یک قصه کودکانه خوب چگونه قصه ای است؟

یک قصه کودکانه خوب چگونه قصه ای است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

قصه کودکانه بر روی روح و روان کودک اثر می گذارد و این مهمترین اثری است که در قصه کودکانه وجود دارد. یک قصه کودکانه خوب باید روحیه دهنده و جذاب و درعین حال سازنده وشیرین باشد. برای اینکه یک قصه کودکانه بتواند این ویژگی ها را داشته باشد باید موضوعی جذاب و تازه داشته باشد. دراین مقاله می خواهیم شما را با ویژگی های یک قصه کودکانه خوب آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی هایی که یک قصه کودکانه باید داشته باشد

یک قصه کودکانه خوب باید موضوعی تازه برای کودکان داشته باشد. قصه  کودکانه بسیاری در بازار وجود دارد که برخی از آنها شناخته شده و معروف هستند. شاید کودکان یک قصه کودکانه خاص را دوست داشته باشند اما فراموش نکنید که حتی قشنگ ترین و زیباترین قصه کودکانه برای کودکان نیز گاهی می تواند آن ها را دچار دلزدگی کند. اگر یک قصه کودکانه بیش از اندازه برای کودکان خوانده شده باشد و یا کودک بارها ماجرای آن را شنیده باشد نمی تواند برای کودک جذابیت کافی داشته باشد. کودک شما نیاز دارد که گاهی یک قصه کودکانه جدید بشنود. 

یک قصه کودکانه خوب باید چشم کودکان را سیراب کند

کودکان قصه کودکانه را دوست دارند اما شنیدن ماجرای درون قصه تنها بخشی از خواسته کودکان است. یک قصه کودکانه خوب باید علاوه بر گوش کودکان، به چشم کودکان هم اهمیت بدهد. کودکان نقاشی را دوست دارند. لذا قصه کودکانه ای که دارای تصاویر زیبا و رنگین باشد از نظر کودکان جذاب تر است.  کودکان در نگاه اول برای انتخاب یک کتاب قصه کودکانه، به جلد صفحه و یا درون کتاب و عکس های آن توجه می کنند. این همان چیزی است که نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت. 

آیا قصه کودکانه دنباله دار برای کودکان مناسب است؟

برخی از متخصصان حوزه کودک خواندن و شنیدن قصه کودکانه دنباله دار را برای کودکان خصوصاً در هنگام شب و قبل از خواب مناسب نمی دانند. استدلال این دسته آن است که قصه کودکانه دنباله دار، کودک را دچار پریشانی می کند و اگر قبل از خواب خوانده شود، او را بی خواب می کند به همین دلیل قصه کودکانه کوتاه را ترجیح می دهند. اما قصه کودکانه دنباله دار و بلند نیز مزایایی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت که در ادامه به فواید قصه کودکانه بلند می پردازیم. 

قصه کودکانه بلند برای کودکان

قصه کودکانه دنباله دار، کودکان را با نوع جدیدی از قصه کودکانه آشنا می کند. در قصه کودکانه دنباله دار و بلند کودکان یاد می گیرند که همه چیز ساده و آسان همانند رویدادهای قصه کودکانه کوتاه نیست. بلکه زندگی می تواند پیچیدگی هایی هم داشته باشد. از این رو می آموزند که در شرایط سختی که ممکن است در آینده قرار بگیرند، مانند قهرمانان قصه کودکانه بلند بجنگند. همین پیچیدگی زندگی و مشکلات آن، به کودکان صبور بودن را هم می آموزد. کودکان می فهمند که همه چیز قرار نیست در یک لحظه و خیلی سریع برای آنها اتفاق بیفتد. به همین دلیل در قصه کودکانه دنباله دار کودکان تلاش می کنند تا راه حلی برای بهتر شدن شرایط قهرمان قصه پیدا کنند و با تقویت قوه تخیل مشکلات را حل کنند. 

چرا قصه کودکانه دنباله دار مناسب نیست؟

به همان دلیل که قصه کودکانه دنباله دار برای کودک مفید است، برای کودک مناسب هم نیست. شاید از این جمله تعجب کنید اما واقعیت به همین سادگی است. قصه کودکانه بلند ذهن کودک را درگیر می کند و او را از دنیای کوچک کودکانه به دنیای پیچیده بزرگترها می کشاند. قصه کودکانه دنبال دار اگرچه کودکان را برای آینده آماده می کند اما به همان اندازه آنها را از آینده دچار ترس و وحشت می کند. سختی و مشکلاتی که در رویارویی با قصه کودکانه بلند برای کودک شکل می گیرد، می تواند در سال های بعد، کودک را از نظر روانی با مشکلاتی مواجه کند. به همین دلیل هم برخی خواندن قصه کودکانه دنباله دار را قبل از خواب مناسب نمی دانند و آن را باعث تداوم بی خوابی کودک می دانند. در مجموع قصه کودکانه چه دنباله دار وچه کوتاه، اگر متناسب با سن کودک انتخاب شود نه تنها نامناسب نیست، بلکه برای او مفید هم هست. 

لینک مرجع voolak.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wOOR
نظرتان را بنویسید