اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پس از بررسی فرم انتخاب رشته متقاضیان، نتایج نهایی ارشد 1401 را در سایت sanjesh.medu.ir منتشر می کند. نتایج این آزمون به صورت دو مرحله ای منتشر می شود و داوطلبان در دو بازه زمانی به مشاهده نتیجه خود در این آزمون دسترسی خواهند داشت.

 

 

چند سالی است که انتخاب رشته و مشاهده نتیجه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد در سایت sanjesh.medu.ir انجام می پذیرد. از این رو داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد شده اند، می بایست به سایت مذکور مراجعه کرده و اولویت بندی انتخاب های خود را بر اساس چهار فاکتور علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه انجام دهند.

با اتمام این فرایند، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان پرداخته و نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 را اعلام می کند تا متقاضیان از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند. پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد باید در اسرع وقت به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس اقدام نمایند.

برای آشنایی داوطلبان با مراحل و نحوه مشاهده نتایج، در ادامه این مقاله به بررسی زمان و نحوه اعلام جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می پردازیم. 

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

پس از اتمام زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 فرم انتخاب رشته داوطلبان مورد بررسی قرار گرفته و اولین رشته محل دارای ظرفیت به عنوان محل قبولی اعلام می شود. این روند که معمولا دو ماه زمان می برد، توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام شده و قبل از شروع نیمسال اول تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 

سال گذشته با وجود تاخیر در کلیه فرآیند های آزمون، جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت همزمان و در مهر ماه منتشر شد. همچنین به دلیل فشردگی زمانی و محدودیت های ایجاد شده، شاهد تاخیر در انتشار این نتایج در سایت سازمان سنجش بودیم.

 

 

تاریخ در نظر گرفته شده برای انتشار اسامی پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده و به محض انتشار در این قسمت به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد اطلاع سانی می شود.

 

داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از زمان دقیق نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد مطلع شوند. همچنین داوطلبانی که منتظر اعلام نتایج ارشد دانشگاه سراسری هستند، می توانند با مطالعه مقاله زیر از زمان اعلام نتایج آن در کمترین زمان، آگاه شوند.

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی رشته کارشناسی ارشد

 

 

نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

در سال های گذشته، نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در سایت azmoon.org اعلام می شد، اما طی سه سال گذشته به دلیل برخی مشکلات شاهد انتشار این نتایج در سایت سازمان سنجش بودیم که بدین منظور راهنمای تصویری زیر را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم. 

 

راهنمای تصویری

 

داوطلبان پس از مشخص شدن زمان اعلام جواب نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 باید به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و وارد بخش کارشناسی ارشد شوند. 

 

اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

 لینک مربوط به "سامانه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱" را انتخاب کرده و وارد شوند.   

 

اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

داوطلبان روی گزینه "ورود به سیستم" کلیک کنند.

 

اعلام نتایج انتخاب رشته  ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

 دو روش جستجو در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 

روش اول : با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام 

 

روش دوم : با استفاده از شماره پرونده و اطلاعات فردی 

 

نکته : در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید، می توانید با ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایید.

 

اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 با انتخاب یکی از روش های فوق و وارد کردن اطلاعات درخواستی میز کار شما به نمایش در می آید که برای مشاهده جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 کافی است گزینه مربوط به "نتیجه نهایی" را انتخاب نمایید. 

 

نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

 با انتخاب این گزینه صفحه ای به نمایش در می آید که نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را در دو بخش سراسری و دانشگاه آزاد نشان می دهد.

 

زمان نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

توجه : راهنمای تصویری فوق بر اساس اعلام نتیجه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال های گذشته می باشد. در صورت بروز تغییر در روند مشاهده نتیجه، این تصاویر به روز رسانی خواهند شد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی دریافت شماره پرونده و یا کد رهگیری، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور ارشد

 

 

 

 

 

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 کارنامه ای حاوی وضعیت داوطلب در هر رشته محل منتشر شده و بر روی سایت azmoon.org قرار می گیرد. با توجه به محل پذیرش و کسب اطلاع از نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد دانشگاه آزاد، می توان برای ثبت نام در رشته محل پذیرفته شده اقدام نمود.

 

 کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها به بررسی وضعیت داوطلبان در اولویت های بالاتر از محل قبولی آن ها پرداخته و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد. از این رو متقاضیانی موفق به کسب رتبه قبولی در مرحله اعلام جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ خواهند شد که، علاوه بر به کارگیری روش مطالعاتی مناسب و برنامه ریزی صحیح و بی نقص، انتخاب رشته خود را با آگاهی کامل انجام داده باشند.

 

ممکن است برخی داوطلبان با فاکتورهای انتخاب رشته آشنایی نداشته و به دلیل بی دقتی موفق به کسب رتبه قبولی در این مرحله نشوند که توصیه ما به این متقاضیان، شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشد که البته، به خاطر مصوبات وزارت علوم مبنی بر حذف این فرایند، ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور یا شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال بعد گزینه های مناسب تری می باشد.

در ادامه بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

 

 

 

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در تمامی این مراحل همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجربیات خود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. همچنین داوطلبان با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد، می توانند از زمان دقیق نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد مطلع شوند.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته این آزمون منتشر شده است؟

✔️ با توجه به متن مقاله زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 1401 هنوز منتشر نشده و در صورت انتشار در این مقاله قرار خواهد گرفت.



 

2- ✔️ در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی چگونه می توان نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 را مشاهده نمود؟

✔️ سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری کنکور کارشناسی ارشد را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که در متن مقاله نیز توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ آیا امکان اعتراض به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 وجود دارد؟

✔️ با توجه به متن مقاله، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد سامانه ای به منظور اعتراض به نتایج در نظر نگرفته و داوطلبان برای ثبت سوالات خود باید به سایت این مرکز مراجعه کنند.

منبع : اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kYLN
مطلب بعدی
آزمون FCE
نظرتان را بنویسید