چه کسانی می توانند قرص زینک پلاس را مصرف کنند؟

چه کسانی می توانند قرص زینک پلاس را مصرف کنند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سوپرابیون

زینک چیست؟

روی، ماده ای مغذی ضروری است که نقش های حیاتی زیادی در بدن شما ایفا می کند. از آنجایی که بدن شما به طور طبیعی روی تولید یا ذخیره نمی کند، باید آن را از طریق غذا یا مکمل ها به دست آورید. روی برای فرآیندهای متعددی در بدن شما مورد نیاز است، از جمله:

· بیان ژن

· واکنش های آنزیمی

· عملکرد سیستم ایمنی

· سنتز پروتئین و DNA

· التیام زخم

· رشد بدن

روی به طور طبیعی در طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی و حیوانی یافت می شود. همچنین می توانید از مکمل های روی یا مکمل های چند مغذی که روی را تامین می کنند استفاده کنید. به دلیل نقشی که در عملکرد سیستم ایمنی دارد، روی نیز به سایر درمان‌های طبیعی سرماخوردگی اضافه می‌شود. روی یک ماده معدنی حیاتی است که بدن شما به روش های بی شماری از آن استفاده می کند. در واقع، روی دومین ماده معدنی کمیاب در بدن شما است - بعد از آهن - و در هر سلولی وجود دارد. روی برای فعالیت بیش از 300 آنزیم که به متابولیسم، هضم، عملکرد اعصاب و بسیاری از فرآیندهای دیگر کمک می کنند، ضروری است. این ماده معدنی همچنین برای سلامت پوست، سنتز DNA و تولید پروتئین ضروری است. علاوه بر این، رشد و تکامل بدن به دلیل نقش آن در رشد و تقسیم سلولی به روی متکی است. روی همچنین برای حواس چشایی و بویایی شما مورد نیاز است. از آنجایی که یکی از آنزیم‌های ضروری برای طعم و بوی مناسب به این ماده مغذی وابسته است، کمبود روی می‌تواند توانایی چشایی یا بویایی شما را کاهش دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

روی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. از آنجایی که برای عملکرد سلول های ایمنی و پیام رسانی سلولی ضروری است، کمبود آن می تواند منجر به تضعیف پاسخ ایمنی شود. مکمل های روی سلول های ایمنی خاصی را تحریک می کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند. برای مثال، مروری بر هفت مطالعه نشان داد که 80 تا 92 میلی‌گرم روی در روز ممکن است طول سرماخوردگی را تا 33 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، مکمل های روی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهند و پاسخ ایمنی را در افراد مسن تر تقویت می کنند.

تسریع بهبود زخم

روی معمولاً در بیمارستان ها به عنوان درمانی برای سوختگی، زخم های خاص و سایر آسیب های پوستی استفاده می شود. از آنجایی که این ماده معدنی نقش مهمی در سنتز کلاژن، عملکرد سیستم ایمنی و پاسخ التهابی ایفا می کند، برای بهبودی زخم ضروری است. در واقع، پوست شما مقدار نسبتاً بالایی - حدود 5٪ - از محتوای روی بدن شما را دارد. در حالی که کمبود روی می تواند بهبود زخم را کند سازد، مکمل روی می تواند بهبودی را در افراد دارای زخم تسریع کند. به عنوان مثال، در مطالعه ایی 12 هفته ای بر روی 60 نفر مبتلا به زخم پای دیابتی، کسانی که تحت درمان با 200 میلی گرم روی در روز بودند، کاهش قابل توجهی در اندازه زخم در مقایسه با گروه دارونما داشتند.

کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری های مرتبط با سن

روی ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن، مانند ذات الریه، عفونت و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (AMD) را کاهش دهد. روی ممکن است با تقویت فعالیت سلول‌های T و سلول‌های کشنده طبیعی، استرس اکسیداتیو را کاهش داده و پاسخ ایمنی را بهبود بخشد، که به محافظت از بدن شما در برابر عفونت کمک می‌کند. سالمندانی که مکمل روی داشتند، پاسخ به واکسیناسیون آنفولانزا را بهتر نشان دادند، خطر ابتلا به ذات الریه را کاهش دادند و عملکرد ذهنی را افزایش دادند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که 45 میلی گرم روی در روز ممکن است بروز عفونت را در افراد مسن تقریباً 66٪ کاهش دهد. علاوه بر این، در یک مطالعه بزرگ روی بیش از 4200 نفر، مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی روزانه - ویتامین E، ویتامین C و بتاکاروتن - به همراه 80 میلی گرم روی، کاهش بینایی را کاهش داد و به طور قابل توجهی خطر ابتلا به AMD پیشرفته را کاهش داد.

کمک به درمان آکنه

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که تخمین زده می شود تا 9.4٪ از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار دهد. آکنه توسط انسداد غدد تولید کننده چربی، باکتری ها و التهاب ایجاد می شود. مطالعات نشان می‌دهند که درمان‌های موضعی و خوراکی روی می‌توانند به طور موثر آکنه را با کاهش التهاب، مهار رشد باکتری P. acnes و سرکوب فعالیت غدد چربی درمان کنند. افراد مبتلا به آکنه سطح پایین تری روی دارند. بنابراین، مکمل ها ممکن است به کاهش علائم کمک کنند.

کاهش التهاب

روی استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و سطح پروتئین های التهابی را در بدن شما کاهش می دهد. استرس اکسیداتیو منجر به التهاب مزمن می شود، عاملی مخرب در طیف گسترده ای از بیماری های مزمن، مانند بیماری قلبی، سرطان و زوال ذهنی. در مطالعه‌ای روی 40 فرد مسن‌تر، افرادی که 45 میلی‌گرم روی در روز مصرف می‌کردند، نسبت به گروه دارونما کاهش بیشتری در نشانگرهای التهابی داشتند.

زینک پلاس

روی یک ماده معدنی حیاتی برای سلامت مو، پوست و ناخن است. یک قرص زینک پلاس بصورت مکمل زینک برای ریزش مو، مقدار خوبی از مواد معدنی و همچنین سایر مواد مغذی کلیدی مو مانند بیوتین، اسید پانتوتنیک و ویتامین B12 را در کنار روی تامین می کند. سوپرابیون زینک پلاس بهترین مکمل برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن است که حاوی روی با 8 ویتامین گروه B، اسید فولیک، بیوتین و اسید پانتوتنیک است. جهت نحوه استفاده از زینک پلاس می توانید اینجا از وب سایت سوپرابیون بخوانید.

· ویتامین های گروه B: انرژی مورد نیاز سلول ها را تامین می کند.

· بیوتین و اسید پانتوتنیک: حمایت از رشد مو، ناخن های قوی و پوست درخشان (کمبود این گروه از ویتامین های B باعث ریزش مو می شود)

· روی: برای عملکرد صحیح کمبود سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است. در تقسیم سلولی، رشد سلولی، بهبود زخم و تجزیه کربوهیدرات ها نقش دارد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KPWz
نظرتان را بنویسید