ازدواج با دختر فقیر

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
یکی از داستان هایی که از دیرباز مورد علاقه کودکان بوده و احتمالا همه ما با آن آشنایی کامل داریم ، داستان سیندرلاست . یعنی داستان پادشاهی که عاشق یک دختر فقیر می شود و بعد از برگزاری مراسم ازدواج مجلل ، او را به کاخ خود می برد و در نهایت شکوه زندگی مشترک خود را شروع می کنند .

در دنیای کودکانه مان ، ازدواج پایان همه چیز و نشانه خوشبختی بود . اما اکنون می دانیم که ازدواج شروع یک زندگی جدید با تمام سختی ها و دغدغه های پیش بینی نشده اش است . بیایید کمی بیندیشیم ، آیا در دنیای واقعی پایان زندگی سیندرلاها و شاهزاده ها موفق خواهد بود ؟ آیا اختلاف سطح طبقاتی مالی پس از ازدواج می تواند مشکل آفرین باشد ؟ در این مقاله تلاش کرده ایم که به این سوالات پاسخ مناسب بدهیم .



معایب ازدواج با دختر فقیر
ازدواج یک نقطه عطف در زندگی هر دختر و پسری محسوب شده و به معنی انتخاب یک فرد به عنوان شریک زندگی در تمام مدت باقیمانده عمر است . در گذشته این انتخاب و تصمیم عمدتا توسط والدین جوانان انجام می گرفت ، به طوری که گاهی عروس و داماد در مراسم عروسی برای اولین بار یکدیگر را می دیدند .

اما امروزه شرایط زندگی و فرهنگ برخی خانواده ها تغییرات اساسی کرده ، به طوری که اگر در یک مراسم خواستگاری شرکت کرده باشید ، می دانید که این مراسم فقط یک تشریفات است برای احترام به بزرگتر ها ، وگرنه تمامی قرار و مدار ها و تصمیمات از قبل توسط دختر و پسر گرفته شده است . بنابراین با دو سبک متفاوت ازدواج رو به رو هستیم ، پس بیایید آنها را سبک سنتی و مدرن بنامیم .

در ازدواج های به سبک سنتی از آنجایی که والدین تصمیم گیرنده اصلی بودند ، نوعی ازدواج اجباری اتفاق می افتاد و معمولا شخصی را برای وصلت با فرزندشان انتخاب می کردند که از همه لحاظ هم سطح و هم پایه باشند . در چنین وصلت هایی معمولا پول حرف اول را می زد و اگر خواستگار مرد پولداری بود ، غالبا وصلت سر می گرفت .

اما در ازدواج های مدرن که عشق و علاقه مهم ترین معیار انتخاب جوانان است ، بیشتر با ازدواج هایی با سبک های طبقاتی متفاوت برخورد می کنیم . یکی از این اختلافات طبقاتی مربوط به مسائل مالی می شود یعنی ازدواج هایی که در آن ها یکی از طرفین پولدار و دیگری فقیر است . این گونه ازدواج ها ممکن است با دشواری هایی رو به رو شوند که در این قسمت از مقاله به آن ها اشاره می کنیم .

حتما بخوانید : آمادگی برای ازدواج
 مشکلات مربوط به رسوم خانواده ها

اگر قصد دارید با دختری که به لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیست ، ازدواج کنید . حتما مطمئن شوید که آداب و رسوم خانوادگی و نوع تربیتش ، با شما و خانواده تان فاصله زیادی نداشته باشد . معمولا فاصله طبقاتی مالی تعیین کننده محل زندگی و پرورش افراد است و از آنجایی که هر کسی تحت تاثیر محیط اطرافش قرار می گیرد ، تفاوت طبقاتی اجتماعی و فرهنگی یک امر غیر قابل پیش بینی خواهد بود .

ممکن است سازگار شدن همسر آینده تان با شرایط زندگی جدیدش پدیده زمان بری باشد ، خود را برای آن و تمام مشکلاتش آماده کنید . به خصوص اگر خانواده تان مانند شما فکر نمی کنند و با این ازدواج موافق نیستند ، آماده یک نبرد اساسی شوید ، نبردی که میان خانواده و همسر آینده تان اتفاق خواهد افتاد و شما باید همه چیز را حل و فصل کنید . 

 مخالفت و دخالت خانواده ها

در صورتی که خانواده مخالف ازدواج شما با دختر مورد علاقه تان که اتفاقا از لحاظ مالی در شرایط بدی قرار دارد ، باشند ، با یک فاجعه رو به رو خواهید شد . به طور طبیعی اختلاف و مشاجره میان شما و همسرتان اتفاق می افتد ، همه زن و شوهر ها بحث می کنند اما نکته ای که احتمالا در مورد شما صادق خواهد بود این است که خانوادتان در چنین مواقعی فرصت را غنیمت می شمارند و در این مشاجرات دخالت می کنند و شما را به خاطر انتخابتان سرزنش می کنند .

از طرف دیگر خانواده دختر نیز که همواره در وضعیت سخت اقتصادی بوده اند ، برای محافظت از دخترشان راهنمایی هایی ارائه می دهند که اصلا سازنده نیستند . به عنوان مثال ممکن است پدر و مادر دختر در چنین شرایطی احساس خطر کنند و به دخترشان توصیه کنند که هر چقدر که می تواند در زندگی مشترکش ، برای خودش پس انداز کند تا اگر مجبور به طلاق شدند ، پشتوانه محکمی داشته باشد . همانطور که متوجه شدید ، دخالت والدین اوضاع را به مراتب خراب تر می کند ، بنابراین باید در مقابل این گونه راهنمایی های مخرب هوشیار باشید و مانع دخالت های بیجای آن ها شوید .

حتما بخوانید : نشانه های طلاق زوجین
 عدم گنجایش خود و همسر آینده تان 

گاهی دختر یا پسری که در وضعیت بد اقتصادی قرار داشته ، با تجربه کردن یک زندگی مجلل و متفاوت ، خود گذشته اش را فراموش می کند و به طور کلی تغییر شخصیت می دهد . بسیار در مورد ازدواج هایی شنیده ایم که محکوم به طلاق بوده اند و علت طلاق فقط در یک جمله خلاصه شده است : " او تغییر کرده " . بنابراین ، مطمئن شوید که با تغییر شرایط زندگی همسر آینده تان تبدیل به فردی که نمی شناسید نخواهد شد .

از طرف دیگر ، با خودتان رو راست باشید و به این سوال پاسخ دهید " چقدر از خودتان اطمینان دارید ؟ " و جنبه و گنجایش خودتان را بسنجید . معمولا در چنین ازدواج هایی ، مرد نوعی احساس تملک خواهد داشت و شخصیت زن همواره خرد شده و اعتماد به نفس خود را از دست خواهد داد . اگر فکر می کنید که ممکن است جنبه این اختلاف سطح مالی را نداشته باشید ، هرگز وارد چنین ازدواجی نشوید .

 از بین رفتن صله رحم

از آنجایی که خانواده های دختر و پسر از نظر مالی زمین و آسمان هستند ، رفت و آمدشان هم با مشکل مواجه می شود . به این صورت که پسر و خانواده اش ، منزل و پذیرایی فقیرانه خانواده دختر را در شان خود نمی بینند و ترجیح می دهند که کمتر خود را در چنین شرایطی قرار دهند . از طرف دیگر خانواده دختر نیز نمی توانند از عهده پذیرایی خانواده دامادشان بربیایند ، بنابراین تصمیم می گیرند که تا حد امکان رفت و آمدشان را محدود کنند تا بابت ضعفشان خجالت نکشند .

بیشتر بخوانید : ازدواج با دختر پولدار


مزایای ازدواج با دختر فقیر
اگرچه به طور کلی بهتر است دختر و پسر تا حد ممکن با یکدیگر هم سطح باشند اما گاهی دوست داشتن به قدری تاثیر گذار است که می تواند برخی از ایرادات را بپوشاند . بنابراین دور از ذهن نخواهد بود اگر با پسری مواجه شویم که خواهان یک ازدواج عاشقانه با یک دختر فقیر است . این نوع ازدواج ها مزیت هایی دارند که می توانید با آن ها در این قسمت از مقاله آشنا شوید :

 سازگاری زن

سازگاری گاهی هم معنی قناعت در نظر گرفته می شود اما مفهوم این ویژگی بیشتر نزدیک به معنی انعطاف پذیری است . به عنوان مثال تصور کنید که مرد ثروتمندی ازدواج می کند اما بعد از گذشت چند سال دچار ورشکستگی می شود و مجبور به نقل مکان به محله های ارزان قیمت و تغییر سبک زندگی شان می شوند . به نظر شما در این شرایط فرضی در کدام حالت احتمال جدایی زن بیشتر است ، اگر زن از خانواده متمولی باشد یا از خانواده فقیر ؟

همانطور که حدس می زنید احتمال سازگاری و مدارای زنی که تجربه فقر را داشته در چنین شرایطی بیشتر است ولی دختری که همواره در ناز و نعمت زندگی کرده ، توانایی تحمل سختی را ندارد و احتمالا به زودی تقاضای طلاق خواهد کرد .

بیشتر بخوانید : با این افراد ازدواج نکنید
 قناعت زن

سبک زندگی افراد پولدار و فقیر بسیار متفاوت است ، از غذا و پوشاک و لوازم شخصی گرفته تا انواع تفریحات و آرایشگاه ها و غیره . اگر همسرتان از خانواده فقیری باشد می توانید مطمئن باشید که تمامی مخارجش متناسب با سطح زندگیش است به این معنی که او از شما انتظار یک مهمانی عروسی لوکس ، لباس های مارک دار بسیار گران و یا تفریحات خارج از کشور با هزینه های سرسام آور ندارد . انتظارات زنانی که در خانواده های فقیر زندگی کرده اند ، کم خواهند بود .





 افزایش محبت و علاقه زن

از آنجایی که زن مطمئن است که معیار پول در ازدواج و انتخاب شدنش تاثیری نداشته ، باور می کند که مرد تنها به خاطر خودش او را می خواهد . همین خالص بودن علاقه ، به قدردانی زن و محبت بیشتر او منجر می شود و از طرف دیگر مرد همواره نسبت به زن احساس مسئولیت پذیری بیشتری دارد .



 کلام آخر

در نهایت فارغ از اختلافات طبقاتی که میان دختر و پسر ها در ازدواج وجود دارد ، مهم علاقه و انتخاب آگاهانه آن هاست و این که هر دو نفر چه میزان در رابطه شان پختگی دارند که بتوانند در کنار یکدیگر از عهده مشکلات زندگی بر بیایند . 

در ادامه بخوانید : رابطه جنسی قبل از ازدواج



سوالات متداول


1- ازدواج های مدرن و سنتی چه تفاوتی دارند ؟
در ازدواج های سنتی نوعی اجبار مطرح بود ولی در ازدواج های مدرن جوانان تصمیم گیرنده اصلی هستند که توضیحات تکمیلی در متن مقاله بیان شده است .




2- ازدواج با دختر فقیر چه معایبی دارد ؟
این نوع ازدواج ها به دلیل اختلاف طبقاتی موجود منجر به مشکلات خانوادگی می شوند که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده اند .




3- مزایای ازدواج با دختر فقیر شامل چه مواردی می شود ؟
دخترانی که طعم فقر را چشیده اند سازگارتر و کم توقع تر هستند ، برای آگاهی از دیگر مزایای این گونه ازدواج ها به متن مقاله مراجعه کنید .

منبع : ازدواج با دختر فقیر
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rOPB
نظرتان را بنویسید