ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 دوره های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی امکان پذیر می باشد . متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور دکترای علوم پزشکی 1400 و در صورت دارا بودن شرایط تعیین شده ، نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایند .




آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه ، غیر روزانه و دانشگاه آزاد رشته های علوم پایه پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی برگزار می شود . ثبت نام برای شرکت در این آزمون صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی انجام می شود .

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری رشته های پزشکی هستند باید توجه داشته باشند که تنها در مدت زمان تعیین شده می توانند با مراجعه به سایت مذکور نسبت به ثبت نام خود لازم اقدام کنند که شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در دفترچه راهنما درج شده است .

با توجه به اهمیت بالای مرحله ثبت نام دکتری پزشکی 1400 اطلاع دقیق از جزئیات ثبت نام می تواند برای داوطلبان بسیار مفید باشد از این جهت در ادامه به بررسی زمان ، شرایط ، نحوه و مشاوره ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 پرداخته شده است .



زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
هر ساله زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت توسط مرکز سنجش پزشکی از طریق اطلاعیه به اطلاع داوطلبان می رسد  . ثبت نام کنکور دکترای بهداشت 1400 در بازه زمانی مقرر شده از طریق سایت sanjeshp.ir انجام می شود که مرکز سنجش پزشکی بر اساس اطلاعات ثبت نامی داوطلبان مقدمات لازم برای برگزاری آزمون را فراهم می کند .


سال گذشته زمان ثبت نام آزمون دکتری پزشکی از 15 تا 26 بهمن ماه بود به همین دلیل و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته زمان ثبت نام این آزمون در سال 1400 احتمالا نیمه دوم بهمن ماه باشد و متقاضیان در بازه زمانی در نظر گرفته شده فرصت خواهند داشت نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند .


یاد آور می شویم که زمان ثبت نام آزمون دکتری بهداشت سال گذشته تمدید نشد اما به منظور رفاه حال داوطلبان جامانده از ثبت نام ، بازه زمانی جداگانه ای (11 الی 13 اسفند ) تحت عنوان فرصت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت برای متقاضیان این کنکور در نظر گرفته شد که ممکن است این مهلت برای داوطلبان کنکور دکترای پزشکی 1400 نیز در نظر گرفته شود .


به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 این مقاله به روز رسانی خواهد شد همچنین علاقه مندان به شرکت در این کنکور می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری از زمان دقیق ثبت نام مطلع شوند .








شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
مرکز سنجش پزشکی برای متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 شرایط و ضوابط خاصی را در نظر می گیرد و آن ها را از طریق انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می دهد .

از این رو داوطلبان قبل از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور دکترای بهداشت 1400 باید از شرایط مطلع شده و در صورت دارا بودن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی ، نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایند . در این قسمت به مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 اشاره می کنیم :


شرایط عمومی :
1. برخورداری از سلامت و توانایی جسمی با توجه به رشته انتخابی 

2. عدم اعتیاد به مواد مخدر 

3. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان درج شده در قانون اساسی 

4. عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران 

5. عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و نداشتن سوء پیشینه كیفری





شرایط اختصاصی :

1.    داوطلبان باید در حین ثبت نام فارغ از تحصیل در مقطع قبلی ( کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ) باشند یا تا تاریخ 31 شهریور 99 فارغ التحصیل شوند و در صورتی که داوطلب نتواند تا تاریخ گفته شده فارغ التحصیل شود و قبول نهایی اعلام شود ، از آزمون سال 1401 محروم می شود .


2.    داوطلب در حین ثبت نام در آزمون دکتری علوم پزشکی ، نباید در هیچ یک از موسسات آموزشی و تحقیقاتی كشور مشغول به تحصیل باشد .

3.   داوطلبان می توانند قبل از شروع و یا پایان طرح نیروی انسانی در کنکور شركت كنند و در صورتی كه در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند ، امکان ترخیص برای ادامه ی تحصیل فراهم خواهد شد .


4.    رعایت شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی

حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت









نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
داوطلبان پس از مطالعه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام می بایست به منظور تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکترای وزارت بهداشت 1400 ،ابتدا هزینه در نظر گرفته شده برای این آزمون را پرداخت کنند . این کار تنها از طریق سایت سنجش پزشکی و با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب قابل انجام است . در ادامه نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 ارائه شده است :



نحوه  ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 :


1 - مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir

2 - دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه بخش های مختلف آن

3 - تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری بهداشت

4 - پرداخت هزینه ثبت نام

5 - تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام

6 - دریافت کد رهگیری



راهنمای تصویری ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 :


1. ورود به سایت ثبت نام دکتری بهداشت 1400 به نشانی sanjeshp.ir و انتخاب " دکتری تخصصی " از منوی سمت راست







2. انتخاب لینک " ارسال مدارک - ثبت نام جدید "







3. مشاهده پیغام پرداخت هزینه ثبت نام . برای مشاهده پرداخت هزینه ثبت نام مقاله هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 را مطالعه نمایید .







4. بعد از پرداخت هزینه ثبت نام مجددا باید وارد لینک " ارسال مدارک - ثبت نام جدید " شده و کد ملی خود را وارد نمایید تا به صفحه زیر هدایت شوید .

در این صفحه می بایست از قسمت (( نوع سند ارسالی )) مشخص نمایید که قصد وارد کردن اسکن مربوط به چه فایلی را دارید . همان طور که در تصویر مشخص است برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 اسکن تصویر داوطلب ، صفحه اول شناسنامه ، صفحه آخر شناسنامه در صورت داشتن توضیحات ، کارت ملی و مدرک تحصیلی مورد نیاز است .







5. حال به صفحه مشخصات فردی هدایت می شوید .

مشخصات فردی :

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، داوطلب باید در این قسمت از فرم اطلاعات ( نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، محل صدور ، جنس ، تاهل ، تابعیت ، دین ، داوطلب چپ دست ، کد ملی ، تاریخ تولد ، استان محل تولد ، شهر/شهرستان محل تولد ، آدرس محل سکونت ، کدپستی 10 رقمی ، شماره تلفن همراه ، تلفن ثابت ، پست الکترونیک ، وضعیت نظام وظیفه و نوع معلولیت ) را وارد نماید .

لازم به ذکر است که شماره تلفن همراهی که در این فرم وارد می کنید باید تا پایان تمامی مراحل آزمون در دسترس باشد . برای داوطلبان ذکور 12 حالت تعریف شده تا با انتخاب یکی از آنها وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند . بعد از تکمیل دقیق اطلاعات باید دکمه " صفحه بعد را انتخاب کنید . "







6. حال به صفحه مشخصات تحصیلی هدایت می شوید .

مشخصات تحصیلی :

داوطلبان باید در این قسمت اطلاعات تحصیلی که شامل ( وضعیت تحصیل در زمان ثبت نام ، مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای ، رشته تحصیلی کارشناسی ، تاریخ شروع به تحصیل كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای ، تاریخ فراعت از تحصیل كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای ، معدل مقطع دوره كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای و ... ) است را وارد نمایند . مطابق تصویر زیر :







7. حال به صفحه مشخصات سهمیه ای هدایت می شوید .

بیشتر بخوانید: تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
مشخصات سهمیه ای :

متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران ، رزمندگان و مربیان در این آزمون می بایست این قسمت از فرم ثبت نام را تکمیل نمایند .







مطابق تصویر بالا در ابتدا داوطلب باید مشخص کند که متقاضی چه سهمیه ای در آزمون است . ( سهمیه آزاد ، سهمیه رزمندگان و ایثارگران 25 درصدی و سهمیه رزمندگان و ایثارگری 5 درصدی ) و در کادر بعدی باید نوع سهمیه رزمندگان / نسبت با ایثارگر متناسب با موارد مشخص شده اعلام شود .

در قسمت های بعدی می بایست ( نوع سازمان مربوط به سهمیه رزمندگان یا ایثارگران ، مدت حضور در جبهه (( تعداد روز )) ، كد ایثارگری دریافتی از ایثارگران ، آیا بعد از سال 68 از سهمیه رزمندگان استفاده كرده اید ، آخرین مقطع استفاده از سهمیه رزمندگان بعد از سال 68 ، وضعیت استخدامی ، نوع استخدام ، محل خدمت ، متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... (( ویژه عضو رسمی نیروهای مسلح )) ، نوع سازمان ( نیروهای مسلح ) ، واجد شرایط استفاده از آئین نامه استعداد درخشان ، واجد شرایط استفاده از ظرفیت مازاد ویژه اعضای هیات علمی مربیان رسمی ) مشخص شود .


در نهایت به هر داوطلبی که تمامی اطلاعات لازم در فرم مذکور را به درستی تکمیل کرده باشد یک کد رهگیری و یک کد پرداخت داده می شود و داوطلب می بایست تا پایان تمامی مراحل آزمون دکتری وزارت بهداشت در نگه داری این دو کد کوشا باشد .



" تصاویر بالا مربوط به مراحل ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 می باشد و به محض آغاز ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی 1400 و تغییر در تصاویر ، مقاله به روز رسانی خواهد شد . "










در ادامه بخوانید: منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت
نحوه صحیح مطالعه و استفاده از منابع آزمون دکتری بهداشت 1400 برای آمادگی هرچه بهتر کنکور ، از جمله مواردی است که مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی در اختیار داوطلبان قرار دهند .




سوالات متداول


1- ثبت نام آزمون دکترای بهداشت 1400 از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
متقاضیان می توانند جهت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 به سایت سنجش پزشکی مراجعه نمایند که به محض آغاز این فرآیند ، لینک ثبت نام در متن مقاله قرار خواهد گرفت .




2- آیا ثبت نام آزمون دکترای پزشکی 1400 برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد هم زمان است ؟
بله . ثبت نام کلیه داوطلبان کنکور دکتری پزشکی 1400 هم زمان انجام می شود که زمان ثبت نام این آزمون در متن مقاله ارائه شده است .




3- آیا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ، برای ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری وزارت بهداشت 1400 حتما باید فارغ التحصیل شده باشند ؟
خیر حتما نیازی به فارغ التحصیلی این دسته از داوطلبان نیست . در متن مقاله تبصره مربوط به شرایط ثبت نام دکتری بهداشت برای دانشجویان کارشناسی ارشد ذکر شده است .

منبع : ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8535
نظرتان را بنویسید