافه کنند که جزئیات بیش تر آن در متن مقاله اشاره شده است .

منبع : ویرایش انتخاب رشته ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2VqW
نظرتان را بنویسید