دلایل خونریزی در بارداری

دلایل خونریزی در بارداری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
danial taherifar

هرچند دختران پس از بارداری، دیگر پریود نمی‌شوند، اما برخی از مادران باردار هستند که ممکن است دچار خونریزی‌هایی شبیه پریود شوند. در این مطلب از جوان ایرانی برای شما شرح می‌دهیم که علت خونریزی در دوران بارداری چیست.

 

علت خونریزی در دوران بارداری

معمولاً هنگامی که بدن شما شروع به تولید هورمون‌های بارداری می‌کند، دوره‌های عادت ماهانه متوقف می‌شود. اما ممکن است در دوران بارداری خونریزی خفیفی را مشاهده کنید. در این مقاله بررسی می‌کنیم که علت خونریزی ناشی از حاملگی چیست.

به طور کلی علت خونریزی در دوران بارداری به خونریزی قبل از هفته ۲۰ و بعد از هفته ۲۰ تقسیم می‌شود. اگر قبل از هفته ۲۰ بارداری دچار خونریزی شوید، ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

خونریزی لانه گزینی

در اوایل بارداری حدود هفته ۴ تا ۵ اگر خونریزی را تجربه کردید، معمولاً به صورت لکه‌های صورتی روشن یا قهوه‌ای بوده که ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح ایجاد می‌شود.

رشد جفت

خونریزی زودهنگام در دوران بارداری ممکن است به دلیل رشد جفت باشد‌.  بدن مادر وظیفه تأمین مواد مغذی و همچنین اکسیژن را برای جنین در حال رشد دارد. ممکن است در حدود هفته ششم بارداری جفت آن‌قدر بزرگ شود که شما دچار خونریزی خفیف شوید.

سقط جنین

متأسفانه گاهی اوقات خونریزی می‌تواند اولین علائم سقط جنین باشد. خونریزی ناشی از سقط جنین بسیار شبیه دوران عادت ماهانه است اما گرفتگی‌های شکمی و درد شدیدتری خواهید داشت، همچنین خونریزی شما بسیار شدیدتر است.

حاملگی خارج از رحم

یکی دیگر از دلایل خونریزی در دوران بارداری حاملگی خارج رحم است. اگر جنین به جای رحم در لوله فالوپ رشد کند، حاملگی خارج از رحم رخ داده که باعث خونریزی‌های تیره یا آبکی خواهید شد. همچنین دچار درد شدید در قسمت پایین شکم می‌شوید. اگر دچار چنین مشکلی شدید حتماً تماس بگیرید و یا اینکه به پزشک مراجعه کنید.

جوان ایرانی (irjavan.com)

 

اگر پس از ۲۰ هفته دچار خونریزی شدید معمولاً به دلیل این مشکلات است:

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kzOv
نظرتان را بنویسید