راه های تاخیر در پریود

راه های تاخیر در پریود
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
حتما تا به حال برای شما پیش آمده که قصد سفر داشتید و زمان پریود شما با سفر یکی بوده است و یا قصد رفتن به مهمانی را کرده اید که متوجه پریود شدن خود در همان روز می شوید، در این مواقع معمولا زنان به فکر عقب انداختن پریود خود افتاده و دنبال راهی بی ضرر برای آن می گردند.
برای ایجاد تاخیر در پریود راه های بسیاری است که برخی از آن ها طبیعی و برخی غیر طبیعی است، برای استفاده از این راه کار ها به خصوص راه کار های غیر طبیعی ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت بی خطر بودن از آن استفاده کنید. 

از بین راه های بسیاری که برای تاخیر در پریود ارائه شده است برخی از آن ها بی ضرر بوده و برخی عوارضی به همراه خود دارند، راه های غیر طبیعی معمولا با راه های پیشگیری از بارداری یکی است، که در این مقاله برخی از راه های طبیعی و غیر طبیعی و عوارض آن ها ارائه شده است .





تاخیر در پریود
بسیاری از زنان به دلایل مختلفی مانند سفر ، مهمانی ، رفتن به استخر علاقه ای به پریود شدن در آن زمان و تحمل دردسر های همراه با آن را نداشته و به دنبال راهی برای عقب انداختن آن می باشند، تاخیر در عادت ماهانه با راه هایی مختلفی امکان پذیر است اما در برخی مواقع این راه ها عوارضی برای فرد دارد که لازم است قبل اقدام به انجام این راه ها به پزشک خود مراجعه کرده و با او مشورت کند .

دو راه برای عقب انداختن پریود وجود داشته که یکی راه طبیعی است و ضرر کمتری دارد و دیگری راه غیر طبیعی است که ممکن است عوارض جبران ناپذیری به همراه خود داشته باشد اما نسبت به راه های طبیعی بهتر عمل می کنند .

حتما بخوانید: تاخیر پریود


راه های طبیعی برای تاخیر در پریود
راه های طبیعی برای تاخیر در پریود عوارض کمتری از راه های غیر طبیعی دارد اما این موضوع دلیل بر بی ضرر بودن راه های طبیعی نیست، بنابراین قبل استفاده از آن ها با اطلاعات کافی و مشورت پزشک اقدام کنید، راه های طبیعی تاخیر در قاعدگی در این جا مطرح شده است .
 شربت آبلیمو
شربت آب لیمو یک نوشیدنی اسیدی است که گفته می شود این راه برای به عقب انداختن خونریزی مناسب است اما تحقیقات درستی در این مورد نشده و دلیل محکمی برای علت تاثیر آن در تاخیر پریود وجود ندارد .
علاوه بر این ، غذاهایی که اسید زیادی دارند می توانند دندان ها ، لثه ها ، دهان ، گلو ، معده و روده ها را تحریک کنند . اگر این روش را امتحان کردید ، حتماً لیمو را در یک لیوان آب یا چای شیرین نشده مصرف کنید .
 سرکه سیب
سرکه سیب به عنوان یک معجزه برای آکنه ، سوزش معده و حتی چربی های شکم معرفی شده است، برخی افراد آن را برای تاخیر در عادت ماهانه مصرف می کنند اما تضمینی برای آن وجود نداشته و تحقیقات دقیقی نشده است ، مطالعاتی نشان داده اند که سرکه سیب در زنانی که قند خون یا عدم تعادل هورمونی دارند منجر به تعادل چرخه قاعدگی آن ها شود .
سرکه سیب نیز مانند لیمو اسیدی بوده و می تواند بر روی دندانها و بافتهای ظریف دهان و گلو تأثیر منفی بگذارد.
 عدس
برخی گزارشات اعلام کرده اند که مصرف عدس در روز های قبل پریود منجر به تاخیر در قاعدگی می شود . می توانید عدس را به صورت سوپ مصرف کنید، گرچه مصرف عدس ممکن است باعث ناراحتی معده و نفخ شود اما عوارض جدی به همراه ندارد، قابل ذکر است که تحقیقات علمی دقیق عقب افتادن قاعدگی با مصرف عدس را اثبات نکرده اند .
 ژلاتین
گفته می شود که حل کردن ژلاتین در آب شروع قاعدگی را برای حدود چهار ساعت عقب می اندازد اما اگر به تاخیر بیشتری در عادت ماهانه خود احتیاج دارید باید مصرف آن را بیش تر کنید . 
مشخص نیست که چرا ژلاتین به عنوان یک روش طبیعی برای به تأخیر انداختن شروع قاعدگی توصیه می شود و هیچ تحقیقی برای حمایت از آن وجود ندارد، نوشیدن مقدار زیادی ژلاتین ممکن است عوارض جانبی مانند نفخ یا ناراحتی گوارشی داشته باشد.
 ورزش
ورزش و تحرک زیاد گاهی منجر به تاخیر در پریود می شود، این تاخیر ممکن است به دلیل انرژی از دست رفته بدن بوده و دیگر انرژی لازم برای انجام چرخه قاعدگی وجود نداشته باشد، ورزشکاران حرفه ای اغلب پریودشان عقب افتاده اما تحقیقات دقیقی در این مورد به عمل نیامده است .

حتما بخوانید: قرص های قوی برای پریود شدن


راه های غیر طبیعی برای تاخیر در پریود
برخلاف راه های طبیعی که برای تاخیر پریود دلایل و شواهد محکمی ندارند، برخی راه های غیر طبیعی به طور قطعی عمل کرده و پریود را عقب می اندازند اما عوارض بیشتری را به همراه دارند، معمولا این راه ها برای پیشگیری از بارداری استفاده می شوند که در این جا برخی از راه های غیر طبیعی تاخیر در پریود ارائه شده است .
 نوراتیسترون (Norethisterone)
نوراتیسترون دارویی با نسخه است که می تواند شروع عادت ماهانه را به تأخیر بیندازد، پزشک معمولا مصرف سه قرص در روز را 3 یا 4 روز قبل شروع قاعدگی تجویز کرده و با قطع آن قاعدگی شما شروع می شود، در واقع این دارو برای پیشگیری از بارداری است .
عوارض جانبی این دارو شامل حالت تهوع ، سردرد ، حساسیت پستان و اختلالات خلقی است، افرادی که سابقه اختلالات لخته شدن خون دارند نباید از این دارو استفاده کنند.


 قرص ضد بارداری
این قرص ها شامل استروژن و پروژسترون بوده و برای جلوگیری از بارداری است، که معمولا حاوی 21 قرص بوده و می توان آن را چند روز پس از پریود مصرف کرده تا از قاعدگی ماه بعد جلوگیری شود البته برخی اوقات می توان در صورت نزدیکی قاعدگی و نیاز به تاخیر، این قرص ها را مصرف کرده اما تضمینی برای قطع شدن حتمی آن نیست . زمانی که قصد دارید عادت ماهانه خود را شروع کنید قطع این قرص ها منجر به شروع آن می شود .
اگر در مورد مصرف این نوع قرص ها و نحوه آن مطمئن نیستید باید با پزشک خود مشورت کنید، مصرف این نوع قرص خطر کمتری دارد .


 دستگاه ضد بارداری (IUD)
این دستگاه را می توان درون رحم قرار داد تا از بارداری جلوگیری کند، همچنین به دلیل آزاد شدن پروژستین از این دستگاه قاعدگی خفیف یا قطع می شود، این دستگاه می تواند به مدت 5 سال در رحم بماند، تقریبا نیمی از افرادی که دستگاه IUD را در رحم خود دارند حدود 6 ماه عادت ماهانه را تجربه نمی کنند .


 تزریق مدروکسی پروژسترون (Medroxyprogesterone)
زنانی که تزریق مدروکسی پروژسترون را انتخاب می کنند باید هر 90 روز یک بار این ترزیق را انجام داده و بعد یک سال حدود 73 درصد آن ها قاعدگیشان قطع می شود .


 حلقه واژن یا چسب ضد بارداری
برخی زنان حلقه واژن برای جلوگیری از بارداری در رحم خود گذاشته و هفته قاعدگی آن را خارج می کنند، در صورت علاقه به تاخیر در عادت ماهانه می توان بعد سه هفته حلقه جدید را جایگزین کرده و استراحت هفتگی را حذف کنند، چسب ضد بارداری نیز مانند حلقه واژن است، به این صورت که چسبی را زنان بر روی پوست خود قرار داده و بعد 3 هفته در صورت علاقه به قطع پریود می توانند چسب جدیدی را استفاده کنند .



حتما بخوانید: قرص های ضد بارداری
 توصیه آخر
راه های غیر طبیعی برای تاخیر در پریود که معمولا برای جلوگیری از بارداری استفاده می شوند گاهی عوارض به همراه خود داشته اما مزایایی نیز مانند جلوگیری از پوکی استخوان ، سرطان تخمدان و بیماری التهابی لگن نیز به همراه دارند، اما این عوامل دلیل بر مصرف و استفاده از آن ها بدون نسخه پزشک نیست و قابل ذکر است که پریود شدن برای خروج ضایعات رحم لازم است و جز در مواقع ضروروی نباید چرخه آن را قطع کرد .

در ادامه بخوانید: جلوگیری از بارداری



سوالات متداول


1- چگونه پریود را عقب بندازیم ؟
دو راه برای عقب انداختن پریود وجود داشته که یکی راه طبیعی است و ضرر کمتری دارد و دیگری راه غیر طبیعی است که در متن مقاله توضیح آن ها ارائه شده است .




2- راه های طبیعی برای تاخیر در پریود چیست ؟
راه های طبیعی برای تاخیر در پریود عوارض کمتری از راه های غیر طبیعی دارد اما این موضوع دلیل بر بی ضرر بودن راه های طبیعی نیست که در متن مقاله این راه ها ارائه شده اند .




3- راه های غیر طبیعی برای تاخیر در پریود چیست ؟
برخلاف راه های طبیعی که برای تاخیر پریود دلایل و شواهد محکمی ندارند، برخی راه های غیر طبیعی به طور قطعی عمل کرده و پریود را عقب می اندازند که در متن ارائه شده اند .

منبع : راه های تاخیر در پریود
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/B3BQ
نظرتان را بنویسید