ثبت نام کنکور ارشد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 به صورت اینترنتی در سایت سنجش انجام میشه که داوطلبایی که قصد ورود به این مقطع رو دارن باید در زمان ثبت نام که حدودا در آذر ماه هست با مطالعه کامل دفترچه و اطلاع از تموم شرایط، فرم ثبت نام ارشد 1401 رو تکمیل کنن.





در حال حاضر اصلی ترین راه برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از طریق شرکت در کنکور کارشناسی ارشد است که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شه. داوطلبای شرکت کننده در ثبت نام کارشناسی ارشد 1401 شانس قبولی در یکی از دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه، پردیس های خودگردان، دانشگاه های غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و همچنین دانشگاه آزاد رو دارن.

اما از اونجایی که خیلی از داوطلبا آشنایی با نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1401 ندارن و نمی دونن که چه زمانی باید برای این ثبت نام اقدام کنن برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان ونحوه ثبت نام آرمون کارشناسی ارشد توضیح دادیم. با ما همراه باشین!



زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 1401
داوطلبایی که قصد ثبت نام کنکور ارشد رو دارن باید پیگیر اطلاعیه های مختلف باشن تا از زمان ثبت نام ارشد این آزمون مطلع شده و خودشون رو تا اون تاریخ برای ثبت نام آماده کنن.



ثبت نام کنکور ارشد سال گذشته از تاریخ 16 آذر ماه شروع شد و داوطلبا فرصت داشتن این ثبت نام رو تا تاریخ 23 آذر ماه انجام بدن. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، زمان مجدد برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفته شد و داوطلبان امکان ثبت نام جدید و یا ویرایش اطلاعات خود را داشتند.



اما بنا به اطلاعیه های سازمان سنجش هنوز خبری از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 نشده و به داوطلبا توصیه میشه که در کانال تلگرامی و یا صفحه مجازی اینستاگرام برای دریافت آخرین اخبار مربوط به کارشناسی ارشد عضو بشن.





زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 به محض مشخص شدن تو این مقاله اطلاع رسانی میشه.



طبق اعلام سخنگوی سازمان سنجش، داوطلبان جا مانده از ثبت نام کنکور ارشد می توانند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه به باجه های رفع نقص کارت مراجعه کرده و در کنکور ارشد سال 1401 شرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد




شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد 1401
یکی از پر تکرار ترین سوالات متقاضیای کنکور کارشناسی ارشد 1401 در خصوص شرایط ثبت نام کنکور ارشده که در این قسمت مهم ترین شرایط لازم برای ثبت نام رو گذاشتیم.



از مهم ترین شرایط اختصاصی کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا دکتری حرفه ایه که البته دانشجوهای مقطع کارشناسی که تا پایان شهریور سال گذشته فارغ التحصیل بشن هم می تونن در صورت داشتن سایر شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 رو انجام بدن.



پذیرفته شدگان نهایی رشته های تحصیلی دوره شبانه، نیمه حضوری، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، بین الملل و دوره مجازی در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال سال گذشته در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و یا انصراف از اون با رعایت سایر شرایط و ضوابط می تونن در آزمون کارشناسی ارشد 1401 ثبت نام و شرکت کنن.



داوطلبایی که در دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته پذیرفته شدن (در مرحله نتایج نهایی یا تکمیل ظرفیت)، حق شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1401 رو ندارن.



داوطلبای شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و اون رو پیش خودشون نگه دارن.



برای مطالع کامل شرایط و ضوابط ثبت نام می تونین دفترچه ارشد رو دانلود و مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید : دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد 1401
ثبت نام کنکور ارشد 1401 به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش انجام میشه و داوطلبایی که قصد تکمیل فرم ثبت نام رو دارن باید بعد از ورود به این سایت و خرید کارت اعتباری ثبت نام با وارد کردن اطلاعات لازم فرم ثبت نام کنکور ارشد 1401 رو تکمیل کنن.



فرایند ثبت نام ارشد 1401 به طور خلاصه:


ورود به سایت sanjesh.org
دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد 1401
پرداخت هزینه ثبت نام
پر کردن فرم ثبت نام 


بیشتر بخوانید: تاثیر معدل در کنکور ارشد


راهنمای تصویری ثبت نام:


1ابتدا وارد سایت سازمان سنجش بشین و روی گزینه "ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد" کلیک کنین.







2در صفحه باز شده روی گزینه "ثبت نام جدید" کلیک کنین.







3در ادامه باید سریال کارت خریداری شده رو وارد کنین.







4سپس عکس خود رو آپلود کنین.







5در ادامه فرم اینترنتی ثبت نام رو پر کنین.







با کلیک روی گزینه "تایید و ادامه" اطلاعات ثبت نامی شما به همراه شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام نشون داده میشه.



این تصاویر مربوط به ثبت نام سال قبله که به محض این که تغییری در روند ثبت نام امسال ایجاد بشه این تصاویر به روز رسانی میشه.

در ادامه بخوانید : نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد
داوطلبان می توانند کلیه سوالات خود را پیرامون ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسند.


سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور ارشد چه زمانی انجام میشه؟
این ثبت نام در آذر ماه انجام میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته شده.

2- دانشجوی شبانه ارشد می تونه بدون انصراف تو کنکور ارشد شرکت کنه؟
خیر، دانشجوی ارشد حق ثبت نام تو آزمون ارشد رو نداره و باید تا تاریخ مشخص شده، انصراف قطعیش رو به دانشگاه تحصیلش اعلام کنه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

3- ثبت نام کنکور ارشد به چه نحوی انجام میشه؟
این ثبت نام به صورت اینترنتی در سایت سنجش انجام میشه که لینک ورود به این سایت و راهنمای تصویری ثبت نام در این مقاله گذاشته شده.
منبع : ثبت نام کنکور ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/B95N
نظرتان را بنویسید