تعمیر پکیج ایمرگاس

تعمیر پکیج ایمرگاس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

تعمیر پکیج ایمرگاس (immergas water heater repair ) پکیج ایمرگاس یکی از انواع مدل پکیج‌هایی است که توانسته طرفداران زیادی را به دلیل مزایایی که ارائه می‌دهد پیدا کند. اما یکی از مشکلاتی که اکثر مواقع مصرف کنندگان با آن روبرو هستند بحث یک تعمیرکار کاربلد برای عیب یابی و تعمیر پکیج ایمرگاس است. در این مقاله ما نحوه عیب یابی و تعمیر پکیج ایمرگاس را توضیح می‌دهیم تا با آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید و بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

https://www.tehranservic.com/repair-of-emergas-package/

انواع مدل‌های مختلف پکیج ایمرگاس

یکی از بزرگترین تولید کننده‌های پکیج در سطح جهان ایمرگاس می‌باشد که دارای بیش از 75 نوع محصول در پنج مدل متفاوت می‌باشد که آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

پکیج ایمرگاس تک مبدل Bithermic:

این پکیج در دو نوع فن دار به نام Eolo و بدون فن به نام Nike star وجود دارد که برای فضاهایی با مساحت 150 متر مربع مناسب است. پکیج تک مبدله دارای صفحه نمایش برای کد خطا، سیستم ضد یخ زدگی، سیستم بای پاس اتوماتیک، سیستم ضد گریپاژ و سیستم احتراق آهسته می‌باشد.

پکیج ایمرگاس دو مبدل Mono thermic:

این پکیج دارای ظرفیت 000/24 تا 000/32 کیلو کالری برای فضاهایی به مساحت 180 تا 200 متر مربع مناسب است. پکیج‌های دو مبدل در دو نوع EOLO و Nike موجود هستند که نوع اول فن دار است و با سه ظرفیت 24 و 28 و 32 کیلو وات در بازار موجود است و نوع دوم نیز تک مبدل با ظرفیت‌های 24 و 28 کیلو وات تولید می‌شود. هر دوی این مدل‌ها دارای صفحه نمایش برای حالت عملکرد دستگاه می‌باشند.

این پکیج دارای راندمان 93% می‌باشد و دودکش آن نیز دو جداره است. در مناطقی که دارای آب با املاح زیادی هستند می‌توان از این پکیج استفاده کرد. از دیگر امکانات این پکیج می‌توان به مبدل حرارتی استنلس استیل که برای تولید آب گرم مصرفی به صورت جداگانه، سیستم کنترل جریان خودکار گاز عیب یاب الکترونیکی، سیستم احتراق آهسته مدولاسیون، سیستم آیونایز حفاظت از شعله، سیستم بای پاس اتوماتیک، قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی و جرقه زن الکترونیکی اشاره کرد.

پکیج ایمرگاس چگالشی Victorix:

پکیج چگالشی ایمرگاس با راندمان 107% و بالاتر دارای 8 مدل متفاوت با ظرفیت‌های 26 تا 115 کیلو وات می‌باشد. تمامی‌مدل‌های این پکیج از نوع فن دار با محفظه احتراق بسته می‌باشند. این پکیج برای فضاهایی با مساحت 200 تا 1100 متر مربع مناسب می‌باشد. از مزایای این پکیج می‌توان به قابلیت اتصال سری تا 8 دستگاه برای استفاده در مساحت‌هایی تا 5000 متر مربع و همچنین کاهش 50 درصدی سوخت نسبت به موتورخانه‌های معمولی، کاهش 30 درصدی استفاده از گاز، قابلیت اتصال از ظرفیت 50 تا 115 کیلو وات به منبع آب گرم می‌توان اشاره کرد. این پکیج دارای قابلیت‌هایی مانند حفاظت در برابر رسوب گرفتگی، سیستم عیب یابی خودکار به صورت نمایش خطا بر روی صفحه نمایشگر، سیستم مدولاسیون کارکرد، سیستم ضد یخ زدگی و سیستم بای پاس اتوماتیک اشاره نمود.

پکیج ایمرگاس دیواری مخزن دار Avio-Zeus:

پکیج ایمرگاس دیواری مخزن دار دارای سه ظرفیت 24، 28 و 32 کیلو وات می‌باشد که برای مساحت‌هایی از 150 تا 300 مترمربع مناسب است. این پکیج‌ها در دو نوع فن دار و بدون فن در بازار تولید می‌شوند و مخزن این پکیج که از نوع استنس استیل 316 L است تا ظرفیت 28 کیلو وات 45 لیتری و 32 کیلو وات 60 لیتری می‌باشد. این پکیج برای مناطقی که دارای املاح آب زیادی می‌باشند مناسب است و می‌توان در محیط بیرون نیز نصب شود زیرا در مقابل نفوذ آب مقاوم است. دو مدل این پکیج ZEUS و AVIO نام دارند که مدل اول مخزن دار و دومی‌بدون فن می‌باشد.

پکیج ایمرگاس زمینی مخزن دار Hercules:

پکیج ایمرگاس زمینی هرمدل تنها دارای یک مدل با ظرفیت 32000 است اما در دو مدل با مخزن 50 L با ارتفاع 850 میلی متر و 120 L با ارتفاع 1600 میلی متر تولید می‌شود. این پکیج می‌تواند آب گرم مصرفی دو حمام را تامین کند زیرا دارای قابلیت تامین 15 تا 24 لیتر بر دقیقه آب گرم است. برخی از قابلیت‌های این پکیج عبارتند از: چهار ستاره بودن نشان اروپا، سیستم کنترل لحظه به لحظه دمای محیط متناسب با تغییرات محیط بیرون، سیستم عیب یاب الکترونیکی و سیستم ایمنی تخلیه گازهای احتراق.

مشخصات پکیج ایمرگاس

 دارای حفاظت دربرابر گیرپاژ پمپ

✔ مشعل اتمسفریک با سیستم جرقه زن خود کار

 سیستم آیو نایز حفاظت از شعله

 سیستم ایمنی تخلیه گاز

 سیستم ایمنی عیب یاب الکترونیک

 سیستم ضد یخ زدگی

 سیستم ایمنی کنترل حد اقل و حداکثر فشارآب در گرمایش

 سیستم ایمنی مربوط به محدود کننده حداکثر دمای آب

 سیستم کنترلی میکرو پروکسروی عملکرد دستگاه

 سیستم احتراق آهسته

 سیستم نواسان دمای آب

 سیستم بای کس خودکار

 سبستم تنظیم خودکار جریان گاز

 سیستم هواگیری خودکار

تعمیر پکیج ایمرگاس

اگر پکیج شما دارای مشکلاتی مانند نشتی یا آبریزش، گرم نکردن شوفاژ، نمایش کد خطا یا ارور و کار نکردن پکیج، سر و صدای نا هنجار و بلند، روشن نشدن پکیج، افت فشار مداوم، خاموش شدن مداوم پکیج، گرم نکردن آب و یا…. باشد سریعا باید جهت رفع عیب و تعمیر پکیج اقدام نمایید و با زرین سرویس تماس بگیرید. تعمیرکار پکیج ایمرگاس باید فردی باتجربه و آموزش دیده باشد زیرا این پکیج با بیش از 25 قطعه ساختار متفاوتی با سایر پکیج‌های موجود در بازار دارد. اگر فردی آموزش ندیده به تعمیر پکیج شما بپردازد، ممکن است آسیب‌های بیشتری نیز به آن وارد نماید. تعمیرکاران زرین سرویس بعد از بررسی پکیج شما به تعمیر آن می‌پردازند و بعد از کسب اطمینان اگر قطعه مربوطه قابل تعمیر نبود، تعویض آن با نسخه اورجینال انجام می‌شود زیرا هزینه تعمیر یک قطعه بسیار کمتر از تعویض آن می‌باشد اما اگر در نهایت نیاز به تعویض قطعه داشته باشید به شما علت‌ها و گزارشات عیب یابی کامل داده خواهد شد تا با اطمینان خاطر از به صرفه بودن تعویض، این کار را انجام دهید.

سرویس پکیج ایمرگاس immerges

همه ما می‌دانیم که سرویس پکیج امری ضروری در نگهداری و سالم ماندن پکیج می‌باشد. اما بسیاری از افراد این امر را نادیده گرفته و یا به آن توجهی نمی‌کنند و دچار عواقبی مانند از کار افتادن پکیج می‌شوند. پس لازم است که این امر را جدی بگیرید. از جمله کارهای مهمی‌که یک تعمیرکار باید در هنگام سرویس پکیج ایمرگاس انجام دهد این است که به رسوب زدایی آن بپردازد. اگر پکیج شما زمان زیادی را برای گرم کردن صرف می‌کند و یا دارای افت فشار آب می‌باشد بدانید که به سرویس پکیج و رسوب زدایی آن احتیاج دارید. همانطور که در قسمت قبل ذکر کردیم یک تعمیرکار باید در زمینه تعمیر و سرویس آموزش‌های لازم را دیده باشد. حتی در زمینه رسوب زدایی نیز باید به این نکته دقت داشته باشید. زیرا اگر رسوب زدایی نیز با مهارت‌های لازم خود انجام نشود ممکن است رسوب‌ها به قسمت‌های دیگر پکیج نفوذ کنند و باز هم نیاز به یک رسوب زدایی دیگر داشته باشید که هزینه‌های اضافی را در می‌گیرد.

انجام سرویس پکیج مزایایی دارد که آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • سرویس پکیج باعث می‌شود که در هنگام باز کردن دستگاه سایر عیوب را نیز شناسایی کینم.
  • با انجام سرویس پکیج به عمر دستگاه خود کمک کرده و راندمان آن را افزایش می‌دهیم.
  • با پرداخت هزینه کمتر برای سرویس‌های دوره ای و منظم می‌توان از هزینه‌های هنگفت تعویض قطعه و پکیج جلوگیری نمود.
  • سرویس پکیج به ظاهر و زیبایی آن کمک می‌کند زیرا با سرویس پکیج به تمیز کردن و رسوب گیری آن نیز می‌پردازیم.

هزینه سرویس و تعمیر پکیج ایمرگاس

هزینه تعمیر و سرویس پکیج ایمرگاس بستگی به وقت و مقدار کاری دارد که سرویس کار برای آن می‌گذارد. گاهی اوقات زمانی که برای رسوب گیری و شستشوی یک پکیج صرف می‌شود بسیار زیادتر نسبتبه یک پکیج دیگر است، زیرا افرادی که سرویس پکیج را پشت گوش بیندازند قطعا پکیجی با رسوب‌های بسیار فراوان دارند که وقت و زمان بیشتری برای سرویس میطلبد که باید هزینه بیشتری را نیز متقبل شوند. درمورد تعرفه تعمیر پکیج نیز فاکتورهایی مورد نظر است که باعث تغییر در رنج قیمت شده و نمی‌شود عدد ثابتی را برای هزینه اعلام کرد. تا زمانی که علت و و میزان خرابی پکیج مشخص نشده باشد نباید حرفی از قیمت زده شود. بنابراین بعد از تماس با تعمیرکاران زرین سرویس و بررسی‌های دقیق از میزان خرابی، هزینه تعمیر به شما اعلام می‌شود. این هزینه به فاکتورهایی مانند نوع خرابی پکیج، نیاز به تعویض قطعات، زمان و میزان سختی کار شما بستگی دارد.

کد خطای پکیج دیواری ایمرگاس

مهم ترین کد خطای پکیج دیواری ایمرگاس کدام است؟ آشنا شدن با ارور های پکیج دیواری ایمرگاس از مهم ترین روش هایی است که باید برای کاهش احتمال ریسک یا خطر در هنگام بروز مشکل یا خرابی در پکیج به کار گرفت. در صورت آشنایی با ارورهای پکیج ایمرگاس انجام مراحل تعمیر پکیج دیواری ایمرگاس به سادگی امکانپذیر خواهد بود.

ارور 01 _ عدم تشکیل شعله

ارور 02 _ فعال شدن سنسور حد

ارور 03 _ معیوب بودن دودکش

ارور 04 _ هشدار فعال شدن سنسور دود

ارور 05 _ هشدار تعویض ان تی سی

ارور 06 _ هشدار معیوب شدن قطعه ان تی سی

ارور 08 _ هشدار بالاترین تعداد ریست پکیج

ارور 10 _ هشدار افت فشار آب

ارور 11 _ هشدار مشکل در تخلیه دود

ارور 15 _ نمایش خراب یا معیوب شدن برد

ارور 20 _ هشدار تشکیل نشدن شعله

ارور 24 _ خرابی دکمه های پنل

ارور 27 _ وجود مشکل در مدار گرمایش

ارور 31 _ هشدار مشکل در سیستم ترموستات

ارور 37 _ هشدار افت فشار ولت ورودی

ارور 38 _ خاموش شدن شعله

ارور 43 _ خاموش شدن پکیج (به صورت مکرر)

انجام تعمیرات پکیج ایمرگس در تهران در صورت عدم رعایت اصول ایمنی و همینطور مهم ترین اصول تعمیرات پکیج، نه تنها یک گزینه مفید و مقرون به صرفه نخواهد بود، بلکه می تواند باعث ایجاد خرابی هایی جدید برای پکیج گردد.

مشکلات متداول پکیج ایمرگس

بررسی دقیق تمامی مشکلات متداول پکیج ایمرگس در هر یک از مدل های پکیج به صورت لیست وار، یک راهنما جامع برای کاربران این پکیج محسوب می شود. راهنمایی جامع که با استفاده از آن امکان آشنایی با مشکلات و حتی ارورهای پکیج ایمرگاس به سادگی فراهم می گردد.

علت گرم نشدن آب در پکیج ایمرگاس چیست؟

اینکه چرا آب در پکیج ایمرگاس گرم نمی شود، دلیل یا دلایل مشخصی دارد. بررسی اتصالاتی که باعث یا مانع رسیدن آب و گاز به پکیج می شود، در صورت بروز این مشکل باید در اولویت قرار گیرد. اطمینان از نحوه صحیح سوختن گاز و همینطور ایجاد جرقه در میله یون نیز باید در اولویت قرار گیرد.

اطمینان از رسیدن آب به حد نصاب در پکیج و عدم وجود مانع یا موانع مختلف در این مسیر را نیز فراموش نکنید. در صورت بروز این مشکل در فصل زمستان باید از یخ زدگی یا عدم یخ زدگی لوله هایی که جریان آب را به پکیج می رسانند، مطمئن شوید. خراب یا معیوب شدن مبدل حرارتی از جمله دلایل دیگری است که باعث عدم گرم شدن آب در پکیج می شود.

چرا آب بیش از اندازه در پکیج ایمرگاس داغ می شود؟

علت داغ شدن بیش از اندازه آب در پکیج ایمرگاس معمولا ناشی از تنظیم نبودن دمای پکیج است. مسدود شدن لوله های آب به دلیل وجود املاح زیاد و یا دلایلی از این دست نیز می تواند باعث بیش از اندازه داغ شدن آب شود. از جمله دلایل دیگری که باعث بروز این مشکل می شود، می توان به خرابی سنسور حرارتی اشاره کرد.

علت گرم نبودن آب در پکیج ایمرگاس چیست؟

اگر آب به حد کافی گرم نمی شود، باید مشکل را در پایین بودن درجه حرارت آب بررسی کرد. بالا بردن دمای تا 125 درجه از جمله راهکارهایی است که می توانید بدون کمک تکنسین تعمیرات پکیج ایمرگاس انجام دهید.

چرا شعله یا جرقه در آبگرمکن ایجاد نمی شود؟

در صورتی که شعله یا جرقه ای در آبگرمکن ایمرگاس ایجاد نشود، باید نسبت به بررسی اتصال گاز و آب به دستگاه اقدام کنید. وجود هوا در مسیر گاز نیز می تواند از مهم ترین دلایل بروز این مشکل باشد. پیش از انجام این مراحل باید از باز بودن شیر گاز و همینطور عدم خرابی یا عیب در میل یون اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است تا عملکرد فلومتر را بررسی کنید و از هماهنگ بودن جریان آب و گاز مطمئن شوید.

علت ایجاد صدای غیر طبیعی در پکیج دیواری ایمرگاس چیست؟

به گوش رسیدن صدای غیر طبیعی از پکیج ایمرگاس می تواند هشداری جدی برای نمایش مشکلات رایج یا مشکلات جزئی پکیج باشد. در این صورت برای اطمینان از وجود یا عدم وجود مشکل باید نسبت به بررسی شعله پکیج و اطمینان از آبی سوختن شعله اقدام کنید. در صورتی که گاز نشتی داشته باشد، یا شعله های پکیج غیر یکنواخت یا ناپایدار باشند، باید برای رفع صدای غیر طبیعی از پکیج نسبت به بررسی میزان هوا و فشار در پکیج اقدام کنید.

تعمیر پکیج ایمرگاس بصرفه است یا خرید پکیج ایمرگاس؟

روزانه ده‌ها مشتری با ما تماس گرفته و سؤالاتی می‌پرسند مبنی بر اینکه آیا پکیج ایمرگاس ایشان قابل تعمیر بوده؟ یا راهی جز تعویض آن وجود ندارد ما این امکان را برای تمامی مشتریان خود فراهم آورده‌ایم تا کارشناسان فدک تهویه با بازدید دستگاه شما با صرف وقت و تجربه تا حد امکان نسبت به تعمیر پکیج ایمرگاس شما اقدام کنند زیرا هزینه تعمیرات پکیج ایمرگاس ده‌ها برابر کمتر از تعویض آن با یک دستگاه پکیج دیواری نو است ولی در صورت هزینه‌بردار بودن این مورد و به‌صرفه نبودن آن به شما گزارشی کامل درست و کارشناسانه خواهند داد و این اطمینان را به شما خواهند داد که تعویض پکیج ایمرگاس به‌صرفه‌تر از تعمیر آن خواهد بود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mDLG
نظرتان را بنویسید