شرایط وام اجاره مستاجران

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 را می توان در سه مورد کلی خلاصه نمود: متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید متاهل یا سرپرست خانوار بوده، اجاره نامه ارائه شده باید رسمی یا ثبت شده در سامانه ایران املاک بوده و زمان انعقاد قراداد اجاره مربوط به نیمه نخست سال 1400 باشد. به علاوه، برای پذیرش نهایی تقاضای ثبت نام وام ودیعه مسکن، لازم است که متقاضی ظرف دو هفته از معرفی به بانک، اسناد خود را تحویل بانک داده و ضامنین خود را نیز معرفی نماید.





وام ودیعه مسکن، یکی از تسهیلاتی است که در جهت کمک به مستاجران کشور در نظر گرفته و پرداخت آن توسط دولت از سال گذشته آغاز شده است. ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 همانند سال گذشته از طریق سامانه tem.mrud.ir انجام گرفته و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ یک از نهاد های دولتی نمی باشد.

پیش بینی می شود که امسال نیز همانند سال گذشته، تعداد زیادی از مستاجران برای دریافت تسهیلات اجاره خانه در سامانه اعلام شده ثبت نام نمایند. با این وجود، نکته ای که لازم است مورد توجه قرار گیرد آن است که درخواست وام تمام متقاضیان مورد پذیرش قرار نگرفته و تنها افرادی که واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 باشند، موفق به دریافت این تسهیلات خواهند شد.

با توجه به آنچه در مورد اهمیت شرایط ثبت نام تسهیلات اجاره خانه 1400 گفته شد، در این مقاله به توضیح این شرایط می پردازیم. به این ترتیب که، شرایط وضعیت تاهل متقاضی، شرایط اجاره نامه و شرایط زمان قراداد اجاره برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 را در بخش های جداگانه تحلیل و بررسی خواهیم نمود.




شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400
در سال های اخیر، سامانه های متعددی در رابطه با مساله املاک از سوی دولت راه اندازی شده که ثبت نام در برخی از آن ها مانند سامانه املاک و اسکان الزامی بوده و در برخی دیگر مانند سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، شکل اختیاری داشته است.

بنابر اعلام معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 از 26 خرداد ماه 1400 آغاز گردیده و تا 31 شهریور ماه سال جاری ادامه دارد. متقاضیان دریافت وام اجاره خانه برای اینکه برای دریافت این تسهیلات واجد شرایط شناخته شوند، لازم است که دارای شرایط اعلامی در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir باشند. بنابر اعلام این سامانه، شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 عبارت است از:

1متقاضی تسهیلات اجاره خانه، باید متاهل بوده یا سرپرست خانواده باشد.

2اجاره نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن، باید به شکل رسمی تنظیم گردیده یا اینکه در سامانه ایران املاک iranamlaak.ir ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد.

3تاریخ اجاره نامه ارائه شده باید مربوط به نیمه نخست سال 1400 باشد.

چنانچه ثبت نام کننده وام ودیعه مسکن، واجد شرایط شناخته شده و جهت دریافت تسهیلات اجاره خانه به بانک معرفی گردد، لازم است که ظرف مدت دو هفته از معرفی به بانک، مدارک لازم را به بانک رائه نموده و ضامنین خود را معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست وام متقاضی رد خواهد شد.

حتما بخوانید : ثبت نام tem.mrud.ir






شرایط وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400
به طور معمول، ثبت نام در هر سامانه ای نظیر ثبت نام مستاجران در سامانه املاک ، مستلزم دارا بودن شرایط معرفی شده در آن سامانه می باشد. ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افرادی که در این سامانه اقدام به ثبت نام می کنند، لازم است که شرایط تعیین شده از سوی دولت را داشته باشند.

از سوی دیگر، با توجه به این نکته که منابع مالی دولت برای اعطای وام ودیعه مسکن با محدودیت مواجه بوده، پرداخت این وام به تمامی مستاجران امکان پذیر نمی باشد. در نتیجه، با توجه به معیار وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام تسهیلات وام اجاره خانه 1400 ، در میان دو قشر مستاجران مجرد و متاهل، گروه متاهلین برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 در اولویت بوده و تسهیلات اجاره خانه به این گروه پرداخت می گردد. 

بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید متاهل بوده یا اینکه سرپرست خانوار باشد. بنابراین، باید گفت که تسهیلات اجاره خانه سال 1400 که از سوی دولت ارائه گردیده، به افراد مجردی که سرپرست خانواده نمی باشند، تعلق نمی گیرد. 

با این وجود، با توجه به اطلاعیه های بعدی که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام گردیده بر این قاعده دو استثنا وارد شده و افراد زیر گرچه مجرد بوده و سرپرست خانوار هم نباشند، واجد شرایط دریافت وام می باشند:

1زنان مجرد بالای 35 سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند.

2مردانی که سابقا سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند

لازم به ذکر است که ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن، دارای محدودیت زمانی بوده که برای اطلاع از مهلت ثبت نام در این سامانه، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد:

بیشتر بخوانید : مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن


شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400
برای اینکه ثبت نام وام ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی، مورد تایید قرار گرفته و متقاضی برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی گردد، علاوه بر اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید دارای شرایطی باشد، لازم است تا اجاره نامه ارائه شده نیز ویژگی های تعیین شده از سوی دولت را داشته باشد.

مطابق اطلاعاتی که در سایت tem.mrud.ir اعلام گردیده، اجاره نامه ای که برای دریافت وام ودیعه مسکن در این سایت بارگذاری می شود، باید یکی از خصوصیات زیر را دارا باشد:

1به طور رسمی تنظیم شده باشد. یعنی در دفتر اسناد رسمی و توسط سردفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.

2در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت شده و کد رهگیری از این سایت اخذ شده باشد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، ثبت قرادادهای اجاره در سایت ثبت معاملات و املاک کشور و اخذ کد رهگیری از این سامانه، تنها برای صاحبان دفاتر املاکی که دارای مجوز از اتحادیه صنف مشاوران املاک بوده، امکان پذیر می باشد و دفاتر املاک فاقد مجوز و افراد عادی، امکان اخذ کد رهگیری از این سایت را ندرند.



شرایط زمان قراداد اجاره برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400
شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 تنها محدود به شرایط مربوط به متقاضی تسهیلات اجاره خانه و نوع قرارداد اجاره تنظیمی نبوده، بلکه برای دریافت این وام لازم است که شرط مربوط به زمان انعقاد قراداد اجاره نیز رعایت گردد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، برای اینکه ثبت نام متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن مورد موافقت قرار گرفته و وی برای دریافت وام سال 1400 معرفی گردد، لازم است که قرارداد اجاره در شش ماهه نخست سال 1400 منعقد شده باشد. بنابراین چنانچه زمان انعقاد قرارداد اجاره ارائه شده، مربوط به بعد از شهریور ماه 1400 باشد، متقاضی واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 نخواهد بود.

بر خلاف سال گذشته که تسهیلات اجاره خانه به دو روش پرداخت به موجر و پرداخت به مستاجر، مورد تصویب قرار گرفت، به دلیل مشکلات پیش آمده، امسال وام ودیعه مسکن تنها به مستاجران پرداخت شده و بازپرداخت اقساط نیز توسط مستاجران انجام می گیرد.

در ادامه بخوانید : نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 پاسخ دهند.

سوالات متداول


1- شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 چیست؟
متاهل یا سرپرست خانوار بودن و رسمی بودن اجاره نامه یا ثبت آن در سامانه ایران املاک بخشی از شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 چیست؟
شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 آن است که یا رسمی بوده یا در سامانه ایران املاک ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


3- شرایط زمان قراداد اجاره برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 چیست؟
رای اینکه ثبت نام متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن مورد موافقت قرار گرفته و وی برای دریافت وام سال 1400 معرفی گردد لازم است که قرارداد اجاره در شش ماهه نخست سال 1400 منعقد شده باشد و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : شرایط وام اجاره مستاجران
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VXjM
نظرتان را بنویسید