لیست رشته های کنکور دکتری دانشگاه آزاد

لیست رشته های کنکور دکتری دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

لیست رشته های کنکور دکتری دانشگاه آزاد 1401 مانند سال های قبل با انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری این دانشگاه از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه های آزاد اعلام می شود. لیست رشته های کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری و آغاز مهلت انتخاب رشته این دانشگاه منتشر خواهد شد.

 

دانشجویانی که از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند، می بایست که پس از شرکت در کنکور سراسری دکتری ۱۴۰۱، اقدام به انتخاب رشته دکتری کنند. رشته های دکتری دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری این دانشگاه منتشر می شود و لازم است که داوطلبان برای اساس علاقه و رشته مقطع کارشناسی ارشد خودشان، اقدام به انتخاب رشته در کنکور دکتری سال جاری نمایند.

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد در سایت sanjesh.iau.ir یا همان azmoon.org انجام می شود و لازم است که داوطلبان برای مشاهده لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد در زمان انتخاب رشته نیز به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند. لیست رشته محل های کنکور دکتری دانشگاه ازاد سال 1401 بصورت مجزا از رشته های دانشگاه سراسری منتشر می شود.

به منظور تسهیل فرآیند انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد در ادامه این مقاله کاملترین لیست رشته های کنکور دکتری دانشگاه آزاد 1401 را به همراه لیست کد رشته محل های ارائه شده سال جاری دانشگاه آزاد ارائه داده ایم.

 

لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد 1401

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور، در هر مقطع تحصیلی اقدام به ارائه خدمات آموزشی می کند. داوطلبانی که در کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ شرکت کرده اند، می توانند در زمان انتخاب رشته به صورت همزمان هم در رشته های دکتری دانشگاه آزاد و هم در رشته های دکتری دانشگاه های سراسری ثبت نام کنند.

 

لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد 1401 پس از انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری در سایت سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند با دریافت لیست رشته های دانشگاه آزاد، موارد مورد نظر خود را انتخاب کنند. داوطلبان متقاضی انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می بایست که در زمان تعیین شده به سایت سنجش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد کنند.

 

در دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری، اطلاعات مهمی از قبیل رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد 1400 درج شده اند که داوطلبان می توانند از طریق این دفترچه، لیست رشته های ارائه شده در مقطع دکتری را مشاهده کنند. هر یک از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد رشته های متفاوتی را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به دانشجویان ارائه می کنند. رشته های فنی و مهندسی، رشته های علوم انسانی و ادبیات و ... از جمله رشته هایی هستند که در دانشگاه آزاد ارائه می شوند.

 

با توجه به عدم انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱، در ادامه به منظور آشنایی داوطلبان با رشته های ارائه شده این دانشگاه دفترچه انتخاب رشته سال گذشته را ارائه داده ایم که به محض انتشار لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد 1401 بروزرسانی خواهد شد.

 

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال گذشته

حجم: 1.6 MB
منبع: سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

دانلود فایل

 

لازم به ذکر است که در صورت انتشار لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون دکتری هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

 

کد رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد 1401

دانشجویانی که قصد انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را دارند، می بایست که پس از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری سازمان سنجش به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند و مراحل مربوط به انتخاب رشته خود را از طریق این سایت انجام دهند.

 

یکی از اطلاعاتی که می بایست در هنگام انتخاب رشته دکتری توسط دانشجو در فرم انتخاب رشته وارد شود، کد رشته های محل مورد نظر دانشجو می باشد. به طور کلی دانشگاه های مختلف آزاد اسلامی رشته های متنوعی را برای تحصیل در مقطع دکتری در نظر می گیرند؛ اما تنها برخی از رشته های دکتری در هر واحد از دانشگاه آزاد ارائه می شود.

 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دکتری را دارند، می بایست به محض انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد سال 1401، این دفترچه را دریافت کنند و اقدام به مطالعه آن نمایند. لیست رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد درج می شود.

 

با توجه به عدم انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱، در ادامه به منظور آشنایی داوطلبان با رشته های ارائه شده این دانشگاه دفترچه انتخاب رشته سال گذشته را ارائه داده ایم که به محض انتشار کد رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد 1401 بروزرسانی خواهد شد.

 

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال گذشته

حجم: 1.6 MB
منبع: سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

دانلود فایل

 

مجددا خاطر نشان می شود که به محض اعلام کد رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد سال 1401 علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون دکتری هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

 

 

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401

در سال های اخیر، روند برگزاری و ثبت نام کنکور دکتری با سال های گذشته متفاوت شده است. در سال های گذشته، کنکور دکتری دانشگاه آزاد از کنکور سراسری دانشگاه آزاد جدا بود و داوطلبان می بایست برای انتخاب رشته های دکتری دانشگاه آزاد، حتما در کنکور دانشگاه آزاد شرکت می کردند.

 

در سال های اخیر روند برگزاری کنکور دکتری تغییر کرده و لازم است که داوطلبان برای انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد و یا در دانشگاه های سراسری در یک آزمون دکتری شرکت کنند. آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ادغام شده و زیر نظر سازمان سنجش و به صورت سراسری برگزار می شود.

 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته کنکور دکتری در دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را دارند، می بایست که ابتدا در کنکور دکتری سراسری شرکت کنند و پس از انتشار نتایج اولیه کنکور دکتری در سایت سازمان سنجش، به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و انتخاب رشته خودشان را به صورت جداگانه در این سامانه انجام دهند.

 

لازم به ذکر است که انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد و دانشگاه های سراسری به صورت همزمان بلامانع است؛ اما داوطلبان پس از قبولی در هر یک از رشته های دانشگاه آزاد و یا دانشگاه های سراسری، می بایست که فقط یک رشته را انتخاب کنند و در آن ادامه تحصیل دهند. تحصیل همزمان در دو دانشگاه میسر نمی باشد.

 

اولین راهی که برای ورود به مقطع دکتری در دانشگاه آزاد وجود دارد، شرکت در کنکور سراسری است؛ اما در حال حاضر دانشگاه آزاد برای دانشجویان مقطع دکتری راه دیگری را نیز در نظر گرفته است. دانشجویان می توانند در رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ نیز ثبت نام کنند و در صورت قبولی در این رشته ها، در مقطع دکتری ثبت نام کنند.

در ادامه بخوانید: رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله لیست رشته های کنکور دکتری دانشگاه آزاد سال 1401 سوالی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد سال جاری دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ رشته های دکتری دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده، رشته های دکتری دانشگاه آزاد معمولا همزمان با آغاز مهات انتخاب رشته این دانشگاه منتشر می شود.



 

2- ✔️ رشته های دکتری دانشگاه آزاد را از چه طریقی می توان مشاهده کرد؟

✔️ رشته های دکتری دانشگاه آزاد از سوی سنجش و پذیرش این دانشگاه منتشر می شود و به محض اعلام رشته های سال جاری در این مقاله نیز ارائه می شود.



 

3- ✔️ آیا لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد پذیرش بدون آزمون و با آزمون رشته های دکتری دانشگاه آزاد با هم یکسان است؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده، لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد بصورت مجزا منتشر می شود.

منبع : لیست رشته های کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ARKp
نظرتان را بنویسید