اسباب بازی مناسب کودکان اوتیسم

اسباب بازی مناسب کودکان اوتیسم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سام فتحی

انتخاب اسباب بازی کودکان اوتیسم هدفمند هستند و هر کدام جهت تقویت نقاط ضعف و آموزش آنها انتخاب شده اند. انتخاب اسباب بازی کودکان اوتیسم نیاز به توجه، دقت و شناخت کامل از بچه های اوتیسمی را دارد.

اسباب بازی کودکان اوتیسم برای هماهنگ حرکتی بدن کودک بسیار مفید می باشد. اسباب بازی کودکان اوتیسم باید جنس محکمی داشته باشد تا کودکان در حین استفاده از اسباب بازی ها دچار مشکل نشوند. 

با توجه به بیشتر شدن اختلال اوتیسم در بین کودکان و تاثیر منفی که بر روابط و آینده آنان دارد، اطلاع از علائم و روش های درمانی آن بسیار ضروری است.

کارشناسان در ضعف عملکردی و نداشتن مهارت اجتماعی کارآمد مبتلایان به این اختلال را به دلیل نقص در مسیر های ارتباطی سلول های عصبی در مغز می پندارند که باعث می شود عوارضی مانند مهارت های بینایی و شنیداری، مهارت های زبانی، اختلالات در زمینه یادگیری، عقب ماندگی جسمی و ذهنی در آینده فرد به وجود آید.

انتخاب مناسب ترین اسباب بازی کودکان اوتیسم نقش موثری در افزایش فرآیند برقراری روابط مفید و سازگاری اجتماعی با دیگران دارد.

کودکان اوتیسم بازی را فقط برای لذت بردن از آن انجام می دهند و این پدر و مادرها هستند که با انتخاب بهترین و مناسب ترین اسباب بازی کودکان اوتیسم به رشد ذهنی آن ها کمک می کنند. بیشتر بخوانید

اسباب بازی های مناسب برای کودکان اوتیسمی

کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم تنها کودکانی نیستند که نمی تواند بازی های معمولی دوران کودکی را انجام دهند.

تعداد خیلی کمی از کودکان اتیسم مانند بقیه بچه ها بازی می کنند و حدودا بیشتر آنها مشغول بازی هایی هستند که هیچ گونه شباهتی به بازی معمولی کودکان ندارد.

این می تواند برای والدین کودکان دارای اختلال طیف اتیسم کمی سخت تر دردسر ساز تر باشد، چون که والدین کودکان  نمی دانند چگونه با آنها بایستی بازی کنند و چه بازی به درد آنها می خورد. ادامه مطالب

 

لینک مرجع https://hodhodtoybox.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/grjj
نظرتان را بنویسید