دلایل شایع چاقی پس از ازدواج

دلایل شایع چاقی پس از ازدواج
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
danial taherifar

آیا ازدواج باعث چاقی زوجین می‌شود؟ آمار نشان می‌دهد که افراد متأهل بیشتر از مجردها اضافه وزن دارند. همان‌طور که می‌دانید شما وقتی مجرد هستید تمام برنامه‌ریزی زندگی به خودتان مربوط می‌شود، برای اهدافتان بیشتر می‌جنگید و زمانی که در اختیار دارید متعلق به خودتان است. هنگامی‌که ازدواج می‌کنید ممکن است تحت تأثیر همسر و فرزندان قرار بگیرید و زندگی شما به طور کلی تغییر کند. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی علت چاق شدن بعد از ازدواج و نحوه مقابله با آن می‌پردازیم.

 

علت چاق شدن بعد از ازدواج

طی تحقیقات انجام شده زوجین پس از ازدواج دچار افزایش وزن می‌شوند. درواقع وقتی شما در نزدیکی یک شخص دیگری زندگی کنید و با او وقت بگذرانید، ممکن است عادت‌های او را انجام داده و یا همان فعالیت‌هایی که همسرتان انجام می‌دهد را در زندگی خود به کار ببرید. در این بخش به بررسی چاق شدن زوجین بعد از ازدواج می‌پردازیم.

تمایل بیشتر به خوردن غذا

افرادی که هرگز ازدواج نکرده‌اند شاخص توده بدنی پایین‌تری دارند. مجردها به سلامت خود بیشتر اهمیت می‌دهند، در حالیکه متأهل‌ها تمایل بسیار زیادی به خوردن غذا دارند و توجه بسیار کمتری به تناسب اندام و وزن خود دارند.

جوان ایرانی (irjavan.com)

میل کردن باقیمانده غذا

یکی دیگر از دلایل اضافه وزن خانم‌ها و آقایان پس از ازدواج این است که آن‌ها باقی‌مانده غذاها را می‌خورند، به دلیل اینکه نمی‌خواهند اسراف کنند! همین کار باعث چاقی شما خواهد شد. سعی کنید غذا به اندازه کافی درست کنید.

داشتن رابطه جنسی

دقت کنید داشتن رابطه جنسی باعث می‌شود سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا کند، درنتیجه میل شما برای مواد خوراکی و غذا بیشتر می‌شود و به مرور زمان دچار افزایش وزن خواهید شد. بنابراین اگر فعالیت جنسی منظم دارید، حتماً مدیریت کافی بر رژیم غذایی خود داشته باشید تا چاق نشوید.

اهمیت کمتر به ظاهر

افراد متأهل بسیار کمتر از مجردها ورزش می‌کنند و به ظاهر خود بسیار کم اهمیت می‌دهند.

دوران بارداری

بارداری نیز یکی از عواملی است که باعث افزایش وزن زن و شوهرها پس از ازدواج می‌شود. در این دوران مادر تمایل بیشتری به غذا داشته، همچنین به دلیل نوسانات هورمونی و اقتباس مایعات ممکن است وزن او تغییر کند. زنان باردار قدرت کافی برای مبارزه با هوس‌ها و تمایلات غذایی خود در دوران بارداری ندارند. حتی شوهران آن‌ها نیز دچار افزایش وزن می‌شوند‌. زیرا همراه مادر وعده‌های غذایی زیادی را میل می‌کنند.

تمایل به خوابیدن بیشتر

متاهل ها بیشتر از مجردها تمایل دارند استراحت کنند و یا اینکه جلوی تلویزیون فیلم‌های موردعلاقه‌شان را تماشا کنند. حتی ممکن است آن‌ها هنگام تماشای تلویزیون تنقلات ناسالم مصرف کرده و پرخوری کنند.

تغییر سبک زندگی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jyO4
نظرتان را بنویسید