کابل کواکسیال چیست؟ (قسمت دوم)

کابل کواکسیال چیست؟ (قسمت دوم)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
تهران یکتا

از دست دادن سیگنال با همه انواع کابل کواکسیال اتفاق می افتد. همانطور که سیگنال از طریق کابل عبور می کند، انرژی خود را از دست می دهد. اجتناب ناپذیر است با افزایش طول کابل از دست دادن سیگنال بیشتر رخ می دهد.سیم های انعطاف پذیر  و کابل های قدرت با روکش پی وی سی را از زیتون کابل خریداری کنید.

افزایش و تلفات سیگنال در دسی بل (dB) اندازه گیری می شود که به صورت نمایی اندازه گیری می شود. از دست دادن 3 دسی بل به معنای ضعیف شدن سیگنال 2 برابر است!

طبق تصویر، Wilson400 (و RG-11 به همان اندازه قدرتمند) کمترین تلفات را در هر 10 فوت دارد. در مقایسه با RG-6 برای نصب خانگی تقریبا دو برابر موثرتر است. تنها کابل قدرتمندتر LG600 گران قیمت و حتی نیم اینچی گرانتر است.RG-174 هرگز نباید در هر واحدی که به بیش از 6 فوت کابل نیاز دارد نصب شود. در حمل سیگنال در 10 فوت عملکرد ضعیفی دارد.از دست دادن سیگنال به همین جا ختم نمی شود. اختلاط و تطبیق کابل ها و سیستم های 50 اهم و 75 اهم (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد) می تواند منجر به از دست دادن سیگنال بیشتر شود. در حالی که می توانید نصب خود را با کانکتورها و آداپتورها سفارشی کنید، بهتر است ثابت بمانید.برای محاسبه میزان ضرری که باید انتظار داشته باشید، از یک ماشین حساب آنلاین استفاده کنید. 

به عنوان مثال، ماشین حساب QSL Loss. ما این مورد را به طور خاص تأیید نمی کنیم. به سادگی جاهای خالی را پر کنید و ضرر در چند ثانیه محاسبه می شود.ماشین حساب های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و همچنین فرمول هایی برای محاسبه دستی وجود دارد.ویژگی های مهم کابل کواکسیال که باید قبل از خرید در نظر بگیریدطول و ضخامت کابل کواکسیالکابل کواکسیال دارای طول ها و ضخامت های متفاوتی است. این ویژگی ها قدرت سیگنال ارسالی را تعیین می کند.همانطور که گفته شد، هر چه کابل طولانی تر باشد، هنگام انتقال سیگنال در فواصل طولانی، تلفات بیشتری رخ می دهد. کابل ضخیم نسبت به کابل نازک تلفات کمتری دارد و برای کابل کشی طولانی ایده آل است. برای انتقال بهینه، کوتاه ترین و ضخیم ترین کابل مناسب برای کاربرد خود را می خواهید.در سیستم های رادیویی، طول کابل با طول موج سیگنال های ارسالی قابل مقایسه است. می توانید ریاضیات مربوط به تصمیم گیری بهترین طول کابل مورد استفاده را مطالعه کنید. ویژگی های کابل، مانند قطر خارجی هادی داخلی، قطر داخلی محافظ، تماس دی الکتریک عایق و نفوذپذیری مغناطیسی عایق، همگی بر کیفیت طول موج عبوری از کابل شما تأثیر می گذارند.کابل کواکسیال و dBmdBm نشان دهنده قدرت سیگنال شما است. 

نوع کابل کواکسیال استفاده شده تعیین می کند که کابل شما چند dBm را می تواند تحمل کند.امپدانس کابل کواکسیال (اهم)امپدانس مقدار امواج مقاومتی است که از طریق برخورد کابل کواکسیال حرکت می کنند. هرچه امپدانس کمتر باشد، امواج راحت تر از طریق کابل عبور می کنند. هر نوع کابل دارای امتیاز امپدانس است. عوامل موثر بر این موضوع اندازه و مواد کابل است.امپدانس های کواکسی استاندارد 50 و 75 اهم هستند. هنگام آزمایش، این رتبه‌بندی‌های امپدانس تعادل عالی بین مدیریت توان و تلفات کم در نظر گرفته شد.تفاوت بین کابل های 50 و 75 اهم چیست؟ این قیاس ممکن است کمک کند. سیگنال را به عنوان یک نوشیدنی و کابل ها را مانند نی در نظر بگیرید. کابل‌های 75 اهم، نی‌های نوشابه معمولی شما هستند و کابل‌های 50 اهم، نی‌های جامبو هستند.در حالی که کابل های 50 اهم سیگنال را بهتر منتقل می کنند، به این معنی نیست که به کابل 50 اهم نیاز دارید.کابل های 50 اهم برای کاربردهای با قدرت بالا بهتر هستند. اینها می توانند تقویت کننده های تجاری، فرستنده های پخش تلویزیونی و رادیوهای ژامبونی باشند.

 کابل های 75 اهم انتخاب محبوبی برای کاربردهای خانگی و اداری هستند. آنها برای نصب تقویت کننده سیگنال مسکونی، جعبه های تلویزیون کابلی، روترهای اینترنتی و موارد مشابه استفاده می شوند. اینها قوانین کلی هستند و برای همه انواع کابل اعمال نمی شود.هنگام انتخاب کابل، از مخلوط کردن و تطبیق کابل ها و سیستم های 50 اهم و 75 اهم خودداری کنید. شما باید سعی کنید از همان امپدانس در سرتاسر استفاده کنید تا از از دست دادن سیگنال اضافی جلوگیری کنید.کابل کواکسیال و PIMPIM مخفف عبارت Passive Intermodulation است. هنگامی که دو فلز را به هم وصل می کنید، نتیجه عناصر غیر خطی است و ممکن است اعوجاج در سیگنال رخ دهد.با افزایش دامنه سیگنال، اثرات قابل توجه تر خواهد بود.

 این اغلب هنگام اتصال آنتن ها، کابل ها و کانکتورها اتفاق می افتد. مشکلات PIM اغلب در شبکه های سلولی رخ می دهد. برای کاهش مشکلات PIM، کابل‌ها، کانکتورها و آداپتورهای PIM پایین را در نظر بگیرید.اتصالات کابل کواکسیالکانکتورها در هر انتهای کابل قرار دارند. آنها برای حفظ یکپارچگی کابل هنگام ارسال سیگنال طراحی شده اند. آنها معمولاً با فلزات با اتصال بالا مانند طلا یا نقره مقاوم در برابر کدر شدن آبکاری می شوند. نوع کانکتوری که نیاز دارید بستگی به چیزی دارد که به آن متصل می شوید.انواع رابط کابل کواکسیال:اتصال SMASMA مخفف Subminiature نسخه A است. 

این یک رابط اتصال حداقلی برای کابل کواکسیال با مکانیزم اتصال پیچی است. امپدانس آن 50 اهم است و برای استفاده از DC (0 هرتز) تا 18 گیگاهرتز طراحی شده است. از جمله کاربردها می توان به سیستم های مایکروویو، رادیوهای دستی و آنتن های تلفن همراه اشاره کرد.رابط SMBSMB مخفف Subminiature Version B است. SMB ها کوچکتر از SMA ها هستند و دارای طراحی اتصال فوری هستند. آنها در 50 و 75 اهم موجود هستند و تا 4 گیگاهرتز کار می کنند. کمتر از SMA استحکام دارند و در محیط های سخت قابل استفاده نیستند. کاربردهای رایج عبارتند از: ایستگاه های پایه، آنتن ها، GPS و سیستم های کامپیوتری.اتصال دهنده نوع Fکانکتورهای F-Type کانکتورهایی با اندازه متوسط ​​هستند که برای استفاده معمول طراحی شده اند. آنها معمولا در کابل RG-6/U یافت می شوند. F-Type پرکاربردترین کانکتور برای سیم کشی منازل است.

 آنها با تلویزیون کابلی، تلویزیون ماهواره ای و مودم های کابلی استفاده می شوند.اتصال دهنده نوع Nکانکتورهای نوع N کانکتورهای بزرگتری هستند که برای استفاده با کابل های ضخیم تجاری طراحی شده اند.اتصال FMEFME (برای تجهیزات موبایل) یک کانکتور کواکسی مینیاتوری 50 اهم است که کارایی از DC تا 2000 مگاهرتز را ارائه می دهد. این عمدتا در دستگاه های ارتباط سلولی و برنامه های داده استفاده می شود.اتصال دهنده TNCکانکتورهای Neill-Concelman (TNC) معمولاً در تلفن‌های همراه و اتصالات RF/آنتن استفاده می‌شوند. آنها ضد آب هستند و تا 11 گیگاهرتز کار می کنند.رابط UHFکانکتور UHF که به عنوان کانکتور کواکسی آمفنول نیز شناخته می شود، یک کانکتور 50 اهم برای کاربردهای RF فرکانس پایین است. این به طور گسترده در رادیو آماتور، رادیو باند شهروندان و رادیو VHF دریایی استفاده می شود. برای استفاده تا 300 مگاهرتز مناسب است.کانکتورها استاندارد یا معکوس پلاریزه نر یا ماده هستند.

کانکتورهای نر پلاریزه استاندارد دارای رزوه هایی در داخل پوسته و یک پین هستند. از طرف دیگر، کانکتورهای مادگی پلاریزه استاندارد دارای رزوه هایی در داخل پوسته هستند و بدون پین هستند. سوراخ و پین در کانکتورهای پلاریزه معکوس سوئیچ می شوند. به عبارت دیگر، کانکتور مادگی دارای پین است و رابط نر دارای سوراخ است.تنها راه اتصال نر به نر یا ماده به ماده آداپتور کابل کواکسی است که باعث از دست دادن سیگنال نیز می شود. تضعیف سیگنال از یک آداپتور به کیفیت بستگی دارد.دوشاخه دستگاه خود را بررسی کنید تا سیگنال غیرضروری از دست نرود. 

اگر یک زن استاندارد است، به یک دوشاخه نر استاندارد نیاز دارید و بالعکس. گرفتن یک کابل کواکسیال با کانکتور صحیح از ابتدا توصیه می شود.مزایا و معایب کابل کواکسیالمانند تمام تجهیزات الکتریکی، کابل کواکسیال دارای مزایا و معایب است.مزایای:بادواممقاومت تداخل الکترومغناطیسی خوبمقرون به صرفهآسان برای سفارشی سازی و گسترشسیم کشی و نصب آسانمعایب:اگر پنهان نباشد می تواند حجیم و چشم درد باشدنصب حرفه ای برای مدت طولانی گران استخرابی کابل می تواند باعث از کار افتادن کل شبکه شما شودشکنندهچگونه کابل کواکسیال را انتخاب کنم؟قبل از خرید کابل کواکسیالبرای انتخاب بهترین کابل کواکسی برای برنامه خود، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.از چه وسیلهای دارید استفاده میکنید؟

 یک تقویت کننده سلول ممکن است به کابل متفاوتی نسبت به دیش ماهواره نیاز داشته باشد. آیا کابل در داخل نصب می شود یا خارج؟ موارد استفاده مختلف به درجه بندی کابل های مختلف نیاز دارند.به انواع کابل های مختلف مراجعه کنید تا ببینید کدام یک با دستگاه شما بهتر کار می کنند. یکی را انتخاب کنید که دارای امپدانس، درجه بندی و کانکتورهای مورد نیاز شما باشد.بعد، فاصله بین فرستنده و گیرنده خود را محاسبه کنید. به عنوان مثال، فاصله یک آنتن در فضای باز تا یک جعبه کابل یا تقویت کننده. از آنجایی که کابل‌های کوتاه‌تر سیگنال واضح‌تری تولید می‌کنند، کابل شما باید به فاصله‌ای که محاسبه کرده‌اید نزدیک باشد. هیچ چیز کوتاه تر یا بیش از حد طولانی تر نیست.از دست دادن سیگنال هنگام سفر در هر مسافتی اجتناب ناپذیر است.

 کابل کوتاهتر نسبت به کابل بلندتر تلفات کمتری خواهد داشت و کابل ضخیمتر نسبت به کابل نازکتر تلفات کمتری خواهد داشت. ضرر قابل قبول به دستگاه ها و برنامه شما بستگی دارد. برای به حداقل رساندن تلفات، امپدانس ها باید بین کابل ها و دستگاه ها مطابقت داشته باشند.به یاد داشته باشید، اگر می خواهید ضرر را محاسبه کنید، ماشین حساب های آنلاین مختلفی در دسترس هستند.سوالات متداول کابل کواکسیالسرعت انتقال کابل کواکسیال چقدر است؟سرعت انتقال داده ها توسط کابل های کواکسیال به نوع کابل و فناوری ای که به آن سرعت می دهد بستگی دارد. به عنوان مثال، ارائه دهنده خدمات اینترنت شما، شرکت کابلی و موارد مشابه. به طور متوسط، سرعت انتقال کابل کواکسیال از 10 مگابیت بر ثانیه تا بالای 100 مگابیت در ثانیه است.آیا کابل کواکس خراب می شود؟کابل کواکسیال می تواند سال ها دوام بیاورد، اما ممکن است خراب شود. 

مقصران اصلی عبارتند از:آسیب حرارتی - هنگامی که برای مدت طولانی در معرض دمای بالا قرار می گیرد، پوشش پلاستیکی می تواند ذوب شود. بدون محافظت، اجزای داخلی آسیب می بینند.آسیب فیزیکی - خم شدن کابل کواکس یا پا گذاشتن روی آن می تواند به اجزای داخلی آسیب برساند و بر انتقال اثر بگذارد.آسیب آب - آب داخل کابل می تواند بر قطعات الکتریکی تأثیر بگذارد. بسته به شدت، می تواند عملکرد را کاهش دهد یا کابل را بی استفاده کند.آسیب کانکتور - اگر کانکتور شل شود، زنگ بزند یا شکسته شود، کابل نمی تواند به طور مؤثر اطلاعات را از یک منبع به منبع دیگر منتقل کند یا اصلاً.افزایش طول عمر کابل کواکسیال شما با خرید کابل مناسب شروع می شود. از آنجا، مطمئن شوید که آن را به درستی نصب کرده اید، اتصال دهنده ها را در برابر آب مقاوم کنید و از خم شدن آن خودداری کنید.آیا می توانم کابل کواکسیال را در فضای باز نصب کنم؟

کابل کواکسیال را می توان در کاربردهای داخلی و خارجی با چند تفاوت استفاده کرد. کواکسی که در فضای باز استفاده می شود به عایق اضافی برای محافظت از سیم ها نیاز دارد. کابل‌هایی که برای استفاده در فضای باز رتبه‌بندی شده‌اند، ممکن است در امتداد بیرون خانه شما به یک آنتن یا جعبه کابل در گوشه‌ای کشیده شوند. چه در زیر نور خورشید و چه در زمین، کابل باید به اندازه کافی محافظت شود تا انتقال بدون درز را فراهم کند.کابل‌های کواکسیال ما دارای رتبه‌بندی در فضای باز هستند، اما رتبه‌بندی دفن مستقیم ندارند.آیا مهم است که از چه کابل کواکسیالی استفاده کنم؟آره. یک تقویت کننده سیگنال ممکن است به کابلی متفاوت از سیستم های رادیویی نیاز داشته باشد. برای بهترین نتایج، استفاده از کابلی که برای برنامه شما مناسب است، مهم است.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kyxK
نظرتان را بنویسید