رمز همگام را فراموش کردم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان و کاربران سامانه همگام در مواقعی که با عبارت رمز همگام را فراموش کردم روبرو هستند می توانند با مراجعه حضوری به مدرسه محل کار و تحصیل خود و یا تماس با مدیران مدارس اقدام به دریافت مجدد رمز عبور همگام نمایند .




دانش آموزان و به طور کلی کاربران ( معلمان و مدیران و ... ) سامانه همگام دانش آموزی برای ورود و عضویت در سامانه همگام و استفاده از امکانات موجود در این سامانه ، باید اقدام به دریافت رمز عبور همگام نمایند . این رمز عبور تنها توسط مدیران مدارس و در برخی از موارد توسط مسئول فناوری آموزش و پرورش منطقه قابل دریافت خواهد بود .

در برخی موارد ممکن است دانش آموزان با بیان این که رمز همگام را فراموش کردم به رمز عبور همگام خود دسترسی نداشته باشند ، در این صورت تا زمانی که رمز عبور همگام تعیین شده به درستی وارد نشود امکان ورود به سامانه برای دانش آموزان و یا سایر کاربران این سامانه وجود نخواهد داشت .

به دلیل اهمیت بالای این موضوع و ارائه راه حل مناسب در صورت فراموشی رمز عبور همگام ، در ادامه این مقاله به بررسی مواردی همچون دریافت رمز عبور همگام توسط مدیران مدارس و بازیابی رمز عبور جدید در صورت فراموشی آن ، می پردازیم .





دریافت رمز عبور همگام توسط مدیران مدارس
در ابتدا و قبل از بازیابی مجدد رمز عبور همگام ، ابتدا باید رمز عبور تعریف شده برای کاربران سامانه همگام در قسمت ورودی سامانه وارد شده و تایید گردد . برای داشتن رمز عبور همگام ، دانش آموزان باید توسط مدیران مدارس در سامانه سناد دانش آموزی عضو شده و اطلاعات شخصی و تحصیلی آنان در سامانه ثبت و تکمیل شود . 

پس از تایید اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد ، پنل کاربری مخصوص هریک از آن ها در سامانه ایجاد شده و رمز عبوری به عنوان رمز عبور همگام برای دانش آموزان و یا حتی معلمان ثبت نام شده دراین سامانه تعریف می شود .

برای راهنمایی بهتر مدیران مدارس در خصوص ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد دانش آموزی در این قسمت مراحل مربوط به ثبت نام و دریافت رمز عبور همگام دانش آموزان در این سامانه را بررسی می نماییم .


نحوه دریافت رمز عبور همگام توسط مدیران مدارس



 ابتدا آدرس سامانه سناد دانش آموزی به نشانی schsnd.medu.ir ، را در قسمت آدرس مرورگر وارد کنید .

  سپس وارد سامانه سناد شده و از قسمت مشخص شده ، گزینه ثبت نام دانش آموز جدید را انتخاب نمایید .

  در مرحله بعد تمامی اطلاعات مورد نیاز را در سامانه ثبت کرده و پس از اطمینان ازصحت اطلاعات ، گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید .

 در انتهای ثبت نام به منظور اطمینان از درستی اطلاعات ثبت شده ، فرمی از اطلاعات دانش آموز و والدین او نمایش داده می شود . 



 سپس برای اختصاص رمز عبور همگام برای دانش آموزان و دریافت آن به قسمت مدیریت کاربران مراجعه نمایید .

 در صفحه بازشده ، کد ملی دانش آموز را در قسمت ویرایش وارد کرده و گزینه جست و جو را انتخاب کنید .

 در نهایت پس از مشاهده اطلاعات کاربر و تایید آن ، رمز عبور همگام را دریافت نمایید .



بیشتر بخوانید: ثبت نام در سایت همگام





دریافت رمز عبور جدید همگام
در سال های گذشته زمانی که رمز عبور همگام توسط کاربران فراموش و یا مفقود می شد ، این امکان برای آن ها وجود داشت که با وارد نمودن مجدد کد ملی در قسمت مورد نظر و سریال شناسنامه به جای رمز عبور همگام ، بتوانند وارد سایت همگام شوند .

در سال های اخیر به دلیل افزایش امنیت استفاده از سامانه همگام مدارس و جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات کاربران ثبت نام شده در این سامانه ، دریافت و بازیابی رمز عبور همگام تنها توسط مدیران مدارس و یا مسئولین فناوری آموزش و پرورش هر منطقه امکان پذیر می باشد .

به منظور راهنمایی بیشتر دانش آموزان و مدیران مدارس در رابطه با بازیابی و دریافت رمز عبور همگام در این قسمت نحوه دریافت مجدد رمز عبور همگام برای کاربران سامانه همگام مدارس شرح داده می شود .



نحوه دریافت رمز عبور جدید همگام



 آدرس اینترنتی  hamgam.medu.ir را برای ورود به سامانه همگام در قسمت آدرس مرورگر وارد نمایید .







نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های خواسته شده درج کرده و وارد شوید .







 در صفحه اصلی سامانه گزینه " مدیریت کاربران " را انتخاب کرده و  سپس گزینه " ویرایش " را انتخاب نمایید تا با وارد کردن کد ملی همکار و یا دانش آموز در قسمت خواسته شده ، کاربر را جستجو نمایید .







 در انتها پس از مشاهده اطلاعات کاربر ، از قسمت مدیریت فلش دوسویه که مربوط به بازنشانی رمز می باشد را انتخاب نموده و  رمز عبور جدید را دریافت کنید .







بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته نهم









تغییر رمز عبور همگام توسط دانش آموزان
دانش آموزانی که در موارد زیادی رمز عبور همگام خود را به خاطر نداشته و همواره با عبارت " رمز عبور همگام را فراموش کردم " روبرو هستند ، می توانند برای حل این مشکل بهتر است رمز عبوری که راحت تر می توانند به ذهن بسپارند را به عنوان رمز عبور همگام خود تعیین نمایند .

برای تغییر رمز عبور در سامانه همگام مدارس باید به قسمت مربوطه در تنظیمات سامانه مراجعه کرده و رمز عبور مورد نظر خود را جایگزین رمز عبور قبلی نمایید . برای راهنمایی بیشتر کاربران سایت همگام دانش آموزی در این قسمت به شرح مراحل تغییر رمز عبور سامانه همگام ، به طور خلاصه و ساده می پردازیم :



نحوه تغییر رمز عبور همگام توسط کاربران



 وارد سامانه همگام شده و نام کاربری و رمز عبور دریافتی خود را وارد نمایید تا صفحه اصلی سایت همگام را مشاهده کنید .







 پس از ورود به صفحه اصلی سامانه از قسمت تنظیمات گزینه تغییر کلمه عبور را انتخاب نمایید .







 در صفحه باز شده در قسمت های خواسته شده رمز عبور فعلی خود را به همراه رمز عبور مورد نظر درج کرده و در انتها تغییرات ایجاد شده را تایید و ذخیره نمایید .









در ادامه بخوانید: سایت همگام هدایت تحصیلی پایه نهم









 برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به سایت همگام ، می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید . داوطلبانی که جهت تغییر رمز عبور ورود به سامانه همگام خود با مشکل مواجه هستند می توانند با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از کارشناسان مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا راهنمایی دریافت نمایند .




سوالات متداول


1- آیا درصورت فراموش رمز عبور همگام امکان دریافت مجدد آن وجود دارد ؟
بله طبق موارد گفته شده در این مقاله امکان دریافت مجدد رمز عبور همگام برای کاربران وجود دارد .




2- آیا دانش آموزان یا کاربران دیگر سامانه همگام می توانند اقدام به دریافت رمز عبور همگام نمایند ؟
خیر همان طور که در این مقاله نیز مطرح شد این امکان تنها برای مدیران مدارس یا مسئولین فناوری آموزش و پرورش منطقه وجود دارد تا بتوانند رمز عبور همگام را دریافت نمایند .




3- چگونه می توان رمز عبور همگام جدید دریافت کرد ؟
تمامی مراحل دریافت رمز عبور جدید در مقاله فوق به هراه راهنمای تصویری ارائه شده است .

منبع : رمز همگام را فراموش کردم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vVMX
نظرتان را بنویسید