طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد؟

طلاق توافقی چقدر طول می‌کشد؟
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هوداد

اما مراحل طلاق توافقی چند روز زمان می‌برد و زوجین در چه بازه زمانی می‌توانند به نتیجه مطلوب در این باره برسند؟ البته مدت زمان طلاق توافقی با وکیل و بدون وکیل با هم متفاوت خواهد بود و احتمالاً تا همین جای مقاله به این مهم رسیده باشید. البته این مدت زمان دائماً دستخوش تغییرات ناشی از قوانین اعلام شده می‌شود و هر روز ممکن است قانون جدیدی باعث طولانی‌تر شدن یا کمتر شدن این زمان گردد؛ اما در این‌ بخش چیزی که در حال حاضر در سال 1402 در این باره وجود دارد را با شما در میان می‌گذاریم.

طبق آخرین قوانین موجود برای این منظور، زوجین ابتدا باید وارد سامانه شده و بعد از ثبت نام در سامانه و دریافت نوبت، یکی از مراکز غربالگری را برای شرکت در جلسات مشاوره انتخاب نمایند. در قدم بعدی نوبت به شرکت در این جلسات می‌رسد که بسته به شرایط ممکن است حدود 45 وز کاری زمان‌بر شود. این حدود برای 5 جلسه در نظر گرفته شده است که این تعداد جلسه بر اساس شرایط زوجین ممکن است کمتر یا بیشتر گردد. در نهایت نتایج این جلسات باید منجر به گواهی عدم انصراف از طلاق گردد. بعد از این مرحله نوبت به رأی دادگاه خواهد رسید. بعد از رأی دادگاه نیز 90 روز برای زوجین فرصت وجود دارد تا با حضور در محضر صیغه طلاق را جاری ساخته و موارد را در شناسنامه ثبت نمایند.

زمان لازم برای رسیدن به نتیجه طلاق با وکیل کمی متفاوت است. وکلا با داشتن وکالت از موکل خود می‌توانند هم جلسات مشاوره را در مدت کوتاه‌تری سپری نمایند و هم بقیه مراحل را به جهت تجربه و تخصص خود در زمان کمتری سپری کرده و زوجین را به نتیجه برسانند. این زمان با استفاده از وکیل به 10 تا 30 روز کاری خواهد رسید. در حالی که بدون وکیل ممکن است تا 3 ماه نیز طول بکشد.

طلاق توافقی چقدر هزینه دارد؟

هزینه طلاق توافقی یکی دیگر از نکاتی است که مورد سؤال اکثر زوجین است. هزینه‌های در نظر گرفته شده برای طلاق‌های توافقی به موارد مختلفی تقسیم می‌شود. همچنین در صورتی که زوجین از خدمات وکیل برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند، این هزینه نیز به هزینه‌های آنها اضافه خواهد شد. هزینه طلاق توافقی در محضر به 3 بخشی اصلی:

  • هزینه جلسات مشاوره و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق
  • هزینه دفترخانه طلاق
  • هزینه دادرسی
  • هزینه وکیل

 

منبع: https://sitevakil.com/divorce-by-agreement/

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LXAW
نظرتان را بنویسید