دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت سال 1400 از طریق مرکز سنجش پزشکی که مجری برگزاری این کنکور برای تمامی دانشگاه هاست منتشر می شود که در آن شرایط و ضوابط ، مدارک ، سهمیه ها ، جداول و ضرایب دروس امتحانی کنکور دکتری رشته های علوم پزشکی برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد ذکر شده است .




مرکز سنجش پزشکی به منظور آشنایی متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری این وزارت خانه با نحوه ، شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام آزمون دکترای وزارت بهداشت روی وب سایت خود منتشر می کند . کلیه داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند باید کلیه بندهای درج شده در این دفترچه را مطالعه کرده و با آگاهی کامل برای ثبت نام اقدام نمایند .

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 راهنمای مناسبی برای کلیه متقاضیان دوره های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد می باشد که مطالعه آن تاثیر به سزایی در تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دارد و به سوالات متداول ثبت نام داوطلبان با شرایط مختلف پاسخ می دهد .

در ادامه توضیحات مختصری پیرامون زمان انتشار ، جزئیات ، رشته های امتحانی و مدرک زبان مورد نیاز ثبت نام که در دفترچه راهنمای ثبت نام ازمون دکترای پزشکی 1400​ درج شده ، ارائه می دهیم .



زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
لینک دانلود دفترچه ثبت نام احتمالا همانند سال گذشته در زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت یعنی نیمه دوم بهمن ماه از طریق سایت sanjeshp.ir منتشر خواهد شد . برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت 1400 عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید .




به محض انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 توسط مرکز سنجش پزشکی ، لینک دانلود دفترچه را در همین مقاله ارئه می دهیم .



 برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 کلیک کنید .






جزئیات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 از سه بخش " ضوابط و شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون " ، " جدول ها " و " فرم ها " تشکیل شده است که در ادامه هر یک را به صورت مختصر شرح می دهیم .



قسمت " ضوابط و شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون " :
در قسمت اول دفترچه شرایط عمومی و اختصاصی ، سهمیه های مختلف ، مدارک لازم برای ثبت نام ، چگونگی برگزاری آزمون و پذیرش دانشجو ، برنامه ی زمانبندی اجرای آزمون ، ضوابط و شرایط خاص برخی دانشگاه ها و رشته ها ، نمونه فرم ثبت نام ، نحوه ی محاسبه ی نمره ی كتبی هر درس به درصد و نمره ی كل تراز و آیین نامه ی تسهیل ادامه ی تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت نوشته شده است .



قسمت " جدول ها " :
در قسمت دوم دفترچه جداول اطلاعات گواهی زبان انگلیسی ، مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون ، دروس و ضرایب آن ها ، منابع آزمون رشته های مختلف و اسامی استان ها و شهرستان های ممنوعه برای اقامت اتباع خارجی درج شده است .



قسمت " فرم ها " :
در قسمت آخر دفترچه راهنمای ثبت نام دکترای پزشکی ، فرم مخصوص داوطلب دانشجوی نیم سال آخر تحصیلی متقاضی شركت در این آزمون ، فرم مخصوص اعضای هیات علمی مربی رسمی و فرم مخصوص داوطلبان استفاده از آیین نامه ی تسهیل ادامه ی تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: مراحل ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت









مدرک زبان مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد که نوع مدرک زبان و حداقل نمره در دفترچه راهنمای ثبت نام هر سال درج خواهد شد .



توضيحات Provisional Pass نوع مدرک زبان
- 54 60 MHLE
- 54 60 MSRT
اخذ شده در خارج از كشور يا سازمان سنجش آموزش كشور 5.5 6 IELTS (Academic)
اخذ شده در خارج از كشور يا سازمان سنجش آموزش كشور 64 72 TOEFL (iBT)
- 463 515 TOLIMO

عبارت " Provisional " به معنی موقت یا مشروط است یعنی داوطلبانی که این نمرات را کسب کرده اند به صورت موقت می توانند در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کنند و تا زمان آزمون جامع فرصت دارند که نمره قبولی تعیین شده را کسب کنند .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون MHLE
** داوطلبان باید اطلاعات گواهی زبان انگلیسی خود را به شرح جدول زیر در قسمت مربوطه فرم ثبت نام درج نمایند و نیازی به اسكن و ارسال مدرک زبان ندارند :



اطلاعات گواهی زبان انگلیسی

Certification Code نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) MHLE
Barcode نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) MSRT
ETS Username & Password نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) TOEFL
Test Report Form Number نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) IELTS
Register Number نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) TOLIMO

لازم به ذكر است داوطلبان باید اطلاعات درخواستی را به طور كامل و دقیق در فرم ثبت نام وارد نمایند و مسئولیت درستی اطلاعات وارد شده بر عهده ی داوطلب است و در صورتی كه اطلاعات به هر دلیلی تایید نشود ، مركز سنجش آموزش پزشكی هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت .


توجه : ملاک بررسی و تایید درستی مدارک زبان انگلیسی ، فقط اطلاعات خواسته شده در جدول بالا است كه باید با دقت در فرم ثبت نام وارد شود ( مدارک زبان ارسال شده توسط داوطلبان ، بررسی نخواهند شد )

حتما بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون MHLE







رشته های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
در دفترچه راهنمای ثبت نام دکترای وزارت بهداشت 1400 رشته های تحصیلی مشخص شده و در جدولی مدارک تحصیلی مورد پذیرش هر رشته به صورت مجزا می باشد . هر داوطلب قبل از انتخاب رشته امتحانی خود باید به مدارک تحصیلی مجاز به شرکت در آن توجه نموده و در صورت مجاز بودن ، از سرفصل و منابع آزمون آگاهی یافته و با برنامه ریزی اصولی شروع به مطالعه دروس نمایند .

از آنجا که هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته امتحانی متجانس به رشته مقطع قبلی خود است باید این دو رشته را به گونه ای انتخاب کند که زمان برگزاری شان با یک دیگر تداخل نداشته باشد . از این رو مشاهده جدول زمانبندی برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 در هر رشته به داوطلبان توصیه می شود .

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با بندهای مختلف دفترچه ثبت نام آزمون دکتری رشته های پزشکی 1400 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخ ابهامات خود را بیابید .

در ادامه بخوانید: منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت



سوالات متداول


1- منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت از چه طریقی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید ؟
منابع دروس امتحانی رشته های دکتری پزشکی در دفترچه راهنمای ثبت نام آن درج شده که جزئیات آن را در متن مقاله شرح داده ایم .




2- هر داوطلب امکان انتخاب حداکثر چند مجموعه امتحانی را در حین ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت دارد ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته امتحانی در زمان ثبت نام کنکور دکترای رشته های پزشکی هستند که در متن مقاله به شرایط انتخاب رشته امتحانی اشاره کرده ایم .




3- لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری علوم پزشکی از طریق چه سایتی منتشر می شود ؟
امکان دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکترای علوم پزشکی از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی برای داوطلبان فراهم می شود که به محض انتشار آن ، لینک دانلود را در متن مقاله قرار خواهیم داد .

منبع : دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/068G
نظرتان را بنویسید