ازدواج با دختر پولدار

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
یک مراسم خواستگاری را تصور کنید که در آن دختر به همراه خانواده اش به خواستگاری پسر آمده است . در حالی که پسر با سینی چایی در دستش از آشپزخانه خارج می شود ، خانواده پسر از دختر در رابطه با کار ، درآمد ، حساب بانکی و دارایی هایش سوال می کنند تا مطمئن بشوند دختری که به خواستگاری آمده می تواند پسرشان را تامین و خوشبخت کند . مهم نیست که چقدر برای تصویر سازی تان تلاش می کنید ، به هر حال چنین چیزی کاملا شیبیه جوک به نظر می رسد . 

اگر چه مثال خیالی که ذکر شد ، هیچ گاه اتفاق نمی افتد اما با این حال ، گاهی زندگی های مشترکی را شاهد هستیم که در آن ، زن به عنوان یک تکیه گاه مالی عمل می کند . در این مقاله قصد داریم که بررسی کنیم که آیا چنین ازدواج هایی موفق خواهند بود یا خیر ؟ ازدواج کردن با یک دختر پولدار نجات دهنده زندگی است یا یک عامل ویرانی خواهد بود ؟ مزایا و معایب چنین ازدواجی چیست ؟ در ادامه این مقاله به این سوالات پاسخ داده خواهد شد .



مزایای ازدواج با دختر پولدار
هیچ اشکالی ندارد که با دختری عروسی کنید که صاحب یک حساب بانکی پر از پول باشد، به شرط اینکه معیار انتخابتان فقط همین موضوع نبوده باشد . بنابراین می توانید با دختری ازدواج کنید که به او علاقه دارید و در صورتی که او نیز به شما علاقه مند باشد و به لحاظ مالی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد ، مزیت هایی برایتان خواهد داشت که در این بخش مقاله آن ها را توضیح می دهیم .

 زندگی در رفاه و راحتی

نمی توان منکر این شد که در صورت ازدواج با یک زن پولدار ، زندگی راحتی را تجربه خواهید کرد . احتمالا نگران بدهی ها نخواهید بود ، زیرا اقساط به هر حال با کمک او پرداخت می شوند . پس اگر در گذشته برای پرداخت اقساطتان همواره استرس داشتید یا نیم بیشتر پیام های تلفن همراهتان از طرف بانک بوده ، اکنون می توانید یک نفس راحت بکشید .

بیشتر بخوانید : راز خوشبختی در زندگی زناشویی
 پشتوانه مالی

چند بار برایتان پیش آمده که با خود گفته اید : " اگر پول داشتم و در این کار سرمایه گذاری می کردم می توانستم سود هنگفتی داشته باشم "؟ در صورتی که با یک زن پولدار عروسی کنید می توانید به رویاهایتان جام عمل بپوشانید . شما سرمایه خواهید داشت که یک کار پر درآمد را شروع کنید و سرمایه تان را چند برابر کنید .

 آشنا شدن با افراد با نفوذ

اگر تا پیش از این در جمع دوستانتان از ماشین های چند میلیونی صحبت می کردید ، اکنون باید خود را برای مکالماتی آماده کنید که درباره زمین و کارخانه و شرکت های چند صد میلیاردی هستند . پس از ازدواجتان در جمع اطرافیان همسرتان قرار می گیرید که احتمالا آن ها نیز افراد پولدار و با نفوذی هستند . آشنایی با این افراد می تواند به پیشرفت و موفقیت بیشتر شما در زندگی کمک کند .

 تامین آینده فرزندان

با وجود یک زن پولدار ، غصه ای از بابت آینده فرزندانتان نخواهید داشت . زندگی کردن در یک خانواده ثروتمند حتی اگر این ثروت از جانب مادر باشد ، برای فرزند لذتبخش خواهد بود .

 اطمینان از علاقه همسر

یک موضوع نسبتا کلیشه ای در فیلم نامه ها به این صورت است که یک فرد ثروتمند یا شاید یک شاهزاده ، در مقابل دختر مورد علاقه اش ، خود را یک فرد بی پول و فقیر جا می زند تا مطمئن شود که دختر او را برای خودش می خواهد . احتمالا این موضوع برای شما هم راضی کننده خواهد بود که قطعا همسرتان شما را به خاطر پول انتخاب نکرده ، معیار انتخابش خصوصیات شخصیتیتان بوده و شیفته خود واقعی تان شده است .

حتما بخوانید : مهارت های قبل از ازدواج


معایب ازدواج با دختر پولدار
وقتی دو نفر از دو سر انتهایی طیف اقتصادی - اجتماعی با یکدیگر ازدواج می کنند، به ناچار با چالش هایی رو به رو می شوند . زیرا نیاز ها ، دیدگاه ها و به طور کلی سبک زندگی متفاوتی دارند . در این قسمت از مقاله برخی از معایب ازدواج با دختری که در ناز و نعمت و پول فراوان بزرگ شده را بیان می کنیم .

 دخالت مداوم پدر زن

در ازدواج هایی که کمک های مالی از جانب خانواده دختر وارد زندگی مشترک می شود ، گاهی مردان به عنوان برده و نوکر خانواده زن شناخته می شوند . در این گونه زندگی ها منبع اصلی مالی که معمولا پدر زن است ، در تمامی امور ریز و درشت داماد خود دخالت می کند و در قبال پولی که پرداخت می کند انتظار اطاعت و فرمانبرداری محض دارد . به عنوان مثال پدر زن تعیین می کند که در کجا زندگی کنند ، به کدام مسافرت ها بروند و حتی چه زمانی بچه دار شوند .

 انتظارات بالا

ممکن است نام نیمی از برند هایی که همسرتان استفاده می کند را حتی نشنیده باشید اما برای او مهم است که حتما از همان مارک لباس یا لوازم آرایش استفاده کند و شما مجبورید هزینه های هنگفتی را بابت آن ها پرداخت کنید . خانواده دختر و خود او توقع مراسم عروسی آن چنانی دارند که اگر بخواهید آن را برگزار کنید احتمالا تا آخر عمرتان بدهکار خواهید شد . مسافرت ها ، رستوران ها ، آرایشگاه ها و .... فقط خرج می تراشند و کمرتان زیر بار این هزینه های می شکند ، در حالی که در نهایت از پس خواسته هایشان بر نمی آیید و فقط استرس و فشار زیادی را تحمل می کنید .



 قضاوت دیگران

اگر شما واقعا بدون توجه به وضعیت مالی دختر با او ازدواج کرده باشید و تنها معیارتان عشق و دوست داشتن او باشد ، باز هم نمی توانید مانع قضاوت دیگران شوید . احتمالا آن ها راجع به شما حرف می زنند و شاید در صحبت هایشان اسم مستعار آهن پرست را برایتان انتخاب کنند . البته نیازی نیست خود را به آن ها ثابت کنید اما باید تحمل شنیدن تمامی این قضاوت ها و گاها توهین ها را داشته باشید .

حتما بخوانید : آمادگی لازم برای ازدواج
 از دست رفتن اعتماد به نفس

بودن در کنار زن پولدار ممکن است لوکس و جذاب به نظر برسد اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که از نظر دیگران یک وصله ناجور به حساب می آیید . به تدریج اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد زیرا با خود فکر می کنید که توان برآورده کردن نیاز های لوکس او را ندارید و او را خیلی بالاتر از خود می بینید .

 پول من ، پول تو

زن و شوهر ممکن است برای تعریف پول تلاش کنند . آن ها برای هر یک ریال پول می خواهند تصمیم بگیرند که متعلق به کدامشان است و نمی توانند به جای من و تو از کلمه ما استفاده کنند . از طرفی هر کدام برای خرج کردن پول برنامه های متفاوتی دارند و در تصمیم گیری به مشکل خواهند خورد .

 افزایش احتمال طلاق

تمامی موارد ذکر شده که شامل دخالت خانواده دختر ، جدا کردن پول ، کم شدن اعتماد به نفس پسر ، انتظارات خانواده دختر و غیره بودند ، می توانند خطر طلاق را افزایش دهند . از طرف دیگر زمانی که زن منبع مالی قوی ای داشته باشد ، قدرت مرد از بین خواهد رفت و این موضوع می تواند روند طلاق را تسریع کند .


 افزایش احتمال خیانت زوجین

با بالا گرفتن مشاجرات میان زن و شوهر ، احتمال خیانت هر کدام از آن ها نیز افزایش می یابد . پسر با هدف بازگرداندن اعتماد به نفس از دست رفته اش به طرف زنان دیگر جذب می شود ، به خصوص اگر این زنان به او توجه ویژه ای نشان دهند . زن نیز که همواره نیاز به یک مرد تکیه گاه و محکم احساس می کند از ضعف همسر خود خسته می شود و به سمت مردانی جذب می شود که قوی باشند .

بیشتر بخوانید : چرایی خیانت زوجین


راه حل برای مشکلات ازدواج با دختر پولدار
اگر به دختری علاقه مند شدید که از خانواده ثروتمندی است و نگران شده اید که در صورتی که با او ازدواج کنید ، زندگی تان با مشکل مواجه شود یک راه حل اساسی وجود دارد . مانند هر چالش دیگری که در ازدواج پیش می آید ، داشتن یک مکالمه صریح ، صادقانه و شفاف می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند . می توانید این بخش از مقاله را مطالعه کنید تا بدانید در رابطه با چه موضوعاتی باید از قبل صحبت کنید .

درباره تمام مشکلات احتمالی صحبت کنید و به این فکر کنید که چگونه هم اکنون و هم در آینده می توانند رابطه تان را تحت تاثیر قرار دهند .

درباره نقش ها ، اشتغال و انتظارات درآمد صحبت کنید .

درباره هزینه ها ، بودجه ، کمک های مالی و خیرخواهانه صحبت کنید .

درباره سرمایه گذاری و تخصص صحبت کنید .

درباره چگونگی توافق در صورت رسیدن به بن بست صحبت کنید . آیا شخص ثالث معتبری وجود دارد که بتواند داوری ای منصفانه و عینی داشته باشد ؟



در ادامه بخوانید : اختلافات زناشویی خود را به صفر برسانید
 کلام آخر

ازدواج با یک دختر پولدار اگر تنها با هدف دسترسی به یک منبع مالی قوی نباشد می تواند به یک ازدواج موفق تبدیل شود . یکی دیگر از شروط موفقیت در زندگی مشترک در چنین ازدواج هایی این است که طرفین به پختگی کامل رسیده باشند و بتوانند مشکلات احتمالی را با همکاری یکدیگر حل کنند .




سوالات متداول


1- مزایای ازدواج با دختر پولدار چه مواردی هستند ؟
زندگی در رفاه ، داشتن پشتوانه مالی و غیره از مزایای ازدواج با دختر پولدار است که به طور کامل دز متن مقاله بیان شده است .




2- ازدواج با دختر پولدار چه معایبی دارد ؟
ازدواج با دختر پولدار می تواند به کاهش اعتماد به نفس مرد ، بالا رفتن احتمال طلاق و خیانت و دیگر مواردی منجر شود که در مقاله به طور کامل بیان شده اند .




3- برای پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است به دلیل ازدواج با دختر پول دار به وجود بیاید باید چه کار کنیم ؟
برای این منظور باید یک گفتمان صادقانه و صمیمانه و واضح انجام شود و مواردی که باید در این گفتگو عنوان شوند ، در متن مقاله بیان شده اند .

منبع : ازدواج با دختر پولدار
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vVWL
نظرتان را بنویسید