اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، نتایج قبولی یا مردودی داوطلبان را در سایت خود به آدرس sanjesh.org اعلام می کند . از این رو داوطلبان می بایست در موعد مقرر به سایت مذکور مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 را مشاهده نمایند . 




پس از انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد شانس خود را برای قبولی در رشته محل های انتخابی می آزمایند .

سازمان سنجش نیز به منظور اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 اولویت بندی کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری را بررسی کرده و اولین رشته محل دارای ظرفیت را به عنوان محل قبولی اعلام می کند . از این رو داوطلبانی که چینش انتخاب های خود را بر اساس چهار فاکتور علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت دانشگاه انجام داده و از تجربیات افراد آگاه و باتجربه در این زمینه استفاده کرده اند به نتایج قابل قبولی دست خواهند یافت .

جواب نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر شده و ضمن اعلام وضعیت قبولی یا مردودی متقاضیان امکان ثبت نام و ادامه تحصیل را برای پذیرفته شدگان این مرحله فراهم می کند . در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 می پردازیم . 



زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400
کلیه داوطلبانی که پس از بررسی لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود در سایت سازمان سنجش اقدام کرده اند می بایست اخبار و اطلاعیه های مختلف در خصوص زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان ارشد مطلع شده تا در صورت کسب رتبه قبولی ، ثبت نام خود را در اسرع وقت انجام دهند .

سال گذشته به دلیل تاخیر در زمان برگزاری آزمون ، کلیه مراحل بعدی به تعویق افتاد و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد در اواسط شهریور ماه منتشر شد ، اما پیش بینی ما در خصوص زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 تا مرداد ماه می باشد . به محض مشخص شدن زمان دقیق این مرحله در کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد هیوا اطلاع رسانی خواهیم کرد . 







زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400





نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400
برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 کافیست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ورود به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد با استفاده از اطلاعات ثبت نامی به میز کار خود دست یابید . تصویر زیر دو روش مشاهده جواب ارشد 1400 را نشان می دهد .

روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 
روش دوم : جستجو بر اساس شماره پرونده ، کد ملی و سال تولد








تصویر فوق مربوط به سامانه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال پیش می باشد



در صورتی که داوطلبان اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده باشند می توانند با ثبت درخواست در سایت سنجش نسبت به دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام کارشناسی ارشد اقدام نمایند .



بیشتر بخوانید: ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش









اعتراض به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400
داوطلبانی که به دلیل عدم اطمینان به صحت جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 از نتایج اکتسابی خود ناراضی هستند می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و درخواستی با عنوان اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ارسال نمایند . سازمان سنجش پس از بررسی درخواست داوطلبان ، نتیجه تایید یا عدم تایید آن را از طریق سیستم پاسخگویی خود اعلام می کند .

آن چه شانس قبولی داوطلبان را افزایش می دهد نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 می باشد . از این رو متقاضیانی که نهایت دقت خود را برای اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه به کار می گیرند جواب قابل قبولی کسب خواهند کرد . اما داوطلبانی که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 از نتیجه اکتسابی راضی نیستند می توانند نسبت به ثبت درخواست بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام نمایند .

داوطلبانی که موفق به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد 1400 نشده اند ولی علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس هستند می توانند در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400









سوالات متداول


1- آیا نتایج اعلام شده در سایت سازمان سنجش مربوط به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز می باشد ؟
انتظار می رود نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org اعلام شود اما طی سه سال گذشته شاهد انتشار این نتایج در سایت سازمان سنجش بودیم .




2- آیا در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد رتبه داوطلب در هر رشته محل مشخص می شود ؟
خیر ، در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد تنها وضعیت قبولی یا مردودی داوطلب اعلام خواهد شد .




3- آیا پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد 1400 از شرکت در آزمون سال بعد محرومند ؟
بله ، این داوطلبان در صورت تمایل به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال بعد باید به سازمان سنجش درخواست ارسال کرده و تاییدیه دریافت کنند . 

منبع : اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rA02
نظرتان را بنویسید