پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از میان متقاضیان واجد شرایط، تعداد محدودی دانشجو جهت ورود به دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را پذیرش می نماید.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه نوشیروانی بابل

۱- پس از ۶ نیمسال با گذراندن حداقل ۷۵ درصد کل واحدهای درسی رشته کارشناسی خود (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد می شود) به لحاظ میانگین جزء پانزده درصد برتر (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل میشود) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. (برای داوطلبانِ دانشجو در دانشگاههای سطح ۱و ۲).

تبصره ۱– واحدهای گذرانده شده در بازه تابستان متصل به نیمسال ششم در حدنصاب سه چهارم واحدها قابل محاسبه است.

تبصره ۲داوطلبانی که از دانشگاه‌های سطح ۳ دانش آموخته می شوند باید ضمن داشتن شرایط بند ۱ حتما دارای رتبه های اول تا سوم در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

تبصره ۳داوطلبانی که از دانشگاه های سطح ۴ دانش آموخته می شوند باید ضمن داشتن شرایط بند ۱ حتما دارای رتبه اول در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود و میانگین حداقل ۱۷ باشند. 

تبصره ۴– دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ (بهمن ۹۹) درحال گذراندن نیمسال ششم بوده و به دلیل مرتبط با شیوع بیماری کرونا و تایید دانشگاه حذف واحد داشته اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از حداقل ٪۷۵ کل واحدها، می‌توانند تقاضا دهند.

۲- حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند.

تبصره ۱– در مورد دانشجویان «تغییر رشته»، در صورت تایید معاونت آموزشی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز افزوده می شود.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه نوشیروانی بابل

۳- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان‌پذیر است.

۴- دوره‌ کارشناسی متقاضی باید جزء دوره های روزانه یا نوبت دوم دانشگاه های دولتی باشد.

تبصره ۱– تحصیل متقاضی در دوره کارشناسی باید به صورت تمام وقت باشد.

تبصره ۲– مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری و غیرحضوری مورد پذیرش نخواهد بود.

تبصره ۳– دوره تحصیلی متقاضی در دوره کارشناسی باید کارشناسی پیوسته باشد.

متقاضیان ویژه

– پرونده داوطلبانی که در طول ۶نیمسال در یک دوره تمام وقت روزانه مقطع کارشناسی پیوسته و از دانشگاه های دولتی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند میتواند به صورت جداگانه برای دوره کارشناسی ارشد همان سال بررسی شود.

– چنانچه ظرفیت پانزده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه از متقاضیان ده درصد بعدی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته به عنوان ذخیره پذیرش خواهد کرد.

– دانشجوی تحصیل همزمان در صورت داشتن شرایط میتواند تحصیل خود را در هر یک از رشته‌های کارشناسی پیوسته با تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ادامه دهد.

– دانشگاه برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت با آزمون پذیرش میکند.

– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه، مجاز نیست.

نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون

– ثبت نام فقط از طریق تارنمای سامانه گلستان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به آدرس http://golestan.nit.ac.ir امکان‌پذیر است.

– در مرحله ثبت نام اولیه، داوطلبان باید از طریق لینک موجود در سامانه گلستان نسبت به ورود اطلاعات اولیه و ثبت شناسه کاربری و گذر واژه اقدام نمایند.

داوطلبان باید در قسمت عنوان آزمون یکی از عناوین متقاضی سهمیه استعداد درخشان-مقطع کارشناسی ارشد و یا متقاضی سهمیه استعداد درخشان – مقطع کارشناسی ارشد (ده درصد دوم) را بر اساس تطبیق شرایط خود با بندهای ۲ یا ۳ همین اطلاعیه انتخاب نمایند.

– در مرحله بعد، کاربران پس از خروج از سامانه، باید بار دیگر با شناسه کاربری و گذرواژه ای که در ثبت نام اولیه انتخاب نموده اند، وارد سامانه شده و به ورود اطلاعات فردی، آموزشی و همچنین انتخاب رشته و گرایشهای مورد نظر خود بپردازند. این مراحل باید به صورت دقیق انجام شده و به تایید داوطلب برسد. در نهایت داوطلب باید گواهی انجام ثبت نام را از سامانه اخذ نماید.

(مهم: در قسمت سوابق تحصیلی، باید معدل دروس گذرانده شده تا پایان نیمسال ششم درج شود).

– داوطلبان باید در انتخاب رشته و گرایش حتما با توجه به مدرک کارشناسی خود بر اساس مدرک کارشناسی مورد قبول برای هر کدام از رشته/گرایش‌ها در جدول ۱ عمل نمایند.

– داوطلبان باید دقت کنند که در حال حاضر سامانه گلستان تنها برای انتقال مدارک استفاده میشود و ثبت نام در آن به منزله واجد شرایط بودن متقاضی نمی‌باشد. در نتیجه داوطلبان باید حداقل شرایط لازم ذکر شده در بند ۲ و نحوه انتخاب رشته در جدول ۱ را به دقت رعایت نمایند.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۱ دانشگاه نوشیروانی بابل

با توجه به اجباری بودن بارگذاری تعدادی از مدارک در سامانه مذکور بهتر است داوطلبان کارشناسی ارشد بدون آزمون  تصویر مدارک و تمهیدات زیر را برای ثبت نام از پیش آماده نمایند:

الف- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

ب- فایل یک قطعه عکس جدید داوطلب

ج- تصویر مدرک و یا گواهی موقت دوره کارشناسی (در صورت وجود)

د- تصویر ریزنمرات دوره‌ی کارشناسی

ه- پرداخت الکترونیکی ۸۰۰.۰۰۰ ریال بابت هزینه ثبت نام از طریق سامانه گلستان

و- (مخصوص دانشجویان سایر دانشگاه ها): تصویر کاربرگ تایید شده توسط دانشگاه مبنی بر قرار گرفتن دانشجو بر اساس معدل در میان پانزده درصد برتر/ده درصد دوم هم ورودی‌ها که از قسمت آیین نامه‌ها و فرمهای سایت استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس لینک شده قابل دریافت است. داوطلبان ضمن بارگذاری تصویر این مدرک در سامانه گلستان، باید اصل این کاربرگ را نزد خود نگه دارند و در صورت پذیرش قطعی، نسخه فیزیکی آن را در هنگام ثبت نام ارائه دهند، در غیر این صورت قبولی آن‌هاکان لم یکن خواهد شد.

ز: (مخصوص دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) گواهی معدل و رتبه برای دانشجوی کارشناسی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: برای جلوگیری از حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه، اکنون امکان دریافت گواهی رتبه و معدل از طریق سامانه گلستان برای دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل فراهم شده است. داوطلبان واجد شرایط باید در حساب کاربری خود در سامانه گلستان در پیشخوان خدمت، درخواست گواهی معدل و رتبه خود را ثبت کنند. گواهی درخواستی و ریزنمرات دانشجو پس از انجام گردش کار و در صورت تایید کارشناسان و مدیران مرتبط، از طریق سامانه گلستان در دسترس داوطلب قرار خواهد گرفت.

داوطلب باید گواهی دریافتی که توسط مدیرکل محترم آموزش (به صورت الکترونیکی) مهر و امضا شده است را به همراه ریزنمرات دریافتی (کارنامه غیر رسمی) در قسمتهای مرتبط در سامانه گلستان بارگذاری کنند. با توجه به احتمال زمانبر بودن فرآیند تایید گواهی رتبه و معدل در سامانه گلستان، داوطلبان باید مراحل فوق را در اسرع وقت انجام دهند زیرا مهلت ثبت نام و بارگذاری این مدرک به صورت مستقل از زمان تولید گواهی و بر اساس بند ۵ همین فراخوان خواهد بود. داوطلبان همچنین باید اصل این کاربرگ را نزد خود نگه دارند و در صورت پذیرش قطعی، نسخه فیزیکی آن را در هنگام ثبت نام ارائه دهند، در غیر این صورت قبولی آن‌هاکان لم یکن خواهد شد.

ک- تصویر کاربرگ تایید صحت مدارک ارسال شده توسط داوطلب پذیرش در سهمیه استعدادهای درخشان که توسط داوطلب امضا شده باشد. کاربرگ خام را از قسمت آیین نامه‌ها و فرمهای سایت استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس لینک شده دریافت کنید.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون

عملیات ثبت نام توسط داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ پایان یابد و پس از آن ارسال مدارک و یا ثبت نام از طریق سامانه ممکن نخواهد بود.

پذیرش

رتبه‌بندی دانشجویان بر اساس شیوه نامه پذیرش دانشجوی سهمیه استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (که در آدرس اینترنتی سایت استعدادهای درخشان دانشگاه در قسمت آیین نامه‌ها و فرم‌ها قابل دریافت است) انجام خواهد شد.

داوطلبانی که پذیرش شده باشند در صورت انصراف، باید در تاریخی که از طریق تارنمای دانشگاه اعلام خواهد شد، اقدام به انصراف نمایند. در غیر اینصورت برای ایشان گواهی قبولی در سهمیه استعدادهای درخشان صادر نخواهد شد. بر اساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبانی که توسط بیش از یک دانشگاه برای قبولی در سهمیه استعدادهای درخشان معرفی شوند، برای قبولی در هیچ کدام تایید نخواهند شد.

تذکرهای مهم

کلیه‌ی اطلاعات وارد شده در سامانه گلستان باید در نهایت دقت و صحت باشد و چنانچه خلاف آن ثابت شود و یا ایراد یا نقصی در مدارک ارائه شده وجود داشته باشد، دانشگاه مجاز است که پذیرش متقاضی راکان لم یکن اعلام کند.

متقاضی باید ترتیب اولویت رشته های انتخابی را به دقت مشخص کند زیرا دانشگاه مجاز است در صورت انصراف دانشجویان قبول شده در اولویتهای قبلی و تشخیص دانشگاه، رشته قبولی متقاضی را بدون کسب نظر از وی به آن اولویت‌ها تغییر دهد. در صورت‌عدم ثبت نام در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه علیرغم پذیرش در سهمیه استعدادهای درخشان وعدم اعلامِ تصمیم انصراف در زمان تعیین شده توسط دانشگاه، برای متقاضی گواهی قبولی در سهمیه استعدادهای درخشان صادر نخواهد شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه نوشیروانی بابل

فهرست رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور  دانشگاه نوشیروانی بابل برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

رشته های پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تا ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rJZB
نظرتان را بنویسید