نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد

نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در دو رشته امتحانی می باشند، می توانند در دو گروه امتحانی اصلی و شناور ارشد شرکت نمایند. زمان ثبت نام در دو گروه امتحانی ارشد 1401 مشترک می باشد اما زمان برگزاری کنکور ارشد این دو رشته با هم تفاوت دارد.

 

 

در کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان مجاز به ثبت نام در چند گروه امتحانی هستند. به این معنا که داوطلبان می توانند در کنار شرکت در کنکور ارشد رشته اصلی خود، در کنکور ارشد رشته دیگری که به آن علاقه مند هستند ثبت نام کرده و در روز برگزاری آن حاضر شوند.

سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1401، دو گروه امتحانی ارشد که شامل مجموعه اصلی و مجموعه شناور می باشد را ارائه می دهد. همه داوطلبان اجازه دارند تا علاوه بر ثبت نام در مجموعه اصلی خود، در یکی از رشته های ارشد شناور نیز ثبت نام کنند. برای آشنایی بیشتر و پاسخ به سوال آیا می توان در دو رشته کنکور ارشد داد؟ در ادامه شما را با نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد 1401 آشنا می کنیم.

 

نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ۱۴۰۱

نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد 1401 چگونه است؟ بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، علاقه مند هستند که به طور همزمان در دو رشته امتحانی شرکت کنند اما آیا امکان شرکت در دو گروه امتحانی ارشد وجود دارد؟ سازمان سنجش برای ثبت نام دو رشته در کنکور کارشناسی ارشد، روشی را در نظر گرفته است. نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ۱۴۰۱ به این گونه است که دانشجویان می بایست یک رشته اصلی و یک رشته شناور را برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد انتخاب کنند.

 

اولین رشته ای که داوطلبان امکان ثبت نام کنکور ارشد در آن را دارند، رشته های اصلی ارشد هستند. لیست رشته های اصلی کنکور ارشد به مراتب متنوع تر از لیست رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد می باشد. رشته های شناور نیز همان رشته هایی هستند که به عنوان مجموعه امتحانی دوم داوطلبان انتخاب شده و داوطلبان می توانند در مهلت ثبت نام کنکور ارشد، در آن ها نیز نام نویسی کنند.

 

در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 می توان لیست رشته های شناور کنکور ارشد را پیدا کرد. داوطلبان می توانند با مطالعه این رشته ها که معمولا تعداد آن ها به 63 رشته می رسد، در رشته های شناور ثبت نام کنند.

 

در صورتی که قصد شرکت در دو گروه امتحانی ارشد 1401 را دارید، می توانید با انتخاب یک رشته شناور از دفترچه راهنمای ثبت نام و وارد کردن کد مربوط به رشته شناور در فرم ثبت نام کنکور ارشد، مراحل ثبت نام خود را در دو گروه امتحانی ارشد ۱۴۰۱ انجام دهید و در زمان برگزاری کنکور در این هر یک از گروه های امتحانی شرکت نمایید.

 

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور ارشد

 

 

زمان شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ۱۴۰۱

تا به اینجای مقاله به ارائه پاسخ به پرسش آیا می توان در دو گروه امتحانی ارشد 1401 ثبت نام کرد؟ آشنا شدیم. مشخص شد که افرادی که می خواهند در دو گروه امتحانی ارشد ثبت نام کنند، می بایست که حتما در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علاوه بر وارد کردن کد رشته امتحانی اصلی، یک کد رشته امتحانی شناور نیز وارد نمایند.

 

زمان ثبت نام در هر یک از رشته های اصلی کنکور کارشناسی ارشد و رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد مشابه هم می باشد و لازم است که دانشجویان برای ثبت نام در این دو رشته امتحانی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 به سایت ارشد سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و با ورود به سامانه ثبت نام، فرم ثبت نام خودشان را تکمیل کنند.

 

لیست مربوط به رشته های اصلی کنکور کارشناسی ارشد و رشته های فرعی و کدهای مربوط به آن ها در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ ذکر شده و دانشجویان می توانند با دانلود این دفترچه، از رشته های شناور مطلع شوند.

 

زمان برگزاری کنکور ارشد در دو گروه  امتحانی اصلی و شناور 1401 متفاوت است. بنابراین داوطلبان با خیال راحت می توانند در مجموعه امتحانی اصلی و همچنین در رشته شناور بدون هیچگونه تداخلی با هم شرکت نمایند. ساعت و تاریخ دقیق برگزاری آزمون رشته های اصلی و شناور در کارت ورود به جلسه ارشد درج می شود.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

 

 

 

 

مدارک لازم برای شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، می بایست ابتدا مدارک لازم برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را آماده کنند. داوطلبان علاقه مند به شرکت در دو گروه امتحانی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ مانند سایر داوطلبان مدارک لازم برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را آماده می کنند.

 

با توجه به اینکه نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد 1401 به گونه ای است که داوطلبان می بایست برای ثبت نام یک فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را تکمیل نمایند، مدارک لازم برای ثبت نام در این دو گروه امتحانی نیز کاملا مشترک است. به طور کلی برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ لازم است که داوطلبان فقط عکس سه در چهار خودشان را آماده کنند و در فرم ثبت نام وارد نمایند. به غیر از عکس سه در چهار نیازی به وارد کردن مدارک خاصی در سامانه ثبت نام نمی باشد.

 

به هر حال با توجه به اینکه برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 به یک سری اطلاعات نیاز است. در ادامه شما را با مدارکی که برای وارد کرد این اطلاعات مورد نیاز می باشند، آشنا می کنیم.

 

آپلود عکس سه در چهار مطابق با قوانین سایت سازمان سنجش

در دست داشتن اطلاعات فارغ التحصیلی برای وارد کردن معدل کارشناسی و تاریخ اخذ مدرک کارشناسی برای ثبت نام در ارشد

در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی برای وارد کرد اطلاعات هویتی

دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای دریافت کدهای مربوط به ثبت نام مانند کد محل تولد، کد رشته اصلی، کد رشته شناور و ...

در دست داشتن کارت معافیت از خدمت سربازی و یا کارت پایان خدمت برای وارد کردن وضعیت نظام وظیفه مشمولان

 

داوطلبان پس از ثبت نام در کنکور ارشد 1401، می توانند با اطلاع از زمان برگزاری کنکور ارشد خود را برای روز امتحان آماده نمایند.

 

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور ارشد

 

 

 

 

مشاوره شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ۱۴۰۱

در صورتی که قصد شرکت در دو گروه امتحانی ارشد ۱۴۰۱ را دارید، می توانید با توجه به نحوه ثبت نام ارشد در دو گروه امتحانی اصلی و شناور ثبت نام کرده و در کنکور هر دو گروه امتحانی شرکت نمایید. اما در نظر داشته باشید که تحصیل همزمان دو رشته تحصیلی در کنکور کارشناسی ارشد امکان پذیر نیست و شما مجاز هستید که فقط در یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید.

 

بنابراین، در صورتی که در هر دو گروه از رشته های امتحانی انتخاب شده خودتان قبول شدید، تنها می توانید در یکی از رشته ها ادامه تحصیل دهید. بنابراین، در هنگام انتخاب رشته در هر یک از گروه های امتحانی کارشناسی ارشد 1401 خودتان دقت لازم داشته باشید تا در صورت قبولی بتوانید یکی از این رشته ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه شرکت در دو رشته کنکور ارشد 1401 را توضیح داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

 

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته ارشد



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا می توان در دو رشته کنکور ارشد شرکت کرد ؟

✔️ بله، مطابق متن مقاله داوطلبان ارشد می توانند در دو رشته شامل مجموعه اصلی و شناور کنکور ارشد شرکت نمایند.



 

2- ✔️ زمان ثبت نام در دو گروه امتحانی کنکور ارشد چه زمانی است ؟

✔️ ثبت نام در رشته های اصلی و شناور کنکور ارشد به طور همزمان در تاریخ ثبت نام ارشد صورت می گیرد که در متن مقاله جزئیات آن ارائه شده است.



 

3- ✔️ لیست رشته های مجموعه امتحانی دوم کنکور ارشد چیست ؟

✔️ مجموعه امتحانی رشته های شناور در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد که در متن مقاله ارائه شده است منتشر می شود.

منبع : نحوه شرکت در دو گروه امتحانی ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Nlkp
نظرتان را بنویسید