در متن لالایی از چه چیزی صحبت می شود

در متن لالایی از چه چیزی صحبت می شود
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

متن لالایی به صورت شعری است که همراه با موسیقی برای کودکان خوانده می شود. متن لالایی از یک طرف در میان فرهنگ ها و اقوام مختلف می تواند مضامین متفاوتی داشته باشد و از سوی دیگر براساس سن کودک و اهدافی که در نوشتن و خواندن آن وجود دارد، متن لالایی متفاوتی را می توانیم شاهد باشیم. اما متن لالایی با هر مضمون و هدفی که نوشته و خوانده می شود برای کودک زیباترین متن است که حس خوبی را در هنگام شنیدن لالایی به دست می آورد. 

موضوع اصلی که در متن لالایی وجود دارد

موضوع اصلی در متن لالایی همواره کودکان هستند. متن لالایی با هر مضمونی که نوشته می شود، محوریت اصلی آن درباره کودک است. در متن لالایی، مادران از آرزوهای خود، غم ها و دردهای خود می گویند و حتی گاهی از طبیعت می خوانند اما در همه آنها کودک وجود دارد. اگر از آرزوهای خود در متن لالایی می گوید، منظورش آرزوهایی است که برای کودک خود دارد و یا اگر از طبیعت می گوید، کودک را به زیبایی های آن تشبیه می کند. 

لالایی در گروه  قصه های کودکانه جای می گیرد

قصه های کودکانه درباره کودکان هستند که با مضامینی کودکانه افسانه ها و داستان هایی را برای کودکان روایت می کنند. قصه های کودکانه که برای سرگرم کردن کودکان خوانده می شود، علاوه بر برانگیختن کنجکاوی کودکان، توانایی های ذهنی کودکان را نیز افزایش می دهد. کودکان با گوش دادن به قصه های کودکانه، به اطراف خود توجه بیشتری می کنند و درباره هر چیزی فکر می کنند. این توجه مهارت هایی همچون خوب شنیدن، خوب دیدن و تفکر را درکودک تقویت می کند. لالایی نیز برای کودکان خوانده می شود و با آنکه قبل خواب و هنگام خستگی شنیده می شود اما خوب شنیدن و تفکر را در کودک تقویت می کند. به همین دلیل لالایی، در گروه قصه های کودکانه قرار می گیرد که می تواند بخشی از مزایای قصه های کودکانه را داشته باشد.

قصه های کودکانه حاوی پیام های فرهنگی هستند

قصه های کودکانه با آداب و رسوم ملت ها آمیخته شده است و نقش مهمی در تغییرات فرهنگی نسل های جدید دارد. قصه های کودکانه پس از پیدایش در طول سال ها در جغرافیای کشورها جابه جا شده اند و تحت تاثیر باورها، اعتقادات و فرهنگ های مختلف قرار گرفته اند. اولین قصه را می توان قصه آدم و حوا دانست و اولین قصه گو را آدم که داستان رانده شدن خود از بهشت و آمدن بر روی زمین را برای فرزندانش بیان کرده است. قصه آدم و حوا شاید بار مذهبی دارد و ابتدا در کتب آسمانی آمده است اما در قالب قصه های کودکانه بارها به شکلی متفاوت برای کودکان گفته شده است و در باور و اعتقاد کودکان به پیدایش نسل انسان موثر بوده است. 

مضامینی که در قصه های کودکانه وجود دارد در متن لالایی وجود ندارد

گفتیم که متن لالایی در گروه قصه های کودکانه قرار می گیرد. اما مضامینی که در قصه های کودکانه وجود دارد، لزوماً در متن لالایی وجود ندارد. در قصه های کودکانه می توان مشکلات کودکان را کودکانه مطرح و راهکاری برای آن ارائه نمود اما متن لالایی این امکان را ندارد و نهایتاً دردها و غم ها  که اصولاً نیز برای مادر است که برای کودک بیان می شود، وجود دارد. 

متن لالایی زیبا برای کودکان

اگر به دنبال متن لالایی می گردید که آرامبخش باشد و بتوانید برای کاهش استرس قبل از خواب استفاده کنید می توانید، متن لالایی زیبای مادرانه خود را با ما به اشتراک بگذارید و ازمتن لالایی ما استفاده کنید.

لینک مرجع voolak.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wOOR
نظرتان را بنویسید