آزمون استخدامی وزارت کشور

آزمون استخدامی وزارت کشور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰ می باشند، می توانند زمان ثبت نام این آزمون مراحل ثبت نام خود را از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام دهند. آزمون استخدامی وزارت کشور مانند سایر آزمون های اجرایی در دو مرحله کتبی و شفاهی (مصاحبه حضوری) برگزار می شود.

 

 

وزارت کشور با توجه به نیاز خود به نیروهای متخصص در حوزه های مختلف، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی در سراسر کشور کرده و کادر خود را  از این طریق انتخاب می کند. آن دسته از داوطلبانی که قصد استخدام در وزارت کشور را دارند، حتما باید دارای شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور باشند تا بتوانند در این آزمون ثبت نمایند.

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور 1400 در زمان مشخص و به صورت اینترنتی انجام می شود. لازم است داوطلبان در موعد مقرر وارد سایت سنجش شده تا مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. برای آشنایی با جزئیات آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت کشور 1400 را دارند، باید مطلع باشند که این آزمون همزمان با آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی برگزار می شود. در واقع، آزمون استخدامی وزارت کشور، زیر مجموعه ای از آزمون های استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی می باشد. بنابراین زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور همزمان با زمان ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی می باشد.

 

 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰ هنوز اعلام نشده است

 

سال گذشته، ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور از 20 شهریور ماه آغاز و تا 29 شهریور ماه ادامه داشت. یعنی داوطلبان به مدت 9 روز فرصت داشتند که در این آزمون ثبت نام نمایند. در حال حاضر، زمان دقیقی برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور 1400 در نظر گرفته نشده است. اما پیش بینی می شود این ثبت نام اواخر مهر ماه آغاز و تا اوایل ابان ادامه داشته باشد. بدیهی است که ممکن است زمان ثبت نام در این آزمون تمدید نشود بنابراین بهتر است که داوطلبان حتما در زمان تعیین شده مراحل ثبت نام خود را انجام دهند تا از ثبت نام در این آزمون جا نمانند.

بیشتر بخوانید: آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۰

 

 

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور همزمان با ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی انجام می شود. بنابراین، داوطلبانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند، باید زمان ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی، مراحل ثبت نام خود را در این آزمون انجام دهند. لینک مربوط به ثبت نام این آزمون تنها در مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1400 فعال خواهد بود و بعد از اتمام زمان ثبت نام، دیگر امکان ثبت نام در این آزمون وجود نخواهد داشت.

 

مجری برگزاری آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی سازمان سنجش بوده و آزمون استخدامی وزارت کشور زیرمجموعه ای از این آزمون می باشد بنابراین مراحل ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور نیز به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjessh.org انجام می شود. بنابراین، لازم است داوطلبان در زمان ثبت نام در آزمون به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه و مراحل مربوط به ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور را انجام دهند.

 

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

 

ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.orgو انتخاب گزینه استخدام دستگاه های متمرکز اجرایی 

ورود به لینک «ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی 1400»

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی

دربافت شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده و ورود به لینک ثبت نام

آپلود کردن تصویر پرسنلی داوطلب

تکمیل تقاضانامه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور و تایید اطلاعات

دریافت کدرهگیری و شماره پرونده

 

 

به محض آغاز ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰​، راهنمای تصویری ثبت نام در این قسمت قرار داده می شود.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور می باشند، باید قبل از انجام مراحل ثبت نام خود از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی که وزارت کشور جزوی از آن محسوب می شود، مطلع باشند تا در صورتی که شرایط لازم برای ثبت نام را دارند، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. چرا که پس از پرداخت وجه ثبت نام، هزینه ثبت نام بازگردانده نخواهد شد. شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی ذکر شده و عبارتند از:

 

اعتقاد و التزام به قانون اساسی کشور اسلامی ایران

 

داشتن تابعیت ایرانی الاصل

 

اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون جمهوری اسلامی کشور ایران

 

داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت قانونی برای متقاضیان ثبت نام آقا

 

داوطلبان شرکت در این آزمون می بایست که حتما از دانشگاه محل تحصیل خود فارغ التحصیل شده باشند.

نکته: ملاک عمل برای تاریخ فارغ التحصیلی برای تمامی فارغ التحصیلان و تاریخ دریافت کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت برای آقایان، روز آخر ثبت نام در این آزمون می باشد.

 

داشتن سلامت جسمی و روحی کامل برای انجام وظیفه شغلی در وزارت کشور

 

نداشتن هیچ گونه اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

 

دارا بودن توانایی جسمی و روحی لازم برای انجام امور مربوط به شغل انتخابی در وزارت کشور

 

متقاضیان استخدام وزارت کشور نباید هیچ گونه سابقه محکومیت جزایی موثر داشته باشند.

 

متقاضیان استخدام در وزارت کشور نباید هیچ گونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی کشور که توسط مراجع قضایی برای آن ها صادر شده باشد، داشته باشند.

 

متقاضیان استخدام وزارت کشور نباید جزو نیروهای بازخرید دستگاه های اجرایی باشند و یا بازنشسته شده باشند.

 

با توجه به قانون، داوطلبان استخدام وزارت کشور که در حال حاضر دارای پست های سازمانی در دستگاه های اجرایی کشور به صورت رسمی و یا پیمانی می باشند، باید در زمان استخدام از کار خود استعفا دهند. در واقع، این دسته از داوطلبان نباید پس از پذیرفته شدن در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در زمان استخدام، جزو نیروهای استخدام رسمی و یا پیمانی هیچ یک از دستگاه های اجرایی دیگر باشند.

 

داشتن حداقل سن 20 سال و حداکثر سن 25 سال برای دارندگان مدرک دیپلم، داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 30 سال برای دارندگان مدرک کاردانی، داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 35 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی (لیسانس)، داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 40 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری برای داوطلبان شرکت در این آزمون الزامی است.

نکته: داوطلبانی که دارای شرایط ایثارگری می باشند، از شرط حداکثر سن معاف خواهند شد.

 

آزمون استخدامی آموزش پرورش نیز همرمان با آزمون استخدامی وزارت کشور برگزار می گردد. علاقمندان به شغل دبیری برای اطلاع از جزئیات ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: استخدام آموزش و پرورش

 

 

 

 

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور در سایت سازمان سنجش انجام می شود. برای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور نیازی به ارائه مدارک خاصی در زمان ثبت نام اولیه نیست. داوطلبان تنها باید عکس پرسنلی خود را با شرایطی که در دفترچه ثبت نام آزمون متمرکز دستگاه های اجرایی ذکر می شود در فرم ثبت نام خود آپلود کنند.

 

همچنین، لازم است داوطلبان اطلاعات لازم برای تکمیل مراحل ثبت نام را در فرم ثبت نام خود وارد نمایند تا مراحل ثبت نام آن ها به درستی انجام شود. بنابراین، از جمله مدارک و اطلاعاتی که باید در فرم ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور وارد شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آپلود عکس پرسنلی
  2. وارد کردن اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره شناسنامه و ...
  3. وارد کردن اطلاعات محل سکونت برای تعیین محل حوزه امتحانی
  4. وارد کردن اطلاعات کد شغلی مورد نظر در وزارت کشور

 

بیشتر بخوانید: مدارک ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

رشته های تحصیلی و شغلی آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

وزارت کشور بسته به نیاز خود در بازه های زمانی مختلفی اقدام به جذب نیروهای متخصص در رشته های شغلی خاصی می کند. به همین خاطر ممکن است که رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت کشور بسته به نیاز هر ساله وزارت کشور متفاوت باشد. به طور کلی در زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور، دفترچه راهنمایی منتشر می شود که داوطلبان می توانند با مطالعه آن از رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت کشور در هر استان مطلع شوند.

 

بدیهی است که هر یک از رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت کشور دارای رشته های تحصیلی مشخصی است و داوطلبانی مجاز به ثبت نام در آن رشته شغلی می باشند که حتما رشته تحصیلی آن ها در لیست رشته های تحصیلی مجاز در آن کد رشته شغلی باشد. لیست تمامی رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت کشور و لیست رشته های تحصیلی این آزمون در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور (آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی) منتشر می شود. با مطالعه مقاله زیر می توانید با تعدادی از رشته های تحصیلی که در صورت داشتن مدرک معتبر و مورد قبول امکان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور و شرکت در این آزمون را دارند، آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

با توجه به اینکه آزمون استخدامی وزارت کشور زیر مجموعه ای از آزمون های استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی می باشد، زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت کشور بستگی به زمان برگزاری آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی دارد. هنوز زمان برگزاری آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سال 1400 مشخص نشده است، اما پیش بینی می شود که این آزمون در آبان ماه برگزار گردد.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

مصاحبه آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

پس از برگزاری آزمون استخدامی وزارت کشور 1400، آن دسته از متقاضیانی که موفق به دریافت حد نصاب نمره قبولی در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون های استخدامی شده باشند، می توانند خود را برای مصاحبه این آزمون آماده نمایند. زمان و آدرس محل دعوت به مصاحبه از طریق سایت استخدامی وزارت کشور به نشانی moi.ir منتشر می شود.

 

داوطلبان می بایست با توجه به تاریخ انجام مصاحبه به آدرس مشخص شده مراجعه کرده و مورد پذیرش قرار گیرند. اگر داوطلبی برای انجام مرحله مصاحبه استخدامی وزارت کشور اقدام نکند، جزو انصرافی ها تلقی خواهد شد. به همراه داشتن برخی مدارک در زمان مصاحبه استخدامی وزارت کشور الزامی است.

 

از جمله این مدارک، فرم قبولی اولیه در آزمون استخدامی وزارت کشور 1400، کارت ملی، انواع مقالات چاپ شده و مدارک زبان (در صورت داشتن) می باشد. برای آشنایی با مصاحبه آزمون های استخدامی می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

بیشتر بخوانید: مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰

داوطلبانی که موفق به ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت کشور شدند، می توانند در زمان اعلام نتایج این آزمون به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند و نتیجه آزمون خود را با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خودشان مشاهده نمایند. معمولا نتایج آزمون استخدامی در مرحله اول چند برابر ظرفیت مشخص شده در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور و یک ماه بعد از برگزاری این آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

 

داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی شدند، می توانند مراحل بعدی ثبت نام در این آزمون، یعنی ارسال مدارک برای احراز شرایط، شرکت در مصاحبه های حضوری و گزینش را انجام دهند. لیست قبول شدگان نهایی آزمون استخدامی وزارت کشور، بعد از اتمام مراحل مصاحبه های حضوری داوطلبان در سایت وزارت کشور به نشانی moi.ir منتشر خواهد شد. داوطلبانی که در مرحله مصاحبه های حضوری قبول شدند، می توانند با توجه به زمان بندی اعلام شده در این سایت، مراحل گزینش خود را انجام دهند و مشغول به کار در وزارت کشور شوند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1400

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور ۱۴۰۰ را در اختیار داوطلبان قرار داده و نحوه ثبت نام را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به آگاهی تان برسانند.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور چه زمانی انجام می شود؟

✔️ ثبت نام این آزمون معمولا در بازه های زمانی مختلفی انجام می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.



 

2- ✔️ثبت نام آزمون استخدامی وزارت کشور چگونه انجام می شود؟

✔️ ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود البته جزئیات ثبت نام در متن مقاله گفته شده است.



 

3- ✔️ شرایط سنی استخدام وزارت کشور چگونه است؟

✔️ برای هر یک از مدارک دیپلم، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سنین متفاوتی در نظر گرفته شده که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

منبع : آزمون استخدامی وزارت کشور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3zyQ
نظرتان را بنویسید