ثبت نام دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در صورتی که واجد شرایط گفته شده در آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت بهداشت 99 باشند ، می توانند از تسهیلات ویژه استفاده کرده و در صورت کسب حد نصاب تعیین شده در آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 ، در مقطع دکتری تخصصی پذیرفته شوند .



وزارت بهداشت به منظور تسهیل روند آموزشی دانشجویان ممتاز کارشناسی ارشد و دکتری عمومی دانشگاه های علوم پزشکی ، بر طبق مفاد آیین نامه تدوین شده توسط این وزارتخانه ، تسهیلات ویژه ای برای پذیرش دانشجوی دکتری استعداد درخشان قرار داده است .

دانشجویان استعداد درخشان در صورتی که واجد شرایط تعیین شده توسط وزارت بهداشت بوده ، می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده نمایند . این دسته از داوطلبان شانس بالاتری در پذیرفته شدن در رشته محل مورد نظر خود نسبت به رقبا دارند که جهت آگاهی علاقمندان ، در ادامه شرایط و ضوابط پذیرش دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت ارائه شده است .






نحوه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان دکتری بهداشت 99
طبق آیین نامه پذیرش دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت 99 دانشجویانی که واجد شرایط تعیین شده باشند می توانند به شرط شرکت در آزمون و کسب 90 % نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد در رشته محل انتخابی و حداکثر تا 10 درصد از ظرفیت پذیرش سهمیه آزاد پذیرفته شوند . طبق دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت جزئیات نحوه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان دکتری بهداشت 99 به شرح زیر می باشد :



 ظرفیت پذیرش دکتری استعداد درخشان ، مازاد بر ظرفیت رسمی هر رشته محل مندرج در دفترچه انتخاب رشته است .

 در رشته های با پذیرش کمتر از 5 نفر حداقل یک نفر پذیرفته خواهد شد .

 پذیرش دانشجوی دکتری استعداد درخشان بر مبنای اولویت نمره ، ترتیب چینش رشته محل و همچنین ظرفیت پذیرش خواهد بود .

 پذیرش و معرفی دانشجویان واجد شرایط به دانشگاه ها توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی صورت می گیرد .

 برای استفاده از سهمیه مازاد در پذیرش دستیار پزشکی و دندانپزشکی و دکتری تخصصی داروسازی ، لازم است داوطلبان حداقل 40 امتیاز را بر اساس شیوه نامه تدوین شده کسب نمایند .

 در صورت عدم پذیرش دانشجویان استعداد درخشان واجد شرایط به صورت مازاد توسط دانشگاه ها ، دبیرخانه می تواند حداقل یک نفر از تعداد ظرفیت پذیرش آزاد رشته محل کم کرده و آن را به دانشجویان استعداد درخشان اختصاص دهد .

 دانشجویان واجد شرایط در صورت قبولی یا عدم قبولی ، می توانند تنها یک مرتبه از این تسهیلات بهره مند گردند .

 فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که موفق به کسب رتبه شده اند با رعایت سایر شرایط آیین نامه می توانند از تسهیلات بالا بهره مند شوند .

حتما بخوانید: دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت









شرایط پذیرش دانشجویان استعداد درخشان دکتری بهداشت 99
داوطلبان بهره مندی از تسهیلات ویژه استعدادهای درخشان دکتری وزارت بهداشت می بایست واجد حداقل یکی از شرایط گفته شده در آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت باشند که شرایط مورد درخواست به شرح زیر می باشد :



 نفرات اول تا سوم انفرادی و رتبه اول تیمی کشوری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در هر یک از سه حیطه المپیاد مذکور با معرفی دبیرخانه المپیاد علمی .

توجه : در صورت داشتن مقام تیمی ، هر یک از اعضای تیم در مرحله فردی می بایست 80 % نمره نفر سوم انفرادی همان حیطه را کسب نموده باشند .

​ برگزیدگان دارای رتبه های اول تا سوم کشوری جشنواره رازی و جشنواره های خوارزمی و جوان خوارزمی در زمینه علوم پزشکی با معرفی دبیرخانه مربوطه .

​ مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده در زمینه علوم پزشکی با تایید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت .

​ دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی در هر مقطع با معرفی ستاد انتخاب دانشجوی نمونه کشوری .

​ 2.5 % پذیرفته شدگان برتر کشوری در هر یک از آزمون های متمرکز جامع علوم پایه پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ( حداقل 3 و حداکثر 40 نفر در هر آزمون )

​ 10 % برتر فاغ التحصیلان هر رشته با ورودی مشترک در هر دانشگاه ( حداقل یک نفر ) با کسب معدل کل حداقل 17

​ دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و بر اساس دستورالعمل اجرایی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ شده است .





دانشجویان واجد شرایط هر یک از موارد مذکور باید در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در پایان دوره معدل کل حداقل 16 را کسب نمایند .



دانشجویان واجد شرایط هر یک از موارد مذکور که در مقطع دکتری حرفه ای بیش از سه ترم معدل کمتر از 15 کسب نمایند مشمول آیین نامه و تسهیلات مربوطه نخواهند شد .


حتما بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت


مشاوره ثبت نام دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت
داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت که واجد شرایط ذکر شده در این مقاله می باشند می توانند مدارک لازم را برای ثبت نام دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت آماده کرده و شانس خود را برای بهره مندی از این تسهیلات امتحان کنند .

لازم به ذکر است که این تسهیلات تنها در صورت شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت به داوطلبان تعلق می گیرد و بر خلاف دکتری وزارت علوم ، پذیرش بدون آزمون دکتری بهداشت امکان پذیر نیست . از این رو داوطلبانی که به ادامه تحصیل در دوره های دکتری وزارت علوم نیز علاقمند بوده می توانند در فراخوان های ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم شرکت نمایند .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده خدمت رسانی به داوطلبان دکتری وزارت بهداشت بوده و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار می دهند ، همچنین آخرین اخبار مربوط به آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا اطلاع رسانی می شود .

در ادامه بخوانید: ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400









سوالات متداول


1-  ثبت نام دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت چه شرایطی دارد ؟
 متقاضیان باید دارای حداقل یکی از شرایط تعیین شده مثل کسب رتبه اول تا سوم المپیادهای کشوری و جشنواره های علمی و ... باشند که توضیحات تکمیلی در متن مقاله ارائه شده است .




2-  پذیرش دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت چگونه انجام می شود ؟
 دانشجویان می توانند به شرط شرکت در آزمون و کسب 90 % نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد در رشته محل انتخابی و حداکثر تا 10 درصد از ظرفیت پذیرش سهمیه آزاد پذیرفته شوند که سایر جزئیات در متن مقاله ذکر شده است .




3-  هر داوطلب تا چند بار می تواند از تسهیلات استعداد درخشان دکتری وزارت بهداشت استفاده کند ؟
 دانشجویان واجد شرایط در صورت قبولی یا عدم قبولی ، می توانند تنها یک مرتبه از این تسهیلات بهره مند گردند که سایر بندهای پذیرش دکتری استعداد درخشان بهداشت در متن مقاله گفته شده است .

منبع : ثبت نام دکتری استعداد درخشان وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/v1Lr
نظرتان را بنویسید