انواع همبرگر خانگی

انواع همبرگر خانگی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
saharfzl

همبرگر یک غذای کلاسیک و بسیار خوشمزه است که طریقه پخت فوق العاده آسانی هم دارد. انواع همبرگر خانگی با رسپی‌های مختلف وجود دارند که هر کدام طعم متفاوتی داشته و برای سلیقه‌های مختلف مناسب هستند.

انواع همبرگر خانگی و طرز تهیه آن‌ها

در این بخش به معرفی ۱۰ نوع همبرگر خانگی و طرز تهیه آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. همبرگر گوشت

همبرگر گوشت به عنوان همبرگر کلاسیک شناخته می‌شود و بیشترین طرفدار را در میان همبرگرها در دنیا دارد. برای تهیه این همبرگر باید از گوشت چرخ‌کرده‌ای که ۸۰ درصد گوشت خالص و ۲۰ درصد چربی تشکیل شده باشد استفاده کنید.
سپس این گوشت را با مغز نان همبرگر، شیر، پیاز آبگیری‌شده، سیر، نمک و فلفل خوب مخلوط کرده و به‌شکل دایره حالت می‌دهیم. در آخر آن را با مقدار بسیار کمی روغن سرخ می‌کنیم.

 

2. همبرگر با گندم

یک دستور بسیار لذیذ و خوشمزه همبرگر، همبرگر با گندم است. طرز تهیه همبرگر با گندم به‌این‌صورت است که ابتدا باید بلغور گندم را در آب خیس کرده تا حجم آن بیشتر شود. سپس به همراه گوشت آن را چرخ کرده تا زمانی که یکدست شود. بعد در این مخلوط نمک، فلفل، پودر سیر و پیاز آبگیری‌شده اضافه کنید و با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن را سرخ یا گریل کنید.

 

3. همبرگر مرغ

همبرگر مرغ برای تنوع، گزینه بسیار مناسبی است. همچنین اگر کسی به گوشت علاقه نداشته باشد یا نسبت‌به آن آلرژی داشته باشد، بهترین راهی که بتواند همبرگر مصرف کند، خوردن همبرگر مرغ است.

برای تهیه همبرگر مرغ باید سینه مرغ، پودر نان، پیاز رنده و آبگیری‌شده، تخم مرغ، سیر و ادویه‌جات را مخلوط کرده و آن را سرخ کنید. برای طعم و مزه بیشتر می‌توان یک ورق پنیر روی آن قرار داد. همین دستور را با گوشت شترمرغ هم می‌توان اجرا کرد.

4. همبرگر سنگدان مرغ

اگر به دنبال یک دستور همبرگر کم‌هزینه و خوشمزه هستید، ما به شما همبرگر سنگدان مرغ را پیشنهاد می‌کنیم که یکی دیگر از انواع همبرگر خانگی است و علاوه بر طعم لذیذ، طرز تهیه آن هم بسیار آسان است.

طرز تهیه همبرگر با سنگدان مرغ به این شرح است که سنگدان‌ها را به خوبی پاک کرده و چرخ می‌کنیم. سپس همراه پیاز رنده و آبگیری‌شده، نمک و فلفل و ادویه‌جات، آن را سرخ می‌کنیم. البته توجه داشته باشید مدت زمان سرخ شدن همبرگرها نباید طولانی شود زیرا باعث خشک شدن آن می‌شود.

 

 

5. همبرگر گیاهی

همبرگر گیاهی برای افرادی که گیاهخوار هستند یک گزینه بسیار مناسب است. در طرز تهیه این همبرگر هیچ بایدی وجود ندارد و می‌توانید مواد داخل آن را طبق سلیقه خود تغییر دهید. برای تهیه این همبرگر می‌توانید انواع حبوبات مثل لوبیا، عدس یا لپه پخته‌شده را له کرده به همراه کمی آرد، جعفری، ادویه‌ها و سیر با هم مخلوط کرده و سرخ کنید.

 

سخن پایانی:

در این مطلب سعی کردیم پرطرفدارترین انواع همبرگر خانگی که روش پخت آسانی هم دارند را، گردآوری کنیم.می‌توانید برای اینکه به همبرگر خود عطر و طعم خاصی بدهید و آن را منحصر به خودتان کنید، از ادویه همبرگر خانگی استفاده کنید که برای انواع همبرگر خانگی قابل استفاده است. 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ErRg
مطلب قبلی
شمش مس چیست؟
مطلب بعدی
انواع دونر کباب
نظرتان را بنویسید