سئو داخلی

سئو داخلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

سئو داخلی به معنای بهینه سازی داخل سایت برای موتورهای جستجو است. هنگامی که وب سایت خود را راه اندازی و ساختید تا بتوانید کاری انجام دهید تا مخاطبان و کاربران هدف شما بتوانند شما را از طریق گوگل پیدا کنند، باید به فکر بهینه سازی و سئو سایت خود باشید.

سئو شامل سئو داخلی و سئو خارجی است. سئو به زبان بسیار ساده به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل است.

وقتی سایت خود را بهینه می کنید که در اصطلاح به آن سئو می گویند، باعث می شود به اولین نتایج گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر خود برسید.

رسیدن به صفحه اول گوگل به خصوص رتبه اول گوگل باعث افزایش چند برابری بازدید سایت شما می شود. در این مقاله شما را با اصول مهم سئو داخلی آشنا می کنیم.

مبحث کلی آموزش سئو و بهینه سازی سایت به دو مبحث سئو داخلی و سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه تقسیم می شود.

به این لحظه توجه کنید، برای اینکه در اولین نتایج گوگل دیده شوید باید این دو مرحله اساسی در سئو و بهینه سازی سایت را طی کنید.

البته با توجه به اینکه هدف اصلی من از نگارش این مقاله آشنایی کامل شما با سئو داخلی است، به مسائل سئو خارجی نمی پردازیم و در مقالات بعدی به طور کامل در مورد سئو خارجی صحبت خواهیم کرد.

می خواهم با من باشید تا به طور کامل شما را با مبحث سئو داخلی آشنا کنم.

با انجام تکنیک های سئو داخلی می توانید زودتر در اولین نتایج گوگل و در صفحه اول گوگل مورد توجه قرار بگیرید. بنابراین از شما می خواهم که در کنار من باشید تا به طور کامل شما را با مبحث سئو داخلی یا سئو داخل صفحه آشنا کنم.

اگر واقعاً قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارید و می خواهید از طریق اینترنت درآمد کسب کنید، باید به فکر طراحی سایت و ساخت یک وب سایت باشید.

اما آیا به این فکر کرده اید که پس از طراحی سایت خود چه کاری باید انجام دهید؟ هنگامی که سایت خود را راه اندازی و ساختید، باید هدف خود را جذب مخاطبان و کاربران هدف خود کنید.

بسیاری از دوستان احساس می کنند که باید از روش هایی مانند تبلیغات در سایت دیگران یا تبلیغات گوگل برای جذب مخاطب استفاده کنند.

اگر مبحث سئو و بهینه سازی سایت را به طور کامل یاد بگیرید، دیگر نیازی به هزینه های اضافی برای جذب مخاطب و کاربران مورد نظر خود نخواهید داشت و می توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران شما را به صورت رایگان مانند آب خوردن بیابند.

اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید و وب سایتی راه اندازی کرده اید، توصیه می کنم تمام فاکتورهایی را که به طور مفصل به شما آموزش می دهیم را رعایت کنید.

با رعایت فاکتورهایی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد، سایت شما بهینه شده و در اولین نتایج گوگل دیده خواهید شد.

سئو داخلی چیست؟

اولین سوالی که در مبحث سئو درون صفحه ای پرسیده می شود این است که سئو داخلی یا سئو درون صفحه چیست؟

به زبان بسیار ساده، سئو داخلی مجموعه ای از کارهایی است که باید در سایت خود انجام دهید تا سایت خود را برای گوگل و موتورهای جستجو بهینه کنید.

زمانی که اصول سئو داخلی را در سایت خود پیاده سازی می کنید، موتورهای جستجو به سایت شما رتبه بهتری می دهند و این باعث افزایش بازدید سایت شما می شود.

زمانی که تعداد بازدید از سایت شما افزایش یابد باعث می شود در اولین نتایج گوگل ظاهر شوید.هر چه به رتبه اول گوگل نزدیکتر باشید افراد بیشتری از سایت و کسب و کار شما مطلع خواهند شد.

البته موتورهای جستجو علاوه بر بهینه سازی داخلی سایت، رتبه سایت شما را بهتر می کنند، همچنین باعث می شود مخاطبان و کاربرانی که به سایت شما می آیند، محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. و این درک بهتر از محتوای سایت شما از دیدگاه مخاطب به شما کمک می کند تا به نتایج بهتری در گوگل برسید.

وقتی موضوعات سئو داخلی را خیلی جدی بگیرید، محتوایی که ایجاد می کنید کیفیت بالاتری خواهد داشت. و گوگل محتوای با کیفیت را دوست دارد.

شاید هنوز متوجه نشده باشید که سئو داخلی واقعا شامل چه عواملی می شود. البته جای نگرانی نیست! در ادامه با توجه به تجربه چندین ساله خود در زمینه سئو و بهینه سازی سایت شما را به طور کامل با مهمترین فاکتورهای سئو داخلی آشنا خواهیم کرد.

اگر تمام عواملی که در زیر به شما آموزش می دهیم را بسیار جدی بگیرید و آنها را در کسب و کار خود به کار ببرید، به شما قول می دهم که تا چند هفته دیگر نتایج را مشاهده خواهید کرد.

فقط از شما می خواهم که تمام مطالب ذکر شده در این مقاله را جدی بگیرید و در سایت خود عملی کنید. پس با ما همراه باشید تا فاکتورهای سئو داخلی را به شما معرفی کنیم.

فاکتورهای سئو داخلی

در زیر گام به گام تمامی فاکتورهای سئو داخلی را با جزئیات کامل به شما آموزش خواهم داد. راه حل هایی را به شما آموزش می دهم که با اعمال آنها، محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید، تمام فاکتورهای سئو داخلی را برآورده می کند. پس تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

1- استفاده از هاست با کیفیت

اولین عامل مهم در سئو داخلی استفاده از هاست با کیفیت برای سایت شماست. شاید بپرسید که هاست یا میزبانی وب چه ارتباطی با سئو داخلی دارد؟

استفاده از هاست با کیفیت و با سرعت بالا تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما دارد. اگر مبتدی هستید و به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، توصیه می کنیم هاست خود را از یک شرکت هاستینگ معتبر مانند خریداری کنید.

افزایش نرخ پرش تاثیر بسیار منفی بر سئو سایت شما دارد. علاوه بر اینکه سایت شما در اولین نتایج گوگل نمایش داده نمی شود، اگر در صفحات اول گوگل باشید، موقعیت خود را از دست بدهید.

بنابراین، اولین قدم سئو داخلی این است که در حال حاضر یک هاست با کیفیت بخرید.

2- افزایش سرعت سایت با سئو داخلی

دومین عامل مهم در سئو داخلی افزایش سرعت سایت است. راه های زیادی برای افزایش سرعت سایت شما وجود دارد. قبل از اینکه به فکر بهبود سرعت سایت خود باشید، باید سرعت سایت خود را به طور کامل تست کنید. برای بررسی سرعت سایت می توانید از ابزار gtmetrix که کاملا رایگان است استفاده کنید.

برای تست سرعت سایت خود وارد سایت gtmetrix شوید و آدرس سایت خود را وارد کنید. این سایت سایت شما را به طور کامل بررسی می کند و تمام عواملی که باعث کندی سایت شما می شود را به شما نشان می دهد.

البته اگر از هاست های باکیفیت و پرسرعت برای سایت خود استفاده کنید مشکل کندی عملکرد سایت شما در اکثر مواقع حل می شود.

برای بهبود سرعت سایت خود توصیه می کنیم اگر سایت شما وردپرس است از خدمات افزایش سرعت سایت تیم طراحی سایت محمد جانبلاغی استفاده کنید یا از افزونه wp rocket استفاده کنید. این افزونه تاثیر زیادی در سرعت سایت شما دارد و تمامی کدهای html، css و js را تا حد امکان فشرده می کند.

پس برای افزایش سرعت سایت خود به شما توصیه می کنیم اولا از هاست با کیفیت و پرسرعت استفاده کنید و ثانیا افزونه wp rocket را در سایت خود نصب و فعال کنید.

3- بهینه سازی صفحه اصلی سایت

سومین فاکتور مهم در سئو داخلی، طراحی اولیه صفحه اصلی سایت شما است. باید صفحه اصلی سایت خود را طوری طراحی کنید که وقتی مخاطبان و کاربران وارد سایت شما می شوند سردرگم نشوند و خیلی راحت بتوانند به هر چیزی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

در صفحه اصلی سایت فراموش نکنید که منوهای سایت خود را به درستی با منوهای فرعی طراحی کنید، مقالات خود را به درستی دسته بندی کنید، سعی کنید از تصاویر بهینه شده در صفحه اصلی سایت خود استفاده کنید تا سرعت بارگذاری سایت شما افزایش پیدا نکند. .

مهم ترین فاکتور در طراحی صفحه اصلی این است که صفحه اصلی سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که مخاطبان و کاربرانی که وارد صفحه اصلی سایت شما می شوند به راحتی به تمامی مطالب سایت شما دسترسی داشته باشند.

4- انتخاب کلمه کلیدی در سئو داخلی

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در سئو داخلی، انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت شما است. به این نکته توجه کنید که این یک سری فاکتورهای سئو داخلی است، کافی است صفحه اصلی را طراحی کنید، از هاست با کیفیت و … استفاده کنید.

اما شما باید یک سری دیگر از فاکتورهای داخلی سئو را به صورت ثابت در سایت خود پیاده سازی کنید، مانند انتخاب کلمات کلیدی مناسب، ایجاد محتوای سئو و غیره، از این پس فاکتورهایی را به شما آموزش می دهیم که باید به طور مداوم و همیشه روی یک سایت اعمال شوند.

یکی از عواملی که باید مدام بر آن نظارت داشته باشید، انتخاب کلمات کلیدی هوشمند برای سایتتان است. کلمات کلیدی کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران شما برای رفع نیازهای خود در گوگل جستجو می کنند. شما باید بهترین کلمات کلیدی را با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران خود انتخاب کنید.

به این نکته توجه کنید که انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهمترین مراحل سئو و بهینه سازی سایت است. اگر نتوانید بهترین کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید، نمی توانید بهترین نتایج را بگیرید.

یکی از بزرگترین اشتباهات رایجی که بسیاری از افراد در سئو و بهینه سازی سایت مرتکب می شوند این است که مستقیماً به سراغ کلمات کلیدی سخت می روند.

از شما می خواهم به جای اینکه در مرحله اول به سراغ سخت ترین کلمات کلیدی رشته خود بروید، روی کلمات کلیدی ساده و بسیار ساده کار کنید و بعد از اینکه اولین نتایج را برای آن کلمات به دست آوردید، به سراغ کلیدواژه های متوسط ​​بروید و سپس وقتی برای کلمات کلیدی متوسط ​​رتبه بندی می کنید، به کلمات کلیدی سخت تغییر دهید

شما باید بهترین استراتژی را برای انتخاب کلمات کلیدی خود انتخاب کنید. اگر تازه شروع کرده اید، کلمات کلیدی خیلی سخت یا حتی متوسط ​​را انتخاب نکنید.

هیچ راهی وجود ندارد که یک سایت تازه راه اندازی شده بتواند در ابتدا برای کلمات کلیدی دشوار نتیجه بگیرد و شما نمی توانید سایت خود را به اولین نتایج گوگل برای کلمات کلیدی دشوار برسانید.

بنابراین به جای کار بر روی کلمات کلیدی دشوار، می خواهم روی کلمات کلیدی آسان و بسیار آسان تمرکز کنید.

اما ممکن است بپرسید چگونه می توانیم بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنیم؟ راه های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی در سئو وجود دارد. ساده ترین راه برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده از خود گوگل است. یا می توانید با مراجعه به بخش آموزش سئو دوره ابزارهای حرفه ای سئو را مشاهده کنید.

فقط به این نکته توجه کنید که برای هر کلمه کلیدی محتوای کامل و جامع بنویسید. البته در ادامه به طور کامل به تولید محتوا پرداخته ایم.

5-ایجاد محتوای حرفه ای و جامع

مهمترین عامل در سئو داخلی، تولید محتوای جامع و حرفه ای است. بسیاری از مردم فکر می کنند که تولید محتوا پس از راه اندازی سایت خود کار بسیار دشواری است.

اگر یاد بگیرید که چگونه برای سایت خود محتوای باکیفیت تولید کنید، می توانید بدون داشتن مهارت و تجربه، محتوای بی پایان در هر زمینه ای که می خواهید تولید کنید.

خیلی از دوستان فکر می کنند وقتی محتوا تولید می کنند باید محتوای جدید تولید کنند! اصلا این طور نیست.

بهترین راه برای تولید محتوا، جمع آوری اطلاعات است. با جمع‌آوری اطلاعات می‌توانید محتوای بی‌پایانی با کیفیت در هر زمینه‌ای ایجاد کنید که در آن تخصص ندارید.

برای ایجاد محتوا، اولین قدم این است که یک موضوع مناسب پیدا کنید. باید موضوع مناسب و جذابی را انتخاب کنید و با توجه به موضوعی که انتخاب کرده اید شروع به تولید محتوا کنید.

موضوعی که انتخاب می کنید باید نیازهای مخاطبان و کاربران شما را برآورده کند. باید با دقت بررسی کنید و ببینید که مخاطبان شما در زمینه کاری شما چه مشکلی دارند و می توانید با نوشتن مقاله مشکلات آنها را برطرف کنید. محتوایی که تولید می کنید باید به گونه ای باشد که وقتی فردی آن را می خواند مشکلش حل شود.

همانطور که گفتیم تولید محتوا اصلا تولید محتوا نیست و شما با جمع آوری اطلاعات می توانید بهترین و با کیفیت ترین محتوا را خلق کنید.

برای تولید محتوا می توانید از منابعی مانند کتاب، مقالات داخلی در اینترنت، یوتیوب و شبکه های اجتماعی استفاده کنید یا حتی با تهیه دوره آموزش سئو سایت محمد جانبلاغی روشی را به شما معرفی میکنیم که می توانید نامحدود محتوا یونیک و حرفه ای تولید کنید.

سعی کنید محتوایی که ایجاد می کنید کاملتر و جامع تر از محتوای رقبایتان باشد. تمام اصول سئو داخلی که در زیر به شما آموزش می دهم باید در محتوایی که ایجاد می کنید کاملاً رعایت شود.

فقط به این نکته توجه کنید، ساختن محتوای جامع و کامل برای هر کلمه کلیدی را فراموش نکنید.

6- استفاده صحیح از تگ های H

استفاده صحیح از تگ های H در سئو و بهینه سازی سئو سایت بسیار مهم است و باید از این تگ ها به درستی استفاده کنید.

مهمترین تگ ها در سئو قطعات h1، h2 و h3 هستند. در بین این تگ ها مهم ترین تگ تگ H1 است. تگ H1 باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد و هر محتوایی که ایجاد می کنید باید فقط حاوی یک تگ H1 باشد.

دومین تگ در سئو، تگ H2 است. شما محدودیتی در استفاده از تگ H2 ندارید و می توانید هر چقدر که بخواهید از این تگ استفاده کنید.

سعی کنید از کلیدواژه اصلی خود در داخل تگ H2 به همراه کلمات کلیدی هم خانواده کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.

این نه تنها شما را به اولین نتایج گوگل برای کلمه کلیدی اصلی خود می رساند، بلکه سایت شما برای کلمات کلیدی در همان خانواده کلمه کلیدی اصلی شما بهینه می شود.

اگر سرفصل های H2 سایت شما شامل سرفصل های فرعی است، می توانید از تگ H3 برای عنوان های فرعی استفاده کنید.

استفاده صحیح از این قسمت ها تاثیر بسیار مثبتی در سایت شما خواهد داشت. بنابراین از تگ های h به درستی استفاده کنید.

7- بهینه سازی تصاویر سایت

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در سئو داخلی بهینه سازی تصاویر در وب سایت شماست. برای محتوایی که تولید می کنید، باید تصاویر را تا حد امکان بهینه کنید.

برای بهینه سازی تصاویر می توانید از فتوشاپ استفاده کنید. البته تعدادی سایت خارجی وجود دارند که تصاویر سایت شما را بهینه می کنند.

البته برای اینکه بتوانید تصاویر سایت خود را بهینه کنید باید از فتوشاپ استفاده کنید تا ابعاد مشخصی را برای تمامی تصاویر موجود در سایت خود در نظر بگیرید و لوگوی سایت یا حتی آدرس سایت خود را در عکس انتخابی خود قرار دهید.

با این کار گوگل نتواند تشخیص دهد عکسی که انتخاب کرده اید کپی است. البته سعی کنید تا حد امکان حجم تصاویر خود را بدون کاهش کیفیت تصاویر کاهش دهید، برای این کار می توانید از سایت هایی مانند tinypng استفاده کنید.

8- اصول لینک سازی داخلی در ON PAGE SEO

یکی از مهم ترین عوامل در سئو داخلی رعایت نکردن اصول لینک سازی داخلی است. پیوند داخلی به معنای پیوند دادن به مقالات مشابه سایت شما است. در هر محتوایی که ایجاد می کنید، باید اصول لینک سازی داخلی را به طور کامل رعایت کنید.

هنگام پیوند داخلی، سعی کنید محتوای خود را به محتوای مرتبط با کلمه کلیدی که به آن پیوند داده اید پیوند دهید. اگر محتوای داخلی سایت خود را در محتوای خود ذکر نکنید و به آنها لینک ندهید، نمی توانید به اولین نتایج گوگل برسید.

9- پیوند به منابع معتبر (لینک خارجی)

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در سئو داخلی که بسیاری از افراد در انجام آن ناکام هستند، لینک دادن به منابع معتبر است. در هر زمینه ای که شروع به تولید محتوا کرده اید، سعی کنید با منابع خارجی معتبری که به محتوای سایت شما اطمینان زیادی دارند ارتباط برقرار کنید.

لینک های خارجی به منابع معتبر ارزش محتوایی که نوشته اید را چند برابر می کند. بسیاری از مردم فکر می کنند که لینک دادن به منابع خارجی باعث از دست دادن موقعیت آنها می شود، اما اینطور نیست!

پیوند دادن به سایت های بسیار معتبر ارزش مقالات شما را افزایش می دهد و شانس بیشتری برای جلب توجه در اولین نتایج گوگل به شما می دهد.

در لینک سازی داخلی نباید به رقبای خود لینک دهید. در هر منطقه ای که شروع به تولید محتوا کنید، می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را به زبان انگلیسی در گوگل جستجو کنید.

برخی از وب سایت ها هستند که اعتبار بالایی دارند و به اولین نتایج گوگل در کلمات کلیدی اصلی سایت شما به زبان انگلیسی لینک می دهند. شما باید به سایت هایی لینک دهید که در مقایسه با سایت شما از شهرت بالایی برخوردار هستند.

مرحله بعدی بعد از سئو  داخلی در سایت

مرحله بعدی بعد از اینکه تمام موضوعات سئو داخلی را پوشش دادید. شما باید به موضوعات سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه بروید.

پرسیده اید که منظور از سئو خارج از سایت چیست؟ منظور از سئو خارجی مجموعه کارهایی است که شما باید در خارج از سایت خود انجام دهید تا سایت خود را برای گوگل بهینه کنید

منبع: سئو داخلی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3ok9
نظرتان را بنویسید