ظرفیت پذیرش کنکور سراسری تجربی

ظرفیت پذیرش کنکور سراسری تجربی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه های سراسری از 5 دوره روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور تشکیل شده است و داوطلبان می توانند با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری خود 150 کد رشته محل را با توجه به دوره ای که مجاز به انتخاب رشته شده اند در فرم آنلاین انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org درج نمایند .

هر ساله فارغ التحصیلان نظام قدیم و نظام جدید گروه آزمایشی تجربی خود را برای آزمون سراسری آماده می کنند . رشته های ارائه شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در 5 دوره روزانه ، شبانه ( نوبت دوم ) ، پردیس خودگردان ، دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی ارائه می شود که پذیرش در برخی از آن ها با کنکور و برخی دیگر بر اساس سوابق تحصیلی ( بدون کنکور ) است .

از آنجاییکه هر دوره متقاضیان خاص خود را دارد بنابراین سازمان سنجش هر ساله بعد از برگزار شدن کنکور سراسری تجربی و قبل از آغاز زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 99 اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی 99 می کند که حاوی ظرفیت پذیرش رشته های گروه آزمایشی تجربی در دوره ها و دانشگاه های مختلف می باشد . در ادامه به بررسی ظرفیت پذیرش دانشگاه های مختلف گروه آزمایشی تجربی در کنکور 99 می پردازیم .


جدول ظرفيت پذيرش رشته های تحصيلی گروه آزمايشی تجربی در دوره های مختلف کنکور 99
 پذیرش در کنکور سراسری به دو صورت پذیرش بر اساس اعمال سوابق تحصیلی و پذیرش بر اساس اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی انجام می شود . نحوه تاثیر معدل در کنکور تجربی 99 به صورت 30 درصد مثبت در نظر گرفته شده است که برای داوطلبان نظام قدیم به صورت 25 درصد تاثیر مثبت دیپلم و 5 درصد تاثیر مثبت پیش دانشگاهی و برای داوطلبان نظام جدید 30 درصد تاثیر مثبت دیپلم ( پایه دوازدهم ) اعمال می شود .

داوطلبانی که بعد از پشت سر گذاشتن ماراتن بزرگ کنکور سراسری موفق به کسب رتبه قبولی در رشته دلخواه نشده اند می توانند در پذیرش بدون کنکور سراسری ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) شرکت نمایند که ملاک پذیرش این دسته از داوطلبان تنها معدل کتبی دیپلم است . 




در جدول زیر ظرفيت پذيرش رشته های تحصيلی گروه آزمايشی تجربی در دوره های مختلف به تفکیک ارائه شده که شما می توانید از ظرفیت پذیرش هر دوره و دانشگاه مطلع شوید و سپس نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام نمایید .

بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 98 ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی گروه آزمایشی علوم تجربی در دوره های مختلف را به شرح زیر قرار داده ایم .



جدول ظرفيت پذيرش رشته های تحصيلی گروه آزمايشی تجربی در دوره های مختلف کنکور 98
دوره    با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی
روزانه    35342
نوبت دوم ( شبانه )    2384
پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد    3186
سهمیه مناطق محروم ، زلزله زده و سایر مصوبات    121
دانشگاه فرهنگیان ( ویژه داوطلبان آزاد )    5283
دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی    3128
دانشگاه پیام نور    3602
جمع کل    53046


به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 99 مقاله به روز رسانی می شود .




 در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در خصوص ظرفیت پذیرش کنکور سراسری تجربی و انتخاب رشته کنکور سراسری بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به تجزیه و تحلیل کارنامه شما می پردازند .




سوالات متداول

1- دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری شامل چه بخش هایی است ؟
شامل شرایط و ضوابط انتخاب رشته ، سهمیه ، ظرفیت پذیرش هر رشته محل و... است که البته در این مقاله ظرفیت های پذیرش دانشگاه های سراسری در دوره های مختلف ارائه شده است .

2- برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی به چه سایتی باید مراجعه شود ؟
به سایت سازمان سنجش که البته در این مقاله لینک دسترسی به دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی قرار داده شده است  .

3- ظرفیت های پذیرش در دور های مختلف کنکور تجربی به چه صورت ارائه می شود ؟
سازمان سنجش هر ساله در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، ظرفیت پذیرش هر یک از دوره های ( روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان  فرهنگیان ، مناطق محروم  و.. ) قید می کند که در این مقاله نیز ارائه شده است .

منبع : ظرفیت پذیرش کنکور سراسری تجربی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BMNN
نظرتان را بنویسید