درباره رشته های بدون کنکور

درباره رشته های بدون کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

قانون جدید پرستاری بدون کنکور
هر ساله تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی رشته های پیراپزشکی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهند و داوطلبان با اطلاع از این رشته ها و همچنین دارا بودن شرایط لازم می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند. قوانین پرستاری بدون کنکور معمولا هر ساله تغییر می کند مثلا شرط معدل افزایش را می دهند تا از این طریق برای تعداد بیشتری از متقاضیانی که معدل پایین تر دارند ، فرصت ثبت نام فراهم کنند و یا اینکه برای بعضی از دانشگاه هایی که رشته های پیراپزشکی را بدون کنکور ارائه می دهند ، شرط بومی گزینی را لحاظ می کنند و برای بعضی دیگر از دانشگاه ها شرط بومی گزینی حذف می شود.
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون پیش دانشگاهی دانشگاه آزاد - لیست کامل رشته های بدون پیش
با توجه به تغییر هر ساله قوانین ثبت نام بدون کنکور رشته پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی ، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص قانون جدید پرستاری بدون کنکور 1401 با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

شروط ثبت نام پرستاری بدون کنکور
رشته های پیراپزشکی بدون کنکور هر ساله ارائه می شوند یعنی پیراپزشکی بدون کنکور فقط محدود به رشته پرستاری نیست و در سال های گذشته رشته مامایی بدون کنکور ، اتاق عمل بدون کنکور ، هوشبری بدون کنکور و همچنین علوم آزمایشگاهی بدون کنکور نیز ارائه شده بودند. و هر ساله حداکثر 3 تا 4 رشته از این رشته ها بدون کنکور هستند یعنی ممکن است در سال 1401 پرستاری بدون کنکور ارائه نشود ولی رشته هوشبری یا رشته مامایی بدون کنکور باشد.
تعیین اینکه هر سال کدام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور ارائه شوند به عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و بر اساس نیاز مناطق تعیین می شود. البته با توجه به اینکه در دو سال اخیر رشته هایی مانند مامایی ، هوشبری ، اتاق عمل ، علوم آزمایشگاهی و … ارائه شده اند احتمالا در سال 1401 رشته پرستاری ارائه شود.

مهم ترین قانون جدید پرستاری بدون کنکور 1401 ، ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی نظام قدیم و یا مدرک دیپلم تجربی نظام جدید است و دارا بودن حداقل معدل کتبی دیپلم 15 و بالاتر از شروط دیگر ثبت نام است.کدام دانشگاه ها رشته پرستاری بدون کنکور را ارائه می دهند ؟
دانشگاه های علوم پزشکی روزانه رشته پرستاری را ارائه می دهند و در سال های قبل دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، لرستان ، بندرعباس ، کرمان ، ایرانشهر ، بم ، زاهدان و تعدادی دیگر از دانشگاه ها این رشته ها را ارائه داده بودند که البته در سال 1401 ممکن است دانشگاه های ارائه دهنده متفاوت باشند.
شهریه رشته پرستاری بدون کنکور چقدر است ؟
میزان شهریه رشته پرستاری بدون کنکور در هر یک از دانشگاه ها متفاوت است.
ایا رشته پرستاری بدون کنکور در دانشگاه آزاد نیز ارائه می شود ؟
خیر ، در چند سال گذشته فقط دانشگاه علوم پزشکی روزانه رشته پرستاری بدون کنکور را ارائه داده بود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V4Vo
نظرتان را بنویسید