سئو محصولات سایت

سئو محصولات سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

آیا سایت فروشگاهی هم راه اندازی کردید اما فروش زیادی ندارید و این مشکل را دارید مشکل از کجاست؟

یا اینکه تازه شروع به کار در زمینه سئو سایت کرده اید و می خواهید بدانید سئو سایت فروشگاهی چگونه انجام می شود؟

اگر این سوالات را دارید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله از وبلاگ محمد جانبلاغی به آموزش سئو محصولات می پردازیم.

اگر می خواهید محصولات/خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید، کاربران باید بتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند. اینجاست که سئو سایت وارد عمل می شود.

بنابراین، هر سایتی برای موفقیت در اینترنت باید بهینه شود. اما روش سئو هر صفحه متفاوت است. برای سئو صفحه محصول رعایت چند نکته ضروری است. در این مقاله روش بهینه سازی محصولات را در چند مرحله به شما آموزش می دهیم.

چرا باید محصولات در سایت فروشگاهی سئو شوند؟

ابتدا بیایید در مورد معنای سئو صحبت کنیم. آموزش سئو یا سئو به معنای بهینه سازی صفحات وب سایت برای گوگل است.

اگر صفحات سایت برای ربات های گوگل بهینه نشده باشند، رتبه خوبی در صفحات گوگل نخواهید داشت.

بنابراین، سئو برای هر کسب و کار اینترنتی ضروری است تا در صفحات اول رتبه بندی شود.

کاربران زیادی هر روز در حال جستجو و خرید آنلاین هستند. صفحات محصول جایی است که مشتری تصمیم می گیرد خرید کند یا نه.

همچنین اگر افراد هنگام جستجو در گوگل شما را پیدا نکنند. حتی اگر بهترین سایت، با کیفیت ترین محصولات با بهترین قیمت را داشته باشید، هیچ فایده ای ندارد.

به همین دلیل اگر سایت فروشگاهی دارید پیاده سازی تکنیک های سئو محصولات بسیار ضروری است. زیرا باید در نتایج جستجو دیده شوید و مشتری را در سایت نگه دارید.

بنابراین سئو محصول را جدی بگیرید تا در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنید. فراموش نکنید که سئو به معنای فروش بیشتر است و با دیده شدن شما در نتیجه فروش بیشتر و درآمد بیشتر ترافیک بیشتری خواهید داشت. در مقاله زیر سئو محصول را در 9 مرحله به شما آموزش می دهیم.

آموزش سئو محصول در 9 مرحله

در طراحی سایت فروشگاهی و صفحات محصولات سایت فروشگاهی باید به دنبال جلب رضایت کاربر باشید. از طرفی باید اصول سئو محصول را رعایت کنید. در این صورت می توانید گوگل را متقاعد کنید که محصولات شما را در صفحه اول نمایش دهد.

اولین نیاز گوگل برای افزایش رتبه شما، رضایت کاربر است. بنابراین کاربر را در اولویت قرار دهید.

سعی کنید خود را به جای کاربر بگذارید و به آنچه ممکن است بخواهد فکر کنید. پس از یافتن پاسخ، آن را با سایت خود تطبیق دهید تا به ایرادات سایت پی ببرید.

اگر صفحه محصول به درستی بهینه شود، احتمال موفقیت و فروش آن محصول نیز افزایش می یابد.

1. از نام محصول با عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید

انتخاب نام مناسب برای محصول اولین آجر سئو است. بنابراین در وارد کردن نام محصول دقت کنید تا اولین قدم سئو محصولات شما به درستی چیده شود.

پس یک عنوان جذاب انتخاب کنید. همچنین با توجه به کلمات کلیدی یافت شده از ترکیب های مناسب با نام محصول استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیباتی مانند

  • بهترین + نام محصول
  • ارزان ترین + نام محصول
  • بالاترین کیفیت + نام محصول
  • نام محصول + ارسال رایگان
  • و غیره.

برای عنوان صفحات محصولات سایت فروشگاهی کاربرد زیادی دارند.

البته برای رسیدن به این هدف باید بدانید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند. بنابراین، قدم صفر قبل از انتخاب عنوان و پیاده سازی محصولات سئو، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی است.

2. در مورد کلمات کلیدی مرتبط با هر محصول تحقیق کنید

قدم صفر برای پیاده سازی محصولات سئو، یافتن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است. هدف از تحقیق کلمات کلیدی دیدن سریعتر صفحه محصول برای کاربران است.

زیرا زمانی که مخاطب کلمه کلیدی محصول را جستجو می کند، به احتمال زیاد صفحاتی را نمایش می دهد که از همان کلمه کلیدی استفاده کرده اند.

بنابراین اگر بدانید مخاطب به دنبال چه چیزی است و از همان کلمات در عنوان و متن مطالب استفاده کنید، شانس زیادی برای دیده شدن دارید.

به خاطر داشته باشید که آنچه در محصولات سئو مهم است، بررسی و تحلیل هدف خریدار از جستجوی کلمات کلیدی است.

3. بهینه سازی توضیحات متا برای سئو صفحات محصول (توضیحات متا)

یکی از مهم ترین نکات در آموزش سئو محصولات، نوشتن توضیحات متا و بهینه سازی آنهاست. توضیحات متا همان متنی است که در صفحه نتایج جستجوی گوگل زیر عنوان به کاربر نشان داده می شود.

توضیحات متا نقش بسیار مهمی در ترغیب کاربر برای ورود به صفحه محصول مورد نظر دارد. هرچه متن جذاب تری استفاده کنید، بهتر می توانید کاربر را به کلیک بر روی عنوان صفحه محصول سایت خود علاقه مند کنید.

برای نوشتن توضیحات متا، حتما از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات متا استفاده کنید. فراموش نکنید که هر چه این متن جذاب تر باشد، نرخ کلیک شما بیشتر می شود.

4. استفاده از تصاویر با کیفیت در مورد محصول

اگر در یک صفحه از سایت متنی وجود نداشته باشد، عکسی نباشد، چشم کاربر خسته می شود و طبیعتا باعث سردرگمی و نارضایتی کاربر می شود.

بنابراین اگر عکس های با کیفیتی از محصولات خود ارائه دهید، کاربر به خرید بیشتر تشویق می شود.

در کنار رضایت کاربران باید به فکر جلب رضایت گوگل نیز باشید. به همین دلیل باید از تکنیک های سئو تصاویر استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند تصاویر موجود در سایت را مطالعه کنند.

برای سئو تصویر صفحه محصول، حتما از تگ های «Alt» و «Title» مناسب استفاده کنید تا ربات های گوگل بتوانند تصاویر را شناسایی کنند.

از طرفی فروشگاه های اینترنتی بیشتر از سایر انواع سایت ها از تصاویر استفاده می کنند. پس سایز عکس ها را بدون افت کیفیت کم کنید تا سرعت سایت کاهش پیدا نکند.

5. تولید محتوای جامع، کامل و با کیفیت در مورد محصول

در دنیای رقابتی فضای دیجیتال، سایت های زیادی وجود دارند که انواع محصولات را به فروش می رسانند. بنابراین، کسانی که برجسته هستند برنده هستند. اما این تمایز کجاست؟

تفاوت در رفع نیازهای کاربر است. مخاطب می خواهد بداند محصولی که می خرد چه ویژگی هایی دارد؟ آیا این محصول ارزش پول را دارد؟ بنابراین محتوایی که کیفیت بالایی داشته باشد و نیازهای کاربر را برآورده کند می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند.

همچنین الگوریتم بررسی محصولات گوگل یا همان “بررسی محصولات” اهمیت ویژه ای به کیفیت تولید محتوای سایت در صفحه محصول می دهد. اگر محصول را به طور کامل معرفی و بررسی کنید، رتبه بالاتری نسبت به رقبایی خواهید داشت که فقط در مورد ویژگی های محصول تیتر می نویسند.

پس برای سئو محصولات سایت خود محتوای کامل بنویسید. محتوا باید به گونه ای نوشته شود که در عین عدم تبلیغات، احساسات مثبتی را در کاربر ایجاد کند تا او به خرید ترغیب شود.

همچنین هر چه مطالب خود را آسانتر و کوتاهتر بنویسید خوانایی آن افزایش یافته و فروش محصولات را افزایش می دهد.

6. صفحات تکراری در سایت نداشته باشید.

مراقب باشید صفحات تکراری با محتوای تکراری در سایت فروشگاه وجود نداشته باشد. زیرا اگر مطالب و تصاویر کپی باشند رتبه سایت افت می کند.

همچنین هر صفحه باید فقط یک کلمه کلیدی داشته باشد. اگر از کلمات کلیدی تکراری در صفحات خود استفاده کنید، صفحات شما کنیبالیزیشن می شوند.

7. از کدهای طرحواره یا اسکیما برای سئو محصولات وب سایت خود استفاده کنید

یکی از روش های وردپرس برای سئو اختصاصی استفاده از کدهای طرحواره است.

استفاده از “Schema” باعث می شود موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای شما داشته باشند. در نتیجه رتبه سئو محصولات سایت شما بهبود می یابد

همچنین وجود کدهای طرحواره باعث می شود لینک سایت شما فضای بیشتری را در صفحه نتایج اشغال کند. وقتی نتایج غنی تری در “SERP” داشته باشید، باعث می شود لینک سایت شما از رقبا متمایز شود و توجه کاربران را به خود جلب کند. طبیعتا این کار باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما می شود.

می توانید به صورت دستی کدهای طرحواره را به صفحه محصول اضافه کنید یا از افزونه های مرتبط مانند RankMeth استفاده کنید.

8. افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت

یکی از فاکتورهای مهم در سئو محصولات، سرعت بالای بارگذاری صفحه است. سرعت بارگذاری وب سایت مستقیماً بر میزان فروش تأثیر می گذارد. زیرا کاربران نمی خواهند برای باز شدن سایت مدت زیادی منتظر بمانند.

از طرفی برای افزایش سرعت سایت نمی توانید کیفیت عکس ها و فیلم ها را کاهش دهید. زیرا کاربران دوست دارند از سایتی خرید کنند که تمامی قسمت های آن مانند تصاویر، محتوا و فیلم ها با وضوح بالا نمایش داده شود.

علاوه بر این، سرعت سایت نیز بر تجربه کاربری تأثیر می گذارد. طبق گزارش‌های گوگل، ۶۳ درصد از کاربران سایت‌هایی را می‌بندند که بارگذاری آن‌ها بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد. این نیز تجربه ناخوشایندی را در ذهن کاربران ایجاد می کند.

به همین دلیل توصیه می کنیم برای بهبود سئو محصولات، سرعت سایت را افزایش دهید.

برای این افزایش سرعت سایت:

  1. تصاویر را بهینه کنید.
  2. کش سایت را پاک کنید.
  3. از میزبان مناسب استفاده کنید.
  4. افزونه های زیادی را در سایت نصب نکنید.
  5. نرم افزار، افزونه ها و قالب وردپرس خود را به روز کنید.
  6. کدهای سایت خود را بهینه کنید.

9. لینک های خراب و شکسته در سایت را شناسایی کنید

وجود لینک شکسته نه تنها کاربر را سردرگم می کند، بلکه ربات های گوگل را نیز سردرگم می کند. طبیعتا این امر بر تجربه کاربری و سئو محصولات سایت تاثیر منفی می گذارد.

از آنجایی که شناسایی دستی لینک های شکسته زمان بر و دشوار است، توصیه می کنیم از افزونه «بررسی کننده لینک شکسته» یا ابزار «Screaming Frog» برای شناسایی لینک ها استفاده کنید. سپس همه آنها را به 301 هدایت کنید.

آخرین کلمه

بنابراین، اگر افزایش فروش برای شما مهم است، بهینه سازی صفحات محصولات وب سایت خود را در نظر بگیرید.

در صورت نیاز به کمک و راهنمایی برای وب سایت خود می توانید فرم مشاوره سئو سایت را پر کنید و کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت. یا برای دریافت خدمات سئو با شماره های تماس درج شده در سایت تماس بگیرید.

اگر در مورد نحوه سئو کردن محصولات سوالی دارید، از ما بپرسید. کارشناسان سئو سایت ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول در زمینه آموزش سئو محصولات

1. چرا سئو صفحه محصول برای فروشگاه های آنلاین مهم است؟

اگر تصمیم دارید محصولات/خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید، باید در صفحه اول گوگل باشید تا مشتری بتواند شما را پیدا کند و برای خرید وارد سایت شود.

منبع: سئو محصولات سایت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4plk
نظرتان را بنویسید