موارد انقضای وکالت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی موارد انقضای وکالت می پردازیم .





هر فردی در طول زندگی خود و در روابط با دیگران ، نیاز به داشتن وکیل دارد ، گاهی فردی به دیگری وکالت می دهد ولی آن شخص وکیل دادگستری نیست و برای انجام امور قضایی وکالت نمی دهد و برای امو غیر قضایی نیاز به داشتن وکیل دارد و گاهی برای امور قضایی و برای دفاع و حضور در مراجع قضایی وکیل اختیار می کند ، اما ممکن است عقد وکالت به دلایل مختلف منقضی شود ، قانونگذار در قانون مدنی دلایل مختلف انقضای وکالت و قواعد هریک را در بیان نموده است . در این مقاله به بررسی انقضای وکالت با عزل وکیل و انقضای وکالت با استعفای وکیل و انقضای وکالت با موت یا جنون وکیل یا موکل می پردازیم . 




انقضای وکالت با عزل وکیل
یکی از طرق انقضای وکالت با عزل وکیل است بدین صورت که موکل می تواند هر وقت بخواهد وکیل را عزل کند مگر اینکه وکالت بلاعزل باشد یعنی وکالت وکیل و یا عدم عزل در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد . 
کلیه کارهای که وکیل قبل از رسیدن خبر عزل به او در حدود وکالت خود انجام بدهد ، نسبت به موکل نافذ است . 



نقضای وکالت با استعفای وکیل
انقضای وکالت با استعفای وکیل نیز یکی روش های بعد از این که وکیل استعفا داد مادامی که معلوم است موکل به اذن خود باقی است و از استعفای وکیل خبر ندارد ، وکیل می‌تواند در آن چه وکالت داشته اقدام کند . 



انقضای وکالت با موت یا جنون وکیل یا موکل
انقضای وکالت با موت یا جنون وکیل یا موکل از روش های دیگر انقضای وکالت است که اگر موکل فوت کند وکیل خبر نداشته باشد اگر هر عملی در مورد وکالت خود انجام دهد ، نافذ و صحیح است . 



برای مطالعه بیشتر درباره موارد انقضای وکالت در کانال تلگرام حقوق قراردادها عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون موارد انقضای وکالت پاسخ دهند .

منبع : موارد انقضای وکالت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mrr9
نظرتان را بنویسید