چرا فن پکیج یکسره کار میکند ؟

چرا فن پکیج یکسره کار میکند ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

پکیج یکی از پرکاربردترین وسایل برقی منزل است که هر روزه مورد استفاده ما قرار میگیرد.یکی از مشکلاتی که در پکیج ممکن است به وجود بیاید یکسره کار کردن فن پکیج است ،در این مقاله قصد داریم به توضیح اینکه چرا فن پکیج یکسره کار میکند؟ بپردازیم با تهران سرویس همراه شوید تا به هم به رفع این مشکل بپردازیم.

https://www.tehranservic.com/why-does-the-package-fan-work-perfectly/

آموزش تعمیر فن پکیج

در واقع بعد از اینکه در مطالب آموزشی اینترنت خلاء آموزش تعمیر فن پکیج را احساس کردم خواستم یه مقاله مفصل در این رابطه برای علاقمندان و مخاطبین عزیز سایت پکیجکار ارائه بدم . لازمه قبل از شروع بدونید معمولا اگزوست فن پکیج دیواری چه مشکلاتی را به همراه دارد و در ادامه روش رفع این مشکلات را شرح خواهم داد .

اگزوست فن تخلیه دود پکیج و یا به عبارتی فن پکیج به غیر از سوختن سیم پیچ که البته کمتر اتفاق می‌افتد به چند مشکل دچار میشود :

  • فن پکیج در حین کار صدا میدهد
  • پروانه فن گیر کرده و نمیچرخد
  • شیپوری فن پکیج ذوب شده است
  • فن لرزش دارد و لاستیک لرزه گیر خراب شده است

یکی از مهمترین دلایل صدا دادن فن پکیج هنگام کارکرد، خاک گرفتن پروانه فن میباشد که البته در برخی از پکیج ها نیز ممکن است با ارور مواجه شود . علت صدا دادن پروانه خاک گرفته فن هم به دلیل از تراز خارج شدن پروانه و گیر کردن بدنه فن میباشد . در هر صورت برای رفع مشکل نیاز هست که فن از روی پکیج باز شود و شسته شود و سر جایش بسته شود .

مشکل بعدی گیر کردن پروانه فن میباشد که معمولا با ارور مواجه میشوید و در صورتی که اطمینان پیدا کردید فن نسوخته است دقت کنید احتمال دارد چوب یا چیز دیگری که معمولا توسط پرندگان آورده میشود داخل پروانه گیر کرده باشد .

مشکل دیگر معیوب بودن شیپوری فن میباشد . شیپوری فن وظیفه دارد بخشی از هوایی که فن به بیرون از محفظه احتراق انتقال میدهد را از طریق شیلنگ به پرشر سوئیچ انتقال داده و از این طریق پرشر متوجه سلامت ف

راهنمای جامع آموزش تعمیر پکیج مقاله ای جامع در زمینه عیب یابی و رفع عیب انواع پکیج دیواری میباشد

مشاهده کلیه مقالات آموزش تعمیر پکیج دیواری منتشر شده توسط سایت پکیجکار

برای مشاهده سایر مقالات آموزشی در رابطه با سایر قطعات یدکی پکیج دیواری بیشتر اطلاعات کسب‌ کنید پیشنهاد میکنم به شناسایی قطعات پکیج مراجعه کنید.

علت روشن ماندن فن پکیج

به طور کلی یکسره بودن فن پکیج در فصل زمستان زیاد نگران کننده نیست. زیرا در فصل زمستان همانطور که می‌دانید پمپ پکیج به صورت یکسره کار می‌کند و در حین کار فن دستگاه روشن شده و چند ثانیه پس از قطع شعله فن نیز از کار می‌ایستد.

در حالت عادی فن پکیج دیواری به این صورت عمل می‌کند :

معمولا قبل از اینکه شعله پکیج روشن شود برد الکترونیک به فن فرمان می‌دهد تا روشن شود و شروع به تخلیه گازهای محفظه احتراق کرده و در ثانیه های بعدی و ضمن اینکه پرشر سوئیچ هوا که در حقیقت سنسوری است که وظيفه اعلام سالم بودن فن را دارد پس از تایید پرشر سوئیچ هوا نسبت به سالم بودن فن پکیج برد کنترل فرمان برقراری شعله را به شیر کنترل گاز می‌دهد.

پس در حقیقت فن پکیج زمانی شروع به کار می‌کند که پرشر سوئیچ هوا تایید کرده باشد و همچنین زمانی که شعله پکیج قطع شود معمولا تا یک دقیقه فن به صورت اتوماتیک روشن بوده تا کلیه گازهای حاصل از احتراق تخلیه شود و سپس فن خاموش می‌شود.

فن پکیج یکسره کار می‌کند

همانطور که عرض کردم ابتدا دلیل حساسیت خود را نسبت به روشن ماندن فن پکیج مشخص کنید، چون اگر پکیج دیواری در عملکرد خود نسبت به گرم کردن آب مصرفی و رادیاتورها مشکلی ندارد دلیلی ندارد نگران کارکرد یکسره فن پکیج باشید، زیرا در فصل زمستان ممکن است در روزهایی که هوا خیلی سرد می‌باشد مدت زمان خاموش بودن فن پکیج بسیار کوتاه باشد و این به هیچ عنوان موضوع نگران کننده ای نیست.

علت روشن ماندن فن پکیج چیست؟

فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان، پکیج در هر فصلی در حال خدمت رسانی به اعضای خانواده است و از آنجایی که جزو لوازم پرمصرف خانه محسوب می‌شود، استهلاک بالایی دارد؛ به همین دلیل خواه‌ناخواه ممکن است سر و کار شما به تعمیرات پکیج دیواری بیفتد و به همین دلیل بهتر است با یکی از مهم ترین مشکلات متداول پکیج آشنا شوید تا در زمان بروز آن بتوانید برای دریافت کمک از تکنسین، حساب‌شده‌تر عمل کنید.

در این مقاله از تهران سرویس آنلاین به سراغ مشکل روشن ماندن فن پکیج رفته‌ایم و دلایل وقوع چنین مشکلی را شرح داده‌ایم؛ گرچه نباید فراموش کرد که تعمیر پکیج هر برندی از بوتان گرفته تا تعمیر پکیج ایران رادیاتور به تخصص و تجربه‌ی کافی نیاز دارد و بهتر است در هنگام بروز مشکلات، شخصا وارد عمل نشوید، اما دانستن برخی اصول می‌تواند در هنگام دریافت کمک، راهگشا باشد.

فن پکیج چگونه کار می‌کند؟

فن پکیج موظف است تا دود را از محفظه احتراق به هوای آزاد هدایت کند. گاهی فن یکسره روشن می‌ماند و که در برخی موارد جای نگرانی نیست؛ چراکه به خصوص در فصول سرد سال، پمپ پکیج یکسره کار کرده و فن نیز تقریبا یکسره روشن خواهد بود؛ اما اگر در فصل گرم سال به سر می‌برید و فن پکیج یکسره کار می کند، بهتر است به فکر بررسی علت روشن ماندن فن پکیج باشید.

چرا فن پکیج روشن می ماند؟

اگر فن پکیج یکسره کار می کند و به هیچ وجه خاموش نمی‌شود و در عین حال دستگاه دچار اختلال شده، با کد خطا مواجه می‌شوید و آب هم گرم نمی‌شود؛ ممکن است یکی از موارد زیر برای پکیج پیش آمده باشد:

  1. مسدود شدن دودکش
  2. خرابی الکترود جرقه زن پکیج
  3. خرابی فن پکیج
  4. پوسیدگی یون الکترود پکیج
  5. خرابی برد یا پرشر پکیج

در شرایط بالا، فن پکیج یکسره کار می کند اما پکیج جرقه نمی‌زند و روشن نمی‌شود. در ادامه به بررسی هرکدام از موارد بالا خواهیم پرداخت.

مسدود شدن دودکش

دودکش پکیج از قطعات مهم آن محسوب می‌شود و اگر در کارکرد آن اختلالی ایجاد شود، فن پکیج یکسره کار می‌ کند اما خود پکیج روشن نخواهد شد. می‌توانید پیش از اینکه با تهران سرویس آنلاین تماس بگیرید، دودکش‌ها را بررسی کنید تا در صورت مسدود شدن توسط لانه پرندگان، مشکل را برطرف کنید. اما اگر از فلنج نامناسب برای دودکش استفاده کرده باشید و تعادل در مکش و دهش فن را برهم زده باشید، بهتر است حتما از تکنسین تعمیر پکیج کمک بخواهید.

اگر فلنج نامناسب باشد، دودکش قادر به تخلیه دود نخواهد بود و در نتیجه نمی‌تواند دود را به بیرون هدایت کند. همین موضوع باعث می‌شود سنسور پکیج فعال شود و دستگاه به صورت خودکار خاموش شده و فن پکیج یکسره کار کند. دلیل بروز این مشکل، اغلب نصب نامناسب پکیج است که اگر به افراد ماهر سپرده شود، مشکلات این چنینی نیز به وجود نخواهد آمد.

خرابی الکترود جرقه زن پکیج

الکترود وظیفه کنترل سوختن درست شعله را بر عهده دارد و زمانی که با خرابی مواجه شود، می‌تواند باعث شود تا فن پکیج یکسره کار کند. اولین اقدام جهت رفع مشکل الکترود، اندازه‌گیری ولتاژ جریان برق دستگاه است؛ چراکه پکیج در ولتاژهای پایین اصلا روشن نمی‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که این بررسی را شخصا انجام ندهید، چراکه هم به ابزار و هم به تخصص نیاز دارد.

خرابی فن پکیج

ممکن است هیچکدام از دو مورد بالا باعث این نشده باشند که فن پکیج یکسره کار کند و مشکل از خود فن باشد. بررسی فن پکیج و عیب یابی آن، و نیز چک کردن مواردی نظیر گیر کردن کنتاکت رله فن و یا خرابی برد کنترل، از آن دسته مواردی هستند که مختص تکنسین تعمیر پکیج است و دستکاری در هرکدام از این قطعات می‌تواند خرابی و هزینه‌های زیادی را متحمل شما کند. پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی این مورد، حتما با تهران سرویس آنلاین تماس بگیرید.

پوسیدگی یون الکترود پکیج

یون الکترود پکیج می‌تواند در گذر زمان اکسید شده و پوسیده شود و در نتیجه موجب شود تا فن پکیج یکسره کار کند؛ چراکه جرقه زن، دیگر توان جرقه زدن را نخواهد داشت. بررسی این مورد و نیز تعویض این قطعه، امری است که باید توسط متخصص انجام شود و بدون داشتن تجربه در امور مربوط به تعمیرات پکیج،قادر نخواهید بود تا پوسیدگی یون الکترود پکیج را برطرف کنید.

خرابی برد یا پرشر پکیج

مورد دیگری که موجب اختلال در عملکرد فن پکیج می‌شود، ایجاد خرابی در برد یا پرشر پکیج است که تشخیص آن اصلا کار ساده‌ای نبوده و بدون داشتن مهارت امکان‌پذیر نیست. پیشنهاد می‌کنیم در چنین مواردی حتما از کمک تعمیرکار پکیج استفاده کنید.

 

آیا می توان از خراب شدن فن پکیج پیشگیری کرد؟

زمانی که فن پکیج یکسره کار می‌کند، ممکن است دچار مشکل خرابی فن پکیج نیز بشوید. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، پیشنهاد می‌شود حتما پکیج را هر شش ماه یکبار و به صورت دوره‌ای سرویس کنید و بررسی تمامی قطعات و نیز جرم گیری یا رسوب زدایی پکیج را نیز به موقع انجام دهید. به این ترتیب از بروز مشکلات بعدی برای پکیج پیشگیری خواهید کرد.

تهران سرویس آنلاین مفتخر است که تمامی خدمات مربوط به نصب، سرویس و تعمیر پکیج دیواری را با همکاری بهترین متخصصین به شما ارائه می‌کند و نیز تمامی موارد را نیز ضمانت کرده تا خیال شما از بابت موارد انجام شده راحت باشد.

 

اگر شما هم با مشکل یکسره کار کردن فن پکیج مواجه هستید و یا سوالی در خصوص سرویس‌های دوره‌ای پکیج دارید، همین‌جا و در بخش نظرات از تهران سرویس آنلاین راهنمایی بخواهید، ما در کنارتان هستیم.

تست فن پکیج

هنگامی که شعله پکیج روشن می‌شود، فن دود و گاز ایجاد شده از این احتراق را از دستگاه خارج می‌کند و هوای لازم را از طریق مکش به داخل دستگاه می‌آورد. فن پکیج برای بیرون بردن دوده و آوردن هوای تازه از برق استفاده می‌کند. پکیج‌های فن‌دار نیز برای انجام این پروسه به دودکش دوجداره نیاز دارند.

اگر فن پکیج از کار بیافتد، به دستگاه اجازه روشن شدن نمی‌دهد. به یاد داشته باشید فن از برق 220 ولت تغذیه کرده و این انرژی از طریق برد به آن می‌رسد. اگر این انرژی به فن نرسد باید ایراد را در رله جستجو کنیم، اما اگر برق 220 ولت به فن برسد و باز هم کار نکند، این یعنی فن مشکل پیدا کرده است. به دلیل اینکه فن پکیج با برق 220 ولت کار می‌کند، روش تجربی و عملی برای تست فن پکیج این است که سیم‌های فن را به صورت مستقیم به برق شهر وصل کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

یک راه دیگر برای تست فن پکیج، گوش دادن به صدای آن است. گاهی اوقات فن خراب شده، با انرژی کمتر و صدای بیشتری کار می‌کند، زیرا توان کافی برای ورود هوا و خروج دوده را ندارد. در این حالت برای تست خرابی فن به آوومتر نیاز داریم. باید آوومتر را روی حالت بیزر قرار داد و دو سر اتصال را به آن متصل کرد. اگر فن پکیج سالم باشد، بعد از روشن شدن دستگاه اتصال برقرار شده و صدای بیزر شنیده می‌شود.

تعمیرات پکیج در محل:

در بیشتر مواقع امکان تعمیر پکیج در محل وجود دارد. همچنین تعمیرکار ارسالی از طرف تهران سرویس با توجه به وضعیت شرح داده شده توسط مشتری پیش بینی های لازم جهت آوردن قطعات یدکی را انجام داده و تمام سعی وی این است که بتواند در کمترین زمان ممکن و در همان محل پکیج شما را تعمیر نماید.

ضمانت ۶ ماه تعمیر پکیج :

در تهران سرویس تمامی خدمات تعمیر و سرویس پکیج با ضمانت ۶ ماه انجام میگیرد. و در صورت بروز هر مشکل پس از ارائه خدمات با تماس با پشیبانی تهران سرویس مشکل ایجاد شده بدون هیچ گونه هزینه برای مشترک عزیز رفع خواهد شد.

چرا تعمیرکار پکیج خود را باید از تهران سرویس سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیر پکیج 

۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان

۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن

۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما

۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی

۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه

۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال

۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها

۹-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت

۱۰-بالاترین رضایت مردمی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0lp5
نظرتان را بنویسید