امنیت وب سایت

امنیت وب سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
3sotweb

 

احتمالا شما نیز به عنوان یک مدیر سایت، با خود فکر کرده اید امنیت وب سایت چگونه تامین می شود؟ آیا اطلاعات وب سایت معمولی شما ارزش دزدیدن و هک نمودن را دارد؟ باید توجه داشته باشید که تمامی وب سایت ها همواره در معرض حملات هکرها قرار دارند. از این رو بالا بردن امنیت سایت های اینترنتی امروزه هرچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به شرح نکته مفید برای حفظ امنیت وب سایت خواهیم پرداخت.

بر خلاف تصور عموم، هدف اکثر رخنه های امنیتی انجام شده نه سرقت اطلاعات شما و یا از دسترس خارج نمودن وب سایت بلکه سوء استفاده از وب سرور در جهت منافع هکر ها می باشد. در برخی از موارد هکر ها سعی دارند با استفاده از وب سرور شما یک سیستم Email Relay راه اندازی کرده و اقدام به ارسال ایمیل های انبوه تبلیغاتی نمایند و در برخی دیگر از مواقع نیز از سرور شما به عنوان یک منبع فایل سرور برای بارگذاری فایل های آلوده و غیر قانونی خود استفاده می کنند. چنین هک هایی معمولا به صورت اتوماتیک و توسط اسکریپت های از قبل آماده شده ای انجام می شوند. اسکریپت های مذکور تمامی اینترنت را برای یافتن سایت هایی با حفره های امنیتی تعریف شده، جستجو کرده تا هدف نهایی خود را پیدا کنند.

امنیت سایت چیست؟

امنیت سایت شامل تمام کارهایی می شود که با انجام آن امنیت سایت شما بالا می ورد و امکان نفوذ در آن به صفر می رسد. امنیت سایت در گرو امنیت هاست، امنیت شبکه، امنیت اینترنت و … است.

۱ – افزایش امنیت وب سایت با برزور سانی نرم افزارها

این موضوع ممکن است به وضوح برای همگان آشکار باشد، اما تاکید آن نیز خالی از لطف نیست چرا  که به روز نگهداری تمامی نرم افزارهای مورد استفاده برای حفظ امنیت در وب سایت کاملا حیاتی می باشد.

این موضوع هم برای سیستم عامل سرور میزبان و هم برای نرم افزارهای مورد استفاده در وب سایت مانند CMS ها یا Forum ها صادق است. زمانی که حفره های امنیتی هرچند کوچک در یک نرم افزار پدید آیند، هکر ها به سرعت با سوء استفاده از آن ها به سرور یا سایت شما رخنه می کنند. لذا تمامی سازنده های نرم افزار در دنیا سعی می کنند تا حفره های امنیتی موجود در محصولات خود را با ارایه بسته های بروز رسانی به کاربران برطرف سازند و به مرور زمان نرم افزار خود را در مقابل نفوذهای امنیتی مقاوم تر کنند.

 

لبته در صورتیکه از میزبانی مدیریت شده استفاده می کنید، نیازی به نگرانی برای بروز رسانی مداوم نرم افزارهای خود ندارید، زیرا شرکت ارائه دهنده میزبانی شما تمامی موارد امنیتی لازم را برای نگهداری از سرویس شما به کار می برد.

اگر از نرم افزارهای ثالث (Third Party) مانند CMS ها و Forum ها برای مدیریت وب سایت خود استفاده  می کنید، حتما از نصب آخرین بسته های بروز رسانی و Patch های امنیتی برای نرم افزارهای  خود اطمینان حاصل نمایید. اکثر تولید کنندگان نرم افزار دنیا دارای لیست ایمیل یا خبرنامه های RSS هستند که آخرین اخبار خود مبنی بر ارایه Patch های امنیتی را به این طریق منتشر کنند. اکثر CMS ها نیز مانند Wordpress شما را از وجود نسخه های جدید در پیشخوان مدیریتی خود آگاه می سازد.

استفاده از آنتی ویروس و فایروال قدرتمند ، بروز ، معتبر و اصل

این بخش نیز از اصول بخش قبل پیروی می کند اما تفاوت های شاخصی نیز دارد. استفاده از آنتی ویروس و فایروال قدرتمند ، بروز ، معتبر و اصل از اساسی ترین مواردی است که یک وبمستر باید از آن استفاده کند. حتی با در نظر گرفتن حصول تمامی شرایط دیگر و عدم قید به این موضوع می تواند مشکلات امنیتی بسیاری بوجود آید. محصولات امنیتی خوبی برای اینکار عرضه شده اند که از آنها می توان به محصولات عرضه شده توسط شرکت های eset و kaspersky اشاره کرد. اگر قادر به تهیه لایسنس نیستید این محصولات امنیتی دارای بازه محدود Trial نیز هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

منبع: سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/

لینک مرجع https://3sotweb.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pnoy
مطلب قبلی
بازسازی منزل
مطلب بعدی
آموزش سئو
نظرتان را بنویسید