چگونه یک داستان کودکانه برای کودکان بنویسیم

چگونه یک داستان کودکانه برای کودکان بنویسیم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

بخش زیادی از جمعیت جوان کشوررا کودکان تشکیل می دهند که در آینده کشور سهم مهمی را دارند. داستان کودکانه در رشد خلاقیت و آموزش و همچنین زندگی اجتماعی کودکان بسیار اثرگذارهستند. از این رو اهمیت نوشتن داستان کودکانه و توجه به محتویات آموزشی داستان کودکانه بسیار ضروری است. اگر شما هم کودکان را دوست دارید وبه دنبال نوشتن داستان کودکانه برای کودکان هستید خواندن این مقاله را ازدست ندهید. در این مقاله قصد داریم به نکاتی مختصر وکوتاه درباره آموزش و نوشتن داستان کودکانه بپردازیم . 

موضوع مناسب برای داستان کودکانه

برای نوشتن یک داستان کودکانه ابتدا باید به دنبال یک موضوع زیبا و جذاب برای داستان کودکانه باشید. موضوع داستان کودکانه باید برای کودکان جذاب باشید. پس سلیقه و خواست کودکان مقدم بر خواسته شماست. انتخاب موضوع می تواند دشواری های خاص خود را داشته باشد چون نمی توان تمام کودکان را راضی نگاه داشت. برای انتخاب موضوع داستان کودکانه به دنبال اهداف خود بروید. شما به عنوان یک نویسنده به کدام بخش از زندگی کودکان علاقه دارید و کدام موضوع در زندگی کودکان برایتان اهمیت دارد. دغدغه ذهنی شما نسبت به کودکان بهترین ایده برای انتخاب یک داستان کودکانه و پرداختن به آن می تواند باشد.

استفاده از حیوانات و اشیاء در داستان کودکانه

کودکان عاشق حیوانات هستند و بعضی از کودکان با آنها زندگی هم می کنند. اگر در داستان کودکانه شخصیت های اصلی داستان و نیز قهرمانان داستان کودکانه حیوانات باشند، ارتباط با شخصیت ها والگوپذیری از رفتارهای آنها برای کودکان ساده تر خواهد بود. وقتی در داستان کودکانه حیوانات به جای انسان ها نقش آفرینی می کنند نه تنها برای کودکان جالب تر است بلکه با فاصله گرفتن از دنیای انسان ها، در یک دنیای جدیدی قرار می گیرند که قواعد حاکم بر آن را حیوانات تعیین می کنند. از نظر کودکان حیوانات درون پاک همانند خودشان دارند به همین دلیل هم حیوانات را دوست دارند.

نقش آفرینی اشیاء در داستان کودکانه

اشیاء هم مانند حیوانات برای کودکان هستند. کودکان اشیاء را بی جان می دانند اما وقتی دراشیاء در داستان کودکانه حرف می زنند، راه می روند وفکر می کنند برای آنها جذاب می شوند. جذابیت جاندار بودن اشیاء باعث می شود که کودکان به خواندن و یا شنیدن داستان کودکانه علاقه مند شوند و خسته نشوند. هرچه استفاده از داستان کودکانه برای کودکان بیشتر باشد به همان اندازه آموزش و تربیت کودکان از طریق داستان کودکانه هم بیشتر خواهد شد.

قهرمانان داستان کودکانه

کودکان قهرمانان را دوست دارند. انسان هایی که کارهای خارق العاده می کنند و به هرچیزی که می خواهند می رسند از نظر کودکان مقدس اند. کودکان درداستان کودکانه به دنبال قهرمان هستند. علاقه کودکان به قهرمانان به دلیل ضعف و ناتوانی آنهاست. دنیای خیال انگیزی که کودکان دارند آنها را به سمت داستان کودکانه ای می برد که در آن خود قهرمان هستند و کارهای بزرگی را انجام می دهند. اگرداستان کودکانه نتواند این احساس کودکانه را برطرف کند هیچ گاه نمی تواند از نظرکودکان داستان کودکانه خوبی باشد حتی اگراز نظر ادبی در ردیف بهترین داستان کودکانه قرار بگیرد.

کودکان از قهرمانان داستان کودکانه تقلید می کنند

دنیای کودکانه دنیای تقلید ازبزرگترهاست. کودکان در این دنیای کوچک به دنبال همه می روند. اولین نفرپدرومادراست که کودکان سعی می کنند رفتارها و حرف های آنها را انجام دهند. تقلید کودکان ویژگی ذاتی همه آنهاست و چیز بدی نیست.کودکان اگر تقلید نکنند نمی توانند یاد بگیرند و حتی کارهای خلاقانه انجام بدهند. داستان کودکانه یکی از مواردی است که کودکان در آن به دنبال شخصیت ها می روند و از آنها تقلید می کنند. تقلید کودکان بیشتر از قهرمانان اصلی داستان کودکانه است به همین دلیل انتخاب داستان کودکانه اهمیت زیادی در تربیت وآینده کودکان دارد. 

در مجموع یک داستان کودکانه می تواند ویژگی های گفته شده را تماماً و یاجزئاً داشته باشد. اگرشما هم نظراتی درباره نگارش یک داستان کودکانه مناسب برای کودکان دارید می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

لینک مرجع voolak.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wOOR
نظرتان را بنویسید