هزینه تحصیل در ترکیه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مراکز آموزشی ترکیه در تمامی مقاطع از سطح علمی نسبتا خوبی برخوردار بوده اما هزینه تحصیل در ترکیه به نسبت سایر کشورهای هم سطح با آن مناسب تر است . لازم به ذکر است که شهریه دانشگاه ها و مدارس و هزینه تحصیل در کشور ترکیه در تمامی مقاطع با یکدیگر متفاوت بوده و در برخی مقاطع بورسیه هایی نیز ارائه می شود.




کشور ترکیه یک کشور آسیایی - اروپایی محسوب می شود که چندین سالی است برای رسیدن به اهداف خود، رشد و پیشرفت را سرلوحه قرار داده است. رسیدن به رشد و پیشرفت در گرو ارتقای سطح آموزشی تمامی مراکز دولتی و خصوصی این کشور در تمامی مقاطع بوده است. تاکنون ترکیه پیشرفت خوبی را در این زمینه از آن خود کرده است.

امروزه تحصیل در ترکیه یکی از موضوعاتی است که با توجه به شرایط زندگی، تحصیل و موقعیت این کشور برای بسیاری از افراد جذاب بوده و بسیاری سعی در این داشته اند تا از طریق تحصیل در مراکز عالی و معتبر این کشور اقدام به مهاجرت نمایند.

چون مراکز آموزشی کشور ترکیه در یک سطح بسیار خوب و بی نقص قرار داشته و به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی در سطح جهان شناخته می شوند، عموم مردم تصور می کنند هزینه تحصیل در این کشور زیاد است. از آنجایی که هزینه تحصیل در ترکیه یکی از سوالات متداول علاقمندان به تحصیل در این کشور تبدیل شده است، در این مقاله از سری مقالات هیوا جزئیات مرتبط با هزینه تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف تحصیلی را تحت بررسی قرار دادیم.



هزینه تحصیل در مدارس ترکیه
تحصیل در مدارس ترکیه فرصتی عالی به خصوص برای ایرانیان است. چرا که در این مدارس، امکانات آموزشی بی نقصی در اختیار افراد قرار گرفته و شرایط مناسبی برای تحصیل افراد فراهم می باشد. متقاضیان جهت تحصیل در مدارس این کشور، لازم است که به یکی از دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی مسلط باشند. توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ ترین موضوعات پیش از بررسی هزینه تحصیل در مدارس ترکیه، اطلاع از شرایط ورود به این مراکز آموزشی و شروع به تحصیل در آن‌ ها است.







مدارس ترکیه انواع مختلفی دارند که از جمله این مدارس می توان به مدارس دولتی، خصوصی، بین المللی و مدارس فارسی زبان که مختص ایرانی ها می‌باشد، اشاره کرد. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در هر یک از این مدارس با دیگری متفاوت می باشد.

متقاضیانی که خواستار تحصیل در مدارس بین المللی کشور ترکیه هستند، باید شهریه‌ای بیشتر نسبت به تحصیل در مراکز آموزشی و مدارس غیر انتفاعی بپردازند. به طور میانگین هزینه‌ لازم تحصیل در مدارس بین المللی ترکیه، سالیانه حدود 30 الی 100 هزار لیر می باشد. در حالی که افراد برای تحصیل در مدارس غیر انتفاعی، لازم است که سالانه حدود 15 الی 40 هزار لیر هزینه کنند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی این کشور نیز رایگان و به عهده دولت ترکیه است.

بیشتر بخوانید: تحصیل در ترکیه





هزینه تحصیل در کالج ترکیه
موضوع مهم دیگری که لازم است جهت بررسی هزینه تحصیل در ترکیه به آن اشاره کنیم، هزینه تحصیل در کالج ترکیه است. در ابتدا لازم است که تعدادی از کالج های مطرح کشور ترکیه را معرفی کرده و شرایط تحصیل در هر یک از این کالج ها را تحت بررسی قرار دهیم.



یکی از مشهورترین کالج هایی که در کشور ترکیه قرار دارد، کالج کی اند کی (k&k) است که از رشته های ارائه شده در این کالج می توان به پزشکی، مهندسی، مدیریت و دندانپزشکی اشاره کرد. مهم‌ترین موضوع درباره این کالج آن است که افرادی که متقاضی تحصیل در آن هستند، برای شروع تحصیل خود نیازی به شرکت در آزمون YOS نداشته، به راحتی و تنها با تسلط بر زبان ترکی، می‌توانند تحصیل خود در این کالج را آغاز کنند.







کالج Iasalle نیز از دیگر کالج‌های معروف و بسیار پرطرفدار کشور ترکیه است که بسیاری از افراد در سراسر جهان، متقاضی تحصیل در این کالج هستند. شرایط تحصیل در این کالج به قدری ایده آل و مناسب است که می توان گفت افراد با تحصیل در این کالج می توانند یک آینده‌ بسیار درخشان پیش روی خود داشته باشند. به طور میانگین هزینه تحصیل در ترکیه در هر یک از کالج های این کشور بین 4 الی 7 هزار دلار در سال می رسد. البته برای تحصیل در این کشور، علاوه بر هزینه تحصیل لازم است که هزینه زندگی در ترکیه اعم از خوراک، پوشاک و مسکن در طول مدت تحصیل را نیز در نظر داشته باشید.



آزمون YOS یکی از آمون هایی که برای ورود به بیشتر کالج ها و دانشگاه های کشور ترکیه برگزار می شود، برای اطلاع از جزئیات این آزمون مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: آزمون YOS ترکیه


هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی ترکیه
هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی ترکیه، موضوع مهم دیگری است که برای مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می بایست مورد بررسی قرار گیرد. هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه های مختلف این کشور، با توجه به این که در چه مقطع دانشگاهی تحصیل می‌کنید و همچنین با توجه به دانشگاه‌ محل تحصیل شما متفاوت خواهد بود.



علاوه بر هزینه های مربوط به تحصیل خود در این کشور، لازم است که هزینه های زندگی در طول مدت تحصیل را نیز در نظر داشته باشید. برای بررسی دقیق‌تر هزینه‌ تحصیل در ترکیه در مقاطع دانشگاهی مختلف، بهتر است که هزینه تحصیل در هر یک از این مقاطع را به شکل جداگانه تحت بررسی قرار دهیم.



هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی



هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کشور ترکیه، با توجه به نوع از دانشگاه های این کشور و رشته‌ تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. برای مثال تحصیل در رشته های پزشکی و معماری یکی از پرهزینه‌ترین رشته‌های دانشگاهی هستند، مطمئنا بسیار بالا خواهد بود. حال فکر کنید که دانشگاه‌ محل تحصیل شما، یک دانشگاه بین المللی یا خصوصی باشد، به طبع هزینه تحصیلتان بیشتر از یک دانشگاه دولتی خواهد شد.

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه در مقاطع مختلف تحصیلی کاملا رایگان می باشد. اما به طور کل تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور، سالانه 300 دلار هزینه می برد.







هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد



هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ترکیه مانند مقطع لیسانس به نوع دانشگاه و همچنین رشته‌ تحصیلی شما وابسته است. شهروندان ترکیه برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور، لازم است که سالانه 500 دلار هزینه کنند. اما هزینه تحصیل افراد تبعه ی خارج در این مقطع تحصیلی، حدودا به 1500 دلار می رسد.



هزینه تحصیل در مقطع دکتری



هزینه تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه، مانند موارد قبل تحت تاثیر عواملی من جمله نوع دانشگاه و رشته فرد قرار دارد. افراد شهروند ترکیه برای تحصیل در مقطع دکتری این کشور، لازم است که سالانه 1000 دلار هزینه کنند. هزینه تحصیل افراد تبعه‌ی خارج در این مقطع تحصیلی نیز، حدودا به 2000 دلار می رسد.



تحصیل پزشکی در ترکیه با توجه به شرایط پذیرش آن امروزه، به یکی از پر طرفدارترن رشته های تحصیلی این کشور تبدیل شده است. برای اطلاع از جزئیات تحصیل پزشکی در ترکیه پیشنهاد می کنیم مقاله زیر مطالعه گردد.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در ترکیه







بورسیه تحصیلی ترکیه


تا اینجا جزئیات مرتبط با هزینه تحصیل در ترکیه را تحت بررسی قرار دادیم. موضوع مهم دیگری که لازم است تحت بررسی قرار گیرد، بورسیه تحصیلی کشور ترکیه است. با توجه به این که شرایط تحصیل در ترکیه بسیار ایده آل بوده و مراکز آموزشی این کشور به عنوان معتبرترین مراکز در سطح جهان شناخته شده و از وضعیت آموزشی بسیار مناسبی برخوردار هستند، بنابراین بسیاری از افراد خواستار بهره‌گیری از فاند یا بورسیه تحصیلی کشور ترکیه می باشند.



به دلیل هزینه های مناسب تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای جهان، رقابت بین افراد متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه بالاتر است و به همین دلیل افراد برای اخذ بورسیه این کشور باید از شرایط ایده آلی برخوردار باشند تا بتوانند موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند.



بورسیه کشور ترکیه دارای مزایا و امتیازات بسیار زیادی بوده و می‌تواند شرایطی ایده آل را در آینده برای افراد فراهم آورد. امکان تحصیل رایگان در این کشور، برخورداری از بیمه درمانی کشور ترکیه، دریافت حقوق در حین تحصیل، اقامت در خوابگاه هایی با شرایط بسیار مناسب و ... از جمله شرایط بسیار ایده آل و مناسبی است که افراد با اخذ بورسیه تحصیلی این کشور از آن برخوردار خواهند بود.



کارشناسان مرکز مشاوره هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص هزینه های تحصیل در کشور ترکیه می باشند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه را دارید، می توانید از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از خدمات رایگان مشاوره مهاجرت استفاده نموده و سوالات خود در این زمینه را از کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره جویا شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام هیوا از تمامی اخبار مربوط به مهاجرت به کشورهای مختلف مطلع گردید.

در ادامه بخوانید: ویزای ترکیه



سوالات متداول


1- کالج های کشور ترکیه به تدریس در چه رشته هایی مشغول هستند؟
از جمله رشته‌های تحصیلی در این کالج، می‌توان به رشته‌های پزشکی، مهندسی، مدیریت و در انتها دندانپزشکی اشاره کرد. البته توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است.




2- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ترکیه چه میزانی می باشد؟
هزینه تحصیل افراد تبعه خارج در این مقطع تحصیل حدودا به 1500 دلار می‌رسد، البته در متن مقاله به طور کامل به جزئیات این موضوع پرداخته شده است.




3- آیا کشور ترکیه، بورسیه تحصیلی نیز دارد؟
همانطور که در متن مقاله گفته شده است، بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه بر اساس شرایط و ضوابط مشخصی صورت می گیرد.

منبع : هزینه تحصیل در ترکیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Kwll
نظرتان را بنویسید