نمونه متن توافقنامه طلاق توافقی

نمونه متن توافقنامه طلاق توافقی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

 نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی، از این قرار است که زوجین، باید، در خصوص فدیه طلاق، مهریه زوج، ، نفقه او، جهیزیه، حضانت فرزندان و سایر موارد، تعیین تکلیف نمایند. در نمونه متن توافق نامه طلاق توافقی، مواردی از قبیل وضعیت مهریه زوجه، میزان نفقه فرزندان مشترک و روزهای ملاقات با آن ها، مبلغی که زن، قصد دارد در قبال طلاق، به مرد بذل نماید درج می شود.

 

 

یکی از مرسوم ترین انواع طلاق، طلاق خلع یا مبارات است که امروزه، تحت عنوان طلاق توافقی، شناخته شده است. در صورتی که هر دوی زن و مرد از یکدیگر کراهت داشته باشند، یا صرفا زن از مرد کراهت داشته باشد، می توانند با توافق بر سر برخی جزئیات، از جمله حقوق مالی زن و میزان فدیه طلاق، از یکدیگر جدا شوند.

 به این منظور، پس از اینکه دادخواست طلاق توافقی، به دادگاه خانواده ارجاع شد، زوجین باید، متن توافقنامه طلاق خود را به دادگاه تقدیم کنند. در صدور رای دادگاه و  تعیین تکلیف در خصوص برخی موارد، نظیر فدیه طلاق، حقوق مالی زن یا حضانت فرزندان، متن توافقنامه طلاق، ملاک عمل قرار خواهد گرفت. نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی، نیازمند رعایت شرایط مخصوص آن است و بدون در نظر گرفتن این شرایط، ممکن است برخی حقوق زن، تضییع شود.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم به توضیح نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی بپردازیم؛ سپس، یک نمونه متن توافقنامه طلاق را جهت دانلود، خدمت شما عزیزان، ارائه دهیم. چنانچه، پیرامون این موضوع، سوالاتی دارید، با ما همراه باشید.



 

نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی

طلاق، از جمله راه های پیش بینی شده در قانون مدنی، جهت برهم زدن عقد نکاح دائم می باشد. قانون مدنی، در مواد خود، طلاق و انواع آن را پیش بینی کرده و برای انجام هر کدام، تشریفات قانونی خاصی را در نظر گرفته است. یکی از انواع طلاق، طلاق خلع و طلاق مبارات می باشد که امروزه به آن، طلاق توافقی نیز می گویند. همانند سایر انواع طلاق، نظیر طلاق رجعی، طلاق توافقی نیز تشریفات مخصوص به خود را دارد. ارائه نمونه متن توافقنامه طلاق که بر اساس نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی، فراهم شده است، از مواردی است که داشتن آن هنگام طلاق توافقی، موثر در رای دادگاه می باشد.

تنظیم نمونه متن توافقنامه طلاق، باید بر اساس قواعد نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی انجام شود. برای تنظیم نمونه متن توافقنامه طلاق، بر اساس قواعد نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی، زوجین می توانند، نزد وکیل رفته یا شخصا، اقدام به این امر نمایند. در تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی، باید تکلیف حقوق مالی و غیر مالی زن، فرزندان مشترک و فدیه طلاق مشخص شود. گاهی این سوال مطرح می شود که نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی چگونه است و در نمونه متن توافقنامه طلاق، چه نکاتی را باید ذکر کرد ؟

به طور کلی، برای دادخواست طلاق توافقی، نمونه متن توافقنامه طلاق توافقی، باید شامل موضوعاتی همچون، تعیین تکلیف در خصوص مهریه زن، نفقه زن، اجرت المثل ایام زناشویی، جهیزیه، شخص عهده دار حضانت فرزندان، نفقه آن ها، ملاقات با فرزندان مشترک و فدیه طلاق، یعنی عوض یا مالی که زن، در قبال طلاق، به همسر خود بذل می کند، باشد. 

البته، نکته بسیار مهمی که در خصوص نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی وجود دارد، آن است که هر زمانی که زوجین بخواهند می توانند، متن توافق نامه طلاق را تغییر دهند؛ حتی بعد از اینکه دادگاه، رای نهایی طلاق را صادر کرد، زن و شوهر، با مراجعه به دفتر خانه، می توانند برخی از موارد نمونه متن توافقنامه طلاق را با توافق یکدیگر ویرایش کرده و تغییر دهند.

حتما بخوانید: توافق نامه طلاق توافقی و اعتبار آن

 

نمونه متن توافق نامه طلاق توافقی

در قسمت قبل، در خصوص نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی و موارد مندرج در نمونه متن توافقنامه طلاق، صحبت کردیم و گفتیم که یکی از مواردی که هنگام اقدام برای طلاق توافقی، می تواند در صدور رای دادگاه، جهت تعیین تکلیف برخی موارد، موثر باشد، داشتن صورتجلسه طلاق توافقی بر اساس نمونه متن توافقنامه طلاق می باشد. متن توافقنامه طلاق یا صورتجلسه ای که زوجین، برای طلاق توافقی می نویسند برای دادگاه، متعبر خواهد بود و همان توافقنامه، ملاک صدور رای طلاق، توسط دادگاه قرار خواهد گرفت.

پس از توضیح در خصوص نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی و موارد مندرج در نمونه متن توافقنامه طلاق، در این قسمت، قصد داریم، برای آشنایی بیشتر با نمونه متن توافقنامه طلاق یا همان صورتجلسه طلاق توافقی،  یک نمونه متن توافق نامه طلاق توافقی که بر اساس قواعد نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی تنظیم شده است را  خدمت شما عزیزان، ارائه کنیم که به شرح زیر می باشد:

نمونه متن توافقنامه طلاق توافقی

در تاریخ ............ توافق نامه طلاق توافقی ذیل،  فی ما بین خانم ............ فرزند ................ صادره از .................. به شماره شناسنامه ............... به شماره ملی ................ و آقای ................ فرزند ................ صادره از ................ به شماره شناسنامه .............. به شماره ملی .............. تنظیم گردیده است و طرفین، نسبت به مفاد و بندهای ذیل، در راستای مواد 10 و 219 قانون مدنی، توافق و رضایت خود را اعلام می نمایند:

مهریه زوجه : مهریه زوجه تعداد ...... سکه بهار آزادی / مبلغ ................. وجه نقد به نرخ روز می باشد که زوجه اقرار به بذل ........ تعداد / مبلغ در قبال طلاق نموده و زوج نیز قبول بذل می نماید که مبلغ ............. به عنوان پیش پرداخت در دفتر ازدواج و طلاق و ما بقی به میزان ............. به صورت هر ماه به شماره حساب .................. واریز گردد .

حضانت و ملاقات با فرزندان : در خصوص حضانت فرزند در طلاق توافقی، فرزند مشترک به نام ........... به عهده ............ باشد ولی حق ملاقات با فرزند برای ............ محفوظ بوده و ............ نیز متعهد می گردد هر هفته به میزان ........ ساعت / روز ترتیبات ملاقات با فرزند را در محل .............. به عمل آورد و پدر موظف است هر ماه مبلغ .............. را بابت نفقه فرزند / فرزندان مشترک به شماره کارت ................ پرداخت نماید و هر سال ........ درصد به مبلغ آن اضافه خواهد شد.

نفقه زوجه : مبلغ .............. طبق حکم پرونده شماره ........... به زوجه پرداخت می شود / نفقه را دریافت نموده است و در این خصوص ادعایی ندارد.

اجرت المثل زوجه : مبلغ .............. بابت اجرت المثل ایام زندگی مشترک به زن پرداخت شده است / در دفترخانه دریافت می کند / هیچ ادعای نسبت به اجرت المثل ندارد .

جهیزیه زوجه : مسترد شده است / زوجه جهیزیه خود را مسترد می نماید / در خصوص جهیزیه هیچ گونه ادعایی ندارد.

این توافقنامه، شامل شرایط درخواست طلاق توافقی بوده و در یک نسخه تنظیم گردیده و طرفین با امضاء در ذیل آن، در حضور شهود، کلیه مفاد و مندرجات آن را قبول نمودند .

امضای زوج :                                               امضای زوجه :                                          امضای شاهد :

جهت دانلود نمونه متن توافقنامه طلاق، از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

نمونه متن توافقنامه طلاق توافقی

  • نویسنده:دینا
  • حجم:252KB

دانلود فایل

در ادامه بخوانید: دادخواست طلاق توافقی

 

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی و نمونه آن در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی و نمونه آن پاسخ دهند.

 

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- در صورتجلسه طلاق توافقی چه نکاتی را باید ذکر کرد؟

در تنظیم صورت جلسه طلاق توافقی نکاتی همچون پرداخت مهریه نفقه اجرت المثل ایام زناشویی استرداد جهیزیه حضانت فرزندان و نحوه ملاقات با آنان باید مورد توجه قرار گیرد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

2- در تنظیم صورتجلسه طلاق توافقی زن چه مقدار از حقوق مالی خود از جمله مهریه را باید ببخشد؟

الزامی به بخشش تمامی مهریه یا سایر حقوق قانونی وجود ندارد و زن می توان با بخشش میزان جزیی از مهریه خود یا بذل مالی به همسرش طلاق بگیرد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3- صورتجلسه طلاق توافقی را باید به کجا ارائه نمود؟

صورتجلسه تنظیم شده باید به دادگاه خانواده ارائه شود تا بر اساس آن حکم طلاق توافقی صادر شود که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : نمونه متن توافقنامه طلاق توافقی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p452
نظرتان را بنویسید