مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی

مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام کتاب درسی سال 99 - 1400 در زمان اعلام شده از سوی سازمان فروش و توزیع مواد آموزشی به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت های irtextbook.com و irtextbook.ir انجام می شود . مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی شامل کد ملی و شماره سریال شناسنامه می باشد . 


روند ثبت نام برای کتاب های درسی دانش آموزان برای سال جدید ، در این چند سال اخیر دچار تغییرات زیادی شده است . با همت آموزش و پرورش چند سالی است که ثبت نام کتاب های درسی به صورت کاملا اینترنتی و از طریق سایت های irtextbook.com و irtextbook.ir  صورت می پذیرد .
 دانش آموزان متقاضی دریافت کتاب درسی سال تحصیلی 99 - 1400 ، می بایست بعد از ورود به این سایت ها با وارد کردن اطلاعات دقیق خود ، ثبت نام کتاب درسی را تکمیل نمایند . کتاب های درسی سفارش داده شده در مدرسه محل تحصیل دانش آموز تحویل داده می شود . در ادامه این مقاله به مدارک لازم ، شیوه و زمان ثبت نام کتاب های درسی می پردازیم .  


زمان ثبت نام کتاب درسی 99 - 1400
زمان ​ثبت نام کتاب درسی از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اعلام می شود و برای مقاطع مختلف متفاوت می باشد . لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی سال تحصیلی 99-1400 بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام نمایند .

متقاضیان باید در بازه زمانی معلوم ثبت نام خود را در سایت های irtextbook.com و irtextbook.ir انجام دهند  . لازم به ذکر است در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت . تقویم زمانی ثبت نام کتاب های درسی سال تحصیلی 99 - 1400​ منتشر شده است که می توانید در ادامه مشاهده نمایید . 



 عنوان فعالیت     دوره تحصیلی     شروع     پایان
 ثبت سفارش گروهی و انفرادی    
 آمادگی تکمیلی ( پیش دبستانی استثنایی )

 پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی ( عادی و استثنایی )

 پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه

 پایه هشتم و نهم دوره اول متسطه پیش حرفه ای استثنایی

 پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه ( نظری ، فنی و حرفه ای و   کاردانش )

 پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی

99/1/24    99/3/23
 آمادگی مقدماتی ( پیش دبستانی استثنایی ) 

 پایه اول دوره ابتدایی ( عادی و استثنایی )

99/4/8    99/6/9
 پایه هفتم دوره اول متوسطه

 پایه هفتم دوره اول متسطه پیش حرفه ای استثنایی

 پایه دهم دوره دوم متوسطه

 پایه دهم دوره متوسطه حرفه ای استثنایی

99/4/8    99/6/15
 اصلاح سفارش    
 تمامی دوره های تحصیلی 



99/4/17    99/6/31
 توزیع استان به منطقه    
 تمامی دوره های تحصیلی



99/2/1    99/6/31
 توزیع منطقه به مدرسه    
 تمامی دوره های تحصیلی استثنایی



99/5/25    99/5/31
 دوره ابتدایی



99/6/1    99/6/13
 دوره اول متوسطه



99/5/25    99/6/15
 دوره دوم متوسطه نظری



99/6/1    99/6/19
 دوره دوم متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش



99/6/1    99/6/25
 توزیع مدرسه به دانش آموز    
 تمامی دوره های تحصیلی 



99/6/10    99/7/1


لازم به ذکر است امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت مدارس در سال تحصیلی جاری و برگزاری امتحانات نهایی در دهه دوم خرداد ، امکان تغییر بازگشایی مدارس در سال 99 - 1400 وجود دارد برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مقاله زیر روجوع نمایید . 



مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی 99 - 1400
از آنجایی که ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی 99 - 1400 به صورت حضوری صورت نمی پذیرد نیاز به ارائه مدارک هم نیست اما برای ورود اطلاعات دانش آموز باید نکاتی را مورد توجه قرار داد که در ادامه به آن میپردازیم : 

 برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه می باشد.
 شش رقم راست سریال شناسنامه را می توانید در تصویر زیر ببینید . 




دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی ، کد اتباع در سامانه سناد و به جای شماره سریال شناسنامه، 6 رقم یک (111111) وارد نمایند.
دانش آموزان می بایست قبل از ثبت نام برای کتاب های درسی برای سال تحصیلی جاری در سامانه سناد ثبت نام داشته باشد .



لازم به ذکر است که قیمت خرید کتاب درسی برای هر یک از پایه های تحصیلی با یک دیگر متفاوت بوده و توسط وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 99 - 1400 اعلام شده است . برای مشاهده قیمت کتاب درسی می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید . 

 
شیوه ثبت نام کتاب های درسی 99 - 1400
دانش آموزان می توانند با رجوع به سامانه توزیع فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.com  و یا irtextbook.ir و وارد کردن اطلاعات خود مثل کد ملی به عنوان نام کاربری و شماره سریال شناسنامه به عنوان رمز عبور ثبت نام خود را به صورت انفرادی انجام دهند . تحویل کتاب های درسی در محل مدرسه محل تحصیل انجام می شود . مدرسه محل تحصیل دانش آموز ، مدرسه ای است که هنگام ثبت یا اصلاح سفارش مشخص شده است . برای مشاهده راهنمای تصویری ثبت نام کتاب های درسی 99 - 1400​ می توانید به مقاله زیر رجوع کنید . 





برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به ثبت نام کتاب درسی 99 - 1400 صفحه اینستاگرام ما را دنبال و یا عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید . هم چنین در صورت وجود هرگونه سوال درباره روند ثبت نام کتاب درسی می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید . 



سوالات متداول

1- شیوه ثبت نام کتاب درسی چگونه می باشد ؟
ثبت نام کتب درسی 99 - 1400 به صورت اینترنتی بوده که به نحوه ورود و ثبت نام کتاب درسی در این مقاله پرداخته شده است . 

2- مدارک لازم برای ثبت نام برای ثبت نام کتاب درسی سال 99 - 1400 چیست ؟
از آنجایی که ثبت نام به صورت اینترنتی صورت می گیرد ، ارائه مدارکی هم صورت نمی پذیرد اما نکات مهمی هنگام ثبت نام اینترنتی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره شده است .  

3- زمان ثبت نام کتاب درسی 99 - 1400 کی می باشد ؟ 
زمان ثبت نام کتاب درسی برای مقاطع مختلف متفاوت است که در این مقاله زمان ثبت نام و تحویل کتاب های درسی 99 -1400 برای مقاطع مختلف شرح داده شده است . 

منبع : مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2BPv
نظرتان را بنویسید