شرایط تحصیل در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تحصیل در ترکیه در هر یک از مقاطع دانشگاهی با شرایط متفاوتی انجام می گیرد که برای اطلاع از آن می توان به سایت دانشگاه مقصد مراجعه نمود. از جمله شرایط مهمی که برای تحصیل در ترکیه وجود دارد می توان به داشتن معدل بالا در مقطع قبلی، داشتن مدرک زبان و قبولی در آزمون های YOS یا SAT اشاره کرد.




تحصیل در ترکیه به علت هزینه مناسب و سطح کیفیت بالای مراکز آموزشی این کشور، از جمله خواسته‌ های بسیاری از افراد در سطح جهان می‌ باشد. همانطور که می‌ دانید دانشگاه‌ های کشور ترکیه، از جمله دانشگاه‌ های معتبر در سطح جهان هستند که از نظر سطح کیفیت سیستم آموزشی در رتبه ی بالایی قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد سراسر جهان به تحصیل در دانشگاه‌ ها و مراکز معتبر این کشور تمایل نشان می‌ دهند.

برای شروع به تحصیل در دانشگاه‌ های مختلف کشور ترکیه، اولین نکته آگاهی از شرایط تحصیلی است. معمولا داشتن مدرک زبان انگلیسی، تسلط کافی بر یکی از زبان های ترکی و انگلیسی و همچنین قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه ها از جمله ضوابطی است که متقاضیان ورود به دانشگاه های کشور ترکیه باید دارا باشند. با توجه به اهمیت اطلاع از شرایط پذیرش دانشجو در ترکیه، در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی شرایط تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف تحصیلی بپردازیم.



شرایط تحصیل در ترکیه در رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی
در این قسمت، به بررسی شرایط تحصیل در یکی از رشته‌ های پرهزینه ولی در عین حال دارای بازار کاری مناسب در این کشور می‌ پردازیم. در طول سال بسیاری از افراد در سراسر جهان برای تحصیل در رشته‌ های پزشکی در کشور ترکیه اقدام می‌ کنند که آگاهی از شرایط تحصیل در ترکیه برای آن‌ ها در وهله‌ اول قرار دارد.



شرایطی که در کشور ترکیه برای تحصیل در رشته‌ های پزشکی فراهم است، باعث شده تا تعداد متقاضیان برای تحصیل این رشته در کشور ترکیه روز به روز بیشتر شده و افراد زیادی درخواست ویزای ترکیه را داشته باشند. یکی از مهم‌ ترین شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه این است که متقاضیان باید در طول مدت زمان یک ساله، در یکی از کالج‌ های واقع در این کشور به تحصیل بپردازند. این مدت زمان به این دلیل در نظر گرفته شده است که افراد بتوانند برای شرکت در آزمون های ورودی، آمادگی لازم را کسب کرده و در این آزمون‌ ها با موفقیت عمل نمایند.



در واقع نه تنها در کشور ترکیه بلکه در هر کشور دیگری این دوره‌ تحصیلی در کالج، یکی از اصلی‌ ترین شرایط تحصیل در رشته‌ های پزشکی به شمار می‌ رود. از دیگر شرایط تحصیل در کشور ترکیه در رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی این است که افراد تسلط کافی را بر زبان ترکی استانبولی و همچنین زبان انگلیسی داشته باشند. افرادی که به تحصیل در رشته‌ های پزشکی عمومی تمایل دارند، می‌ توانند در سراسر کشور ترکیه در آزمون‌ های ورودی این رشته‌ ها شرکت کنند؛ اما برای شرکت در آزمون‌ های ورودی رشته‌ های پزشکی تخصصی، تنها می‌ توانند در شهر آنکارا حضور پیدا کرده و در این آزمون‌ ها شرکت کنند.







از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در کشور ترکیه برای قبولی در رشته های پزشکی، شرکت در آزمون‌ های yos و sat است که به ترتیب برای تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی این کشور و تحصیل در دانشگاه‌ های خصوصی آن برگزار می‌ شوند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته‌ های پزشکی در کشور ترکیه عبارت است از فرم درخواست برای تحصیل در این رشته، مدرک دیپلم با نمره‌ی بالا، مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا، گواهی مبنی بر تمکن مالی کافی، قبض مربوط به پرداخت هزینه تحصیل در رشته‌ های پزشکی در کشور ترکیه که مبلغی برابر با 35 تا 100 دلار می‌ باشد و در آخر گواهی قبولی در آزمون ورودی.



از شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه نیز می‌ توان به داشتن شرایط سنی مناسب و کافی و نامه پذیرش در آزمون‌ های yos با حداقل نمره‌ 98 و یا آزمون sat با حداقل نمره 1200 و در آخر مدرک دیپلم با نمره بالا و مناسب اشاره کرد. در واقع شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه، مشابه با تحصیل در رشته پزشکی در این کشور است و تفاوت چندانی بین این دو رشته با یکدیگر وجود ندارد.



از شرایط مهم برای تحصیل داروسازی در ترکیه، می‌ توان به داشتن مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با نمره بالا و مناسب اشاره کرد. از شرایط تحصیل رشته‌ های پزشکی در ترکیه که مشابه تحصیل داروسازی در این کشور است، شرکت در آزمون‌ های yos یا sat است که با توجه به این که افراد تمایل دارند تا به چه زبانی تحصیل کنند و در کدام نوع از دانشگاه‌ های دولتی و یا خصوصی به تحصیل خود در این رشته‌ ها بپردازند، باید در نوع مشخصی از این آزمون‌ ها شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند.



بیشتر بخوانید: آزمون YOS ترکیه





شرایط تحصیل در ترکیه در مقاطع کارشناسی
در این قسمت از مقاله به بررسی شرایط تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی می‌ پردازیم. دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ترکیه حدودا چهار سال است که با توجه به رشته تحصیلی هر یک از افراد، این مدت زمان ممکن است تغییر پیدا کند. افراد برای شرکت در این مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ های کشور ترکیه، ملزم به شرکت در آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های مختلف این کشور هستند و لازم است که مدرک پیش دانشگاهی خود را با معدل بالا جهت ارائه به همراه داشته باشند.



با توجه به این که افراد قصد تحصیل در کدام نوع از دانشگاه‌ های این کشور (خصوصی، دولتی، بین المللی، غیر انتفاعی) را دارند، شرایط متفاوتی برای تحصیل در ترکیه در این مقطع تحصیلی پیش روی آن‌ ها خواهد بود. یکی از مهم‌ ترین شرایط تحصیل لیسانس در ترکیه، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره‌ای بین 5 الی 6.5 است. ارائه گواهی تمکن مالی، فرم پذیرش از طرف هر یک از دانشگاه‌ های واقع در کشور ترکیه، از شرایط ثابت برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور است.



هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ترکیه بسته به نوع رشته و دانشگاه محل تحصیل شما، متفاوت خواهد بود. البته هزینه‌ های مربوط به زندگی در ترکیه در طول دوران تحصیل نیز بر روی این هزینه‌ ها تاثیر می‌ گذارد.



بیشتر بخوانید: زندگی در ترکیه


شرایط تحصیل در ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد
شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه، یکی دیگر از موضوعات مهمی است که جهت بررسی کلی شرایط تحصیل در ترکیه لازم است به بررسی آن بپردازیم. مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه به طور کلی 2 سال خواهد بود. با این حال باید در نظر داشته باشید که با توجه به نوع دانشگاه و رشته‌ ای که در آن مشغول به تحصیل هستید، طول مدت تحصیل شما در مقطع کارشناسی ارشد متفاوت می باشد.



شرایط تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد نیز بسته به این که در کدام دانشگاه و چه رشته‌ ای قصد ادامه تحصیل دارید، متفاوت بوده و این عوامل شرایط حاکم را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر تمایل به مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، لازم است به سایت دانشگاه‌ مورد نظر خود مراجعه کرد و از شرایط پذیرش آن آگاهی پیدا کنید.



یکی از شرایط مهم تحصیل در این مقطع که بین تمام دانشگاه‌ ها یکسان می‌ باشد، داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره‌ 6 الی 6.5 است. ممکن است که برای تحصیل در بعضی از دانشگاه‌ های این کشور، ملزم به شرکت در مصاحبه‌ هایی مخصوص شوید که در این مصاحبه‌ ها توانایی‌ های شما مورد سنجش و بررسی قرار خواهد گرفت.



هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ترکیه بسته به نوع رشته و دانشگاه محل تحصیل شما، متفاوت خواهد بود. البته هزینه‌ های مربوط به زندگی در این کشور در طول دوران تحصیل نیز بر روی این هزینه‌ ها تاثیر می‌ گذارد.



بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در ترکیه









شرایط تحصیل در ترکیه در مقاطع دکتری
شرایط تحصیل در ترکیه در مقطع دکتری، یکی دیگر از موضوعات مهمی است که جهت بررسی کلی شرایط تحصیل در ترکیه لازم است به بررسی این موضوع بپردازیم. مدت زمان تحصیل دکتری در ترکیه به طور کلی ممکن است 4 سال به طول می ‌انجامد. با این حال باید در نظر داشته باشید که با توجه به رشته‌ ای که در آن مشغول به تحصیل هستید، طول مدت تحصیل شما در مقطع دکتری متفاوت خواهد بود.



شرایط تحصیل در ترکیه در مقطع دکتری نیز بسته به این که در کدام دانشگاه و چه رشته‌ ای قصد ادامه تحصیل دارید و آیا از بورسیه ترکیه استفاده می کنید یا خیر، متفاوت خواهد بود و این عوامل شرایط حاکم را کاملا تحت تاثیر قرار خواهند داد. لذا اگر تمایل به تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه دارید، لازم است که به سایت دانشگاه‌ مورد نظر خود مراجعه کرد و از شرایط پذیرش آن آگاهی پیدا کنید.



یکی از شرایط مهم تحصیل در این مقطع که بین تمام دانشگاه‌ ها یکسان می‌ باشد، داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره‌ 6 الی 7.5 است. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه بسته به نوع رشته و دانشگاه محل تحصیل شما، متفاوت خواهد بود. البته هزینه‌ های مربوط به زندگی در این کشور در طول دوران تحصیل نیز بر روی این هزینه‌ ها تاثیر می‌ گذارد.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا به افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند کمک کرده تا جزئیات تحصیل و نحوه مهاجرت به ترکیه را مطلع شده و سپس درخواست های لازم را ارائه نمایند. برای صحبت با کارشناسان می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا اقدام کرده و پاسخ سوالات خود را دریابید.

در ادامه بخوانید: لیست دانشگاه های مورد تایید ترکیه



سوالات متداول


1- شرایط تحصیل رشته های پزشکی در کشور ترکیه چیست ؟
شرط لازم برای تحصیل در رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی عمومی و تخصصی گذراندن یک دوره در کالج های ترکیه است که در متن مقاله توضیح داده شده است.




2- شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه چیست ؟
مطابق متن مقاله برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه باید دارای مدرک زبان بوده و در آزمون های ورودی دانشگاه ها پذیرفته شوید.




3- چه شرایطی برای تحصیل دکتری در ترکیه وجود دارد ؟
متقاضیان تحصیل دکتری در ترکیه باید در آزمون های YOS یا SAT نمره خوبی دریافت کرده و سپس با مطالعه شرایط دانشگاه مورد نظر خود اقدام به دریافت پذیرش نمایند.

منبع : شرایط تحصیل در ترکیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Lxmp
نظرتان را بنویسید