تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم 1400

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموزانی که نمره قبولی در امتحان های نهایی 1400 را کسب نکرده باشند، با مشکل تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم و نهم مواجه می شوند. در این مواقع، امکان استفاده از تبصره تک ماده برای قبولی وجود دارد. از طرفی دانش آموزان می توانند در امتحان های نهایی دی یا شهریور ماه شرکت کنند.

 

همانطور که می دانید امتحان های دوره دوازدهم، امتحانات نهایی هستند، به همین دلیل نمره امتحانات پایه دوازدهم از اهمیت خاصی جهت ورود به دانشگاه برخوردار هستند. گاهی اوقات دانش آموزان به دلایل مختلفی با مشکل تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم و حتی نهم مواجه می شوند.

برخی از دانش آموزان برای مطالعه همزمان دروس خود برای امتحانات نهایی و کنکور مشکل دارند و به همین دلیل معمولا در امتحانات نهایی خود خوب عمل نمی کنند و نمره لازم را بدست نمی آورند. در این شرایط دانش آموزان باید در امتحانات نهایی شهریور ماه یا دی ماه شرکت کنند.

در این مواقع، سوال دانش آموزان این است که اگر در امتحانات نهایی خرداد یا شهریور ماه ۱۴۰۰ قبول نشویم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا امکان شرکت مجدد در امتحان پایه دوازدهم یا نهم برای جبران این نمره وجود خواهد داشت؟ آیا می توان از شرایط تک ماه استفاده کرد یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم برای پاسخگویی به این سوالات به بررسی جزئیات تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم 1400 پرداخته و پاسخی برای سوال "اگر در امتحانات نهایی خرداد نهم قبول نشویم" چه می شود؟ پیدا کنیم.

 

تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم ۱۴۰۰

امتحانات نهایی در پایه دوازدهم، جزو مهم ترین امتحان های نهایی تحصیلات دانش آموزان می باشند. دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری می بایست در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت کرده و نمره قبولی در این امتحانات را کسب کنند. به همین خاطر بسیار مهم است که دانش آموزان تمام تلاش خود را برای کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم به کار گیرند.

 

اما گاهی اوقات به دلایلی دانش آموزان فرصت کافی برای مطالعه امتحانات نهایی دوازدهم ندارند و این امر باعث قبول نشدن در امتحانات شهریور آن ها می شود. نمره قبولی در امتحانات پایه دوازدهم، نمره بالای 7 می باشد. البته قبول شدن با این نمره، تنها زمانی امکان پذیر است که حداقل نمره سالانه افراد از 10 بالاتر باشد. به همین منظور لازم است که دانش آموزان، نمره قبولی را برای امتحان هایی نهایی کسب کنند.

 

در صورتی که دانش آموزان نتوانند نمره قبولی در هر یک از امتحانات نهایی پایه دوازدهم کسب کنند، با مشکل تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم مواجه می شوند. حال اگر در امتحان نهایی شهریور قبول نشویم، باید چه کاری انجام دهیم؟

 

در صورتی که شما دارای شرایط استفاده از تک ماده می باشید، می توانید از این شرایط استفاده کرده و در امتحانات نهایی پایه دوازدهم قبول شوید.

 

در صورتی که دانش آموزان دارای معدل بالای 10 باشند؛ اما نمره یکی از دروس آن ها 7 و یا زیر 7 باشد، سیستم به طور خودکار نمره 7 دانش آموزان را قبول و تایید می کند.

 

در صورتی که دانش آموزان قصد استفاده از تبصره تک ماده را نداشته باشند، می توانند با مراجعه به مدرسه درخواست خود را برای شرکت در امتحان های نهایی دی ماه ثبت کنند و در امتحان های نهایی دی ماه نمره قبولی کسب کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تک ماده و شرایط استفاده آن، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط استفاده از تک ماده در پایه دوازدهم

 

 

تجدید شدن در امتحانات نهایی نهم ۱۴۰۰

امتحانات نهایی پایه نهم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. از طرفی نمرات این امتحان ها در انتخاب رشته دانش آموزان بسیار موثر می باشد. بنابراین، بسیار مهم است که دانش آموزانی که در حال تحصیل در پایه نهم می باشند، مطالعه خود را برای رسیدن به نمره قبولی در امتحانات نهایی افزایش دهند. همچنین تحصیل در انواع مدارس حضوری یا غیرحضوری در پایه دوازدهم نیز در کنکور موثر خواهد بود.

 

در صورتی که دانش آموزان پایه نهم در هر یک از درس ها، نمره زیر 7 کسب کنند، جزو مردود شدگان امتحان نهایی پایه نهم محسوب می شوند. در واقع، این افراد دارای مشکل تجدید شدن در امتحانات نهایی می شوند. به همین خاطر لازم است که دانش آموزان برای جلوگیری از این مشکل، تلاش خود را برای کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم به کار گیرند؛ اما اگر در امتحان نهایی شهریور ماه قبول نشویم چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا امکان شرکت مجدد در امتحانات نهایی نهم وجود دارد یا خیر؟

 

در صورتی که افراد در امتحان هایی نهایی پایه نهم تجدید شده باشند، می توانند از طریق شرایط تک ماده، درس خود را پاس کنند. در صورتی که نیز قصد استفاده از شرایط تک ماده را نداشته باشند، می توانند در امتحان هایی نهایی دی ماه شرکت کنند. بنابراین، در پاسخ به سوال اینکه اگر در امتحان نهایی دی ماه قبول نشویم باید چه کاری انجام دهیم، موارد زیر را بیان می کنیم.

 

در صورت دارا بودن شرایط استفاده از تک ماده، امکان پاس شدن دانش آموزان و ورود به پایه تحصیلی دهم وجود دارد.

 

در صورتی که افراد قصد استفاده از شرایط تک ماده را نداشته باشند، می توانند در امتحان های نهایی شهریور ماه پایه نهم شرکت کنند و نمره قبولی کسب کنند.

بیشتر بخوانید: شرایط استفاده از تک ماده پایه نهم

 

 

 

 

شرایط تک ماده امتحانات نهایی دوازدهم ۱۴۰۰

در صورتی که دانش آموزان با مشکل تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم مواجه شده اند، می توانند با کمک تبصره تک ماده، نمره قبولی در امتحان را کسب و در کنکور سراسری شرکت کنند؛ اما موضوع حائز اهمیت، شرایط تک ماده امتحانات نهایی پایه دوازدهم در صورت تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم می باشد. به همین خاطر در ادامه شرایط تک ماده امتحانات نهایی پایه دوازدهم را ذکر می کنیم.

 

توضیح کلی تبصره تک ماده به این صورت می باشد که اگر دانش آموزی در یکی و یا چند دروس خود نمره قبولی، یعنی نمره 7 و یا بالاتر کسب نکرده بود؛ اما دارای شرایط تک ماده بود، می تواند از این تبصره استفاده کند و به عنوان دانش آموزان قبول شده، به دریافت کارنامه از سامانه پادا بپردازد.

 

دانش آموزانی که تنها در یکی از نمره های نهایی خود نمره 7 و یا کمتر کسب کرده باشند؛ اما معدل آن ها بالای 10 باشد، سیستم به طور خودکار دانش آموز را تایید می کند.

 

دانش آموزانی که معدل امتحانات نهایی آن ها بالای 12 باشد، می توانند در دو درس خودشان که نمره 7 و یا پایین تر از 7 کسب کرده اند، از شرایط تک ماده استفاده کنند.

 

از اصلی ترین شرایط تک ماده این است که معدل کل دانش آموزان نباید از 10 پایین تر باشد.

 

همچنین، نمره سالانه دانش آموز در هر یک از دروس نباید از 10 کمتر می باشد.

 

نکته: در صورتی که دانش آموزان قصد استفاده از شرایط تک ماده را نداشته باشند، می توانند با مراجعه به مدرسه درخواست شرکت در امتحان هایی نهایی شهریور ماه را ثبت کنند و در امتحان های نهایی شهریور ماه شرکت کنند؛ اما در صورتی که نمره امتحان نهایی شهریور ماه و دی ماه کمتر از نمره خرداد ماه باشد، ملاک عمل و نمره درج شده در کارنامه، نمره خرداد ماه دانش آموزان خواهد بود.

 

نکته: توجه داشته باشید که به طور کلی دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند در 4 درس از شرایط تک ماده استفاده کنند. دو درس مربوط به دروس امتحانی نهایی و دو درس دیگر مربوط به دروس امتحانی غیر نهایی است که نمره قبولی دروس امتحان غیر نهایی، حداقل 10 می باشد.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص شرایط شرکت در امتحانات نهایی دی ماه برای تجدید شدگان امتحانات نهایی را ارائه داده و آن ها را از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین برای دریافت آخرین اخبار معتبر می توانید عضو کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا شوید.

 

در ادامه بخوانید: سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ اگر در امتحان نهایی دوازدهم یا نهم تجدید شویم، چه باید کرد؟

✔️ با توجه به توضیحات متن مقاله، دانش آموز می بایست خود را برای امتحانات شهریور یا دی آماده کرده و یا از شرایط تک ماده استفاده کند.



 

2- ✔️ شرایط استفاده از تک ماده برای امتحان نهایی دوازدهم چیست؟

✔️ یکی از شرایط استفاده از تک ماده این است که معدل دانش آموز کمتر از 10 نباشد. سایر جزئیات را می توانید از متن مقاله مطالعه نمایید.



 

3- ✔️ حداقل نمره ای که باعث تجدیدی در امتحانات نهایی می شود چقدر است؟

✔️ دانش آموزانی که از نمره 7 به پایین می شوند جزو تجدید شدگان می باشند. جزئیات این مطلب را می توانید از متن مقاله مطالعه نمایید.

منبع : تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم 1400

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3zvp
نظرتان را بنویسید